Studio PCTVPro en windows 2000 problemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ilan Shemes
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Ik heb gisteren een Studio PCTVPro gekocht en geinstalleerd onder Windows 2000. Ik heb echter rare horizontale strepen in beeld bij bepaalde bewegingen. Ik heb wel eens vaker een tv kaart gehad, en dit is zeker geen interlace effect.

Computer:
Asus a7v met Duron
Matrox G400

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd voor G400 en PCTVPRO.

Gebruikt iemand anders deze kaart onder Windows 2000 geef dan even door of je wel of geen goed beeld hebt en wat voor een videokaart je hebt.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:12

Crusader

Arc Nature

Lange tijd had ik ook dit probleem.
"Opgelost" door de desktop instellingen niet op 32-bits kleuren maar op 16-bits kleuren in te stellen. 32-bits kleurdiepte vereist te veel van je PCI bus... er moet teveel data doorheen. Dit probleem heb je waarschijnlijk ook onder Win95/98/SE/ME etc..

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:16
32-bits kleurdiepte vereist te veel van je PCI bus... er moet teveel data doorheen. Dit probleem heb je waarschijnlijk ook onder Win95/98/SE/ME etc..
Yeah Sure Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/loveit.gif

• digital8
  • Laatst online: 05-01 10:52
Ik heb lange tijd het probleem gehad dat hij totaal niet wilde werken, ik heb hem nu perfect draaien door...

Windows 2000 driver update...
Win2k pro --> sp1

Via chipset driver Update...
???? --> V4.24

PCTVpro driver update...
V4.00eng --> V4.01eng -->V4.02s (beta)

Na enkele uren stoeien, en een steeds beter en scherper wordend beeld, werd het bij mij pas echt goed toen ik de laatste béta drivers van pinnacle zelf geinstalleerd had, en ikl heb nu echt een mooi en helder beeld.

• Ilan Shemes
Ik ben blij dat ik in elk geval niet de enige ben met rare strepen! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Ik zal de verschillende mogelijkheden bekijken. Ik laat nog van me horen!

Bedankt!

• Ilan Shemes
Nou, ik heb nu ook de nieuwe drivers van VIA geinstalleerd maar ik zie geen verschil.

16 bits mode boeit ook niet dus ik ben weer terug bij af. Mischien is die kaart wel gewoon defect. Al vind ik het raar dat ie het de ene keer beter doet dan de andere.

Mischien moet ik Windows 98 proberen, maar daar heb ik eerlijk gezegt niet zoveel zin in.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
'k Heb 't ook, horizontale strepen rechtsbovenin, behalve als het tv raampje daar staat, dan zijn ze er niet. Zowel in win98 als win2k.

PCTV Rave, ASUS CUBX, ASUSv6800.

• digital8
Hmm, ik kom er net achter dat ik inderdaad ook streepen in m'n beeld heb als ik 'm in een window draai (= verschillende afmetingen), in full screen en in minimized screen mode is het beeld perfect.

Deze storing heb ik alleen als ik beeld heb via coax (als ik een andere input gebruik is het beeld perfect), ik denk dat dit te maken heeft met de straling van je pc zelf (interferensie op je decoder)

Misschien helpt het als je je tv kaart verder van je AGP poort plaatst (laatste PCI poort ofzo).

btw. probeer eens om beeld te krijgen via tulp ofzo ipv. coax (dat scheelde bij mij flink).

• digital8
Oke..,
offtopic:
even gegeten

Ik heb gisteren gehoord van een colega van mij dat op sommige mobo's je tv kaart niet uitschakeld wordt (hij schijnt dus op de achtergrond te blijven draaien)
Hoeveel hier van waar is weet ik niet maar het zou wel een reden kunnen zijn voor slechtere beeld qualiteit in bv. windows zelf.

Verwijderd

Ik heb een studio PCTV Rave + Savage4 + Windows 2000 + Abit va6.
Loopt hier prima!
In W95/98/98SE/ME crashed de TV kaart altijd, en overlay is niet te gebruiken, nu in w2k, celeron 466@583@2.3volt loopt ie super stabiel!!!
Wat bij mij helpt is de CPU zeer goed koelen. Ik heb een 8x8cm fan op de achterkant van de converter, en een golden orb op de celly, lock-ups weg (tot nu toe). Maar ik heb NOOIT last gehad van rara strepen. Ook op een andere mobo'tje met een P1-166@290@3.5volt deed ie het ook perfect. Dat was een mobo met ali chip. Dus ik zal het echt niet weten. Probeer eens wat andere sloten.

• Ilan Shemes
Ik heb de veroorzaker van het probleem gevonden, maar wil wel weten waarom de veroorzaker het probleem veroorzaakt (ofzoiets Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif )

Als ik SETI@Home afsluit verdwijnen de strepen! Misschien ondersteund dat laatste PCI slot naast dat rare kleine slot geen busmastering.

Bedankt voor alle info!
Pagina: 1