Ik zou graag willen weten hoeveel, bij benadering, Vista Ultimate x64 in beslag neemt inclusief SP1 en alle updates. Op de diverse sites lees ik dat Vista 15 GB nodig heeft maar dat is de hoeveelheid die nodig is bij installatie van het product en wordt voor een groot deel weer vrijgegeven begreep ik. Nergens kan ik informatie vinden over hoeveel ruime een full installation kost met alle updates en sp1.
Waarom wil ik dit weten? Ik wil een extra harde schijf aanschaffen waar ik alleen het OS op wil zetten. Ik zal de Users folder en Programdata folder ook verplaatsen naar een andere schijf. Ik vraag mij af of 74GB voloende is voor Vista in de komende jaren of dat ik 150 GB moet kopen (Raptor schijf). Eventueel ben ik van plan om een tweede OS als Ubuntu hierop te installeren.
Waarom wil ik dit weten? Ik wil een extra harde schijf aanschaffen waar ik alleen het OS op wil zetten. Ik zal de Users folder en Programdata folder ook verplaatsen naar een andere schijf. Ik vraag mij af of 74GB voloende is voor Vista in de komende jaren of dat ik 150 GB moet kopen (Raptor schijf). Eventueel ben ik van plan om een tweede OS als Ubuntu hierop te installeren.