Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen weten hoeveel, bij benadering, Vista Ultimate x64 in beslag neemt inclusief SP1 en alle updates. Op de diverse sites lees ik dat Vista 15 GB nodig heeft maar dat is de hoeveelheid die nodig is bij installatie van het product en wordt voor een groot deel weer vrijgegeven begreep ik. Nergens kan ik informatie vinden over hoeveel ruime een full installation kost met alle updates en sp1.

Waarom wil ik dit weten? Ik wil een extra harde schijf aanschaffen waar ik alleen het OS op wil zetten. Ik zal de Users folder en Programdata folder ook verplaatsen naar een andere schijf. Ik vraag mij af of 74GB voloende is voor Vista in de komende jaren of dat ik 150 GB moet kopen (Raptor schijf). Eventueel ben ik van plan om een tweede OS als Ubuntu hierop te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Natuurlijk is 74GB meer dan voldoende als OS schijf, je hebt zelfs nog flink wat ruimte over voor programma's en dergelijke.

Wat verwacht je nog meer aan significante dingen dan als je je userdata en programma's al ergens anders neerzet?

[ Voor 31% gewijzigd door MadMarky op 09-04-2008 00:10 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:57
Ik kwam na installatie van vista en SP1 en alle andere updates uit op een kleine 12GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als 150GB overkill zou zijn en 74GB ruim voldoende voor Vista. Is het dan al voldoende om een 36GB (de goedkoopste) schijf aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kokorico schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:12:
Ik kwam na installatie van vista en SP1 en alle andere updates uit op een kleine 12GB
Dus met een 36GB schijf zou ik eigenlijk wel voldoende hebben?

Waar heb je dat cijfer vandaan als ik vragen mag? Heb jij je Users en Programdata folder op een andere locatie staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Is het niet zo dat die nieuwe Samsung F1 schijven net zo snel zijn als een Raptor? Tenminste, dat meende ik begrepen te hebben... Dat lijkt me dan een betere keus op het moment....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Met een 36GB moet je al een heel eind komen en kan je eventueel later uitbreiden naar 2x36GB (RAID0).
Je \Program Files map moet je dan wel op een andere locatie zetten en \Users en \Program Data verplaatsen naar een andere schijf is inderdaad prettig maar met het oog op dataverbruik niet noodzakelijk.
Mijn
C:\*.* /S > 30GB
C:\Program Files\*.* /S > 8,5GB
C:\Users\*.* > 6GB (maar 2GB daarvan is een tijdelijke file in .\Desktop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:34

sanzut

It's always christmas time

Blabla

[ Voor 96% gewijzigd door sanzut op 09-04-2008 00:23 . Reden: Verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

Zoals Kokorico al aangeeft is een Vista installatie zo'n 12 GB groot. Als je daar nog verschillende programma's bij optelt kun je makkelijk, zeker omdat commerciele programma's tegenwoordig al makkelijk minimaal 100 tot 500 MB in beslag nemen, de 20 tot 25 GB halen afhankelijk van wat je allemaal gaat installeren. Dan houd je nog 10GB over voor het restje. Of Windows Vista daar genoegen mee neemt weet ik niet, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen en die 36GB versie laten liggen en voor de 74GB versie gaan. Ook met oog op de toekomst.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vivo53280
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2019
ik heb vista x64 ultimate + sp1 geinstalleerd op een raptor 36 gb en er is 12 gb in gebruik.

Nog zo'n 23 gb vrij op die disk. (pagefile op 500-500 mb want ik heb 8 gb ram).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rakkerzero schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:22:
Zoals Kokorico al aangeeft is een Vista installatie zo'n 12 GB groot. Als je daar nog verschillende programma's bij optelt kun je makkelijk, zeker omdat commerciele programma's tegenwoordig al makkelijk minimaal 100 tot 500 MB in beslag nemen, de 20 tot 25 GB halen afhankelijk van wat je allemaal gaat installeren. Dan houd je nog 10GB over voor het restje. Of Windows Vista daar genoegen mee neemt weet ik niet, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen en die 36GB versie laten liggen en voor de 74GB versie gaan. Ook met oog op de toekomst.
De extra programma's zal ik op een andere schijf installeren.
Pagina: 1