Om de zoveel tijd een "choke"

Pagina: 1
Acties:

• Neiltwo2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Mijn pc deed het eerst gewoon goed. Nooit ergens problemen mee, nu merk ik dat er iets raars aan de hand is.

Ik speel af en toe Warcraft3, wat goed zou moeten draaien, en iedere 30 seconden ongeveer, loopt het beeld vast voor ongeveer 2 seconden. Eerst hapert het een halve seconde, je voelt iets aankomen zegmaar, en dan stopt hij er ff mee. Dan gaat hij weer soepel verder.

Ik deed laatst cod4, en daar had ik het een beetje, niet zo erg als bij warcraft3.

enig idee hoe dit kan komen?

2.8 Ghz pentium4
1.5 gb ram
GeForce 7600 gs 256 mb

Neil

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dit kan bijvoorbeeld door een te hoge systeemtemperatuur komen, de videokaart en/of processor kunnen af en toe gaan inhouden om te warmteproductie te beperken.

Installeer het programma speedfan bijvoorbeeld eens en kijk hoe warm je systeem wordt tijdens het gamen.

🖥️ | 🚗

• Neiltwo2
MadMarky schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:04:
Dit kan bijvoorbeeld door een te hoge systeemtemperatuur komen, de videokaart en/of processor kunnen af en toe gaan inhouden om te warmteproductie te beperken.

Installeer het programma speedfan bijvoorbeeld eens en kijk hoe warm je systeem wordt tijdens het gamen.
hmm, hij kan mn fans niet vinden, of ze draaien allebei niet..

Fan1 & fan2: 0 RPM
HD0: 38C
Core: 50C
Ambient: 0C

Neil

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De fans hoeven niet persé aangesloten te zijn op je moederbord, maar dan heb je ook geen RPM uitlezing. Die 50C is trouwens tijdens gamen? Dat valt dan nog mee, een GPU temperatuur krijg je niet te zien? Bij twijfel kun je het altijd nog even proberen met de pc kast open.

Als dat ook niet helpt zou ik het gaan zoeken bij de drivers van je chipset en videokaart. Deze zijn redelijk recent?

🖥️ | 🚗

• Neiltwo2
MadMarky schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:19:
De fans hoeven niet persé aangesloten te zijn op je moederbord, maar dan heb je ook geen RPM uitlezing. Die 50C is trouwens tijdens gamen? Dat valt dan nog mee, een GPU temperatuur krijg je niet te zien? Bij twijfel kun je het altijd nog even proberen met de pc kast open.

Als dat ook niet helpt zou ik het gaan zoeken bij de drivers van je chipset en videokaart. Deze zijn redelijk recent?
kheb mn chipset nog nooit geupdate. pc is 6 jaar oud :P
en mn videokaart is volgens mij recent.
Hij deed het eerst gewoon goed, dus daarom vond ik het raar

Neil