Toon posts:

Probleem met Linksys Wireless-G PCI kaart (WMP54G-EU)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Onlangs hebben wij , zoals in de titel vermeld staat, meerdere Linksys Wireless-G PCI (WMP54G-EU)kaarten aangeschaft. Deze gebruiken wij in combinatie met een Linksys WRT150N Router (die overigens belachelijk traag toegankelijk is via de standaardgateway).

Na een vlotte installatie leek alles prima te werken. Echter, tijdens intensief gebruik (nieuwsgroepen etc) verbreekt de verbinding na ongeveer 5 minuten en "verdwijnt" de kaart zelfs van mijn computer (apparaatbeheer etc). Hierdoor kan ik niet reconnecten o.i.d. en ik moet dan rebooten om de kaart weer te herkennen.

De overige kaartjes lijken er geen last van te hebben, maar die worden ook voornamelijk voor standaard internettoepassingen gebruikt. Ik krijg nu enigzins het vermoeden dat het probleem hardware-gerelateerd is, gezien het apparaat dus bij intensief gebruik verdwijnt.

Wat heb ik gedaan:
  • De kaart op een ander pci-slot aangesloten, tevergeefs
  • De drivers van de zowel installatie cd, als de windows vista automatische installatie geprobeerd .tevergeefs.
  • Google geraadpleegd of iemand hetzelfde probleem lijkt te hebben, geen succes.
Zou de kaart defect zijn? Ik neem aan dat het gebruik i.c.m. de Wireless-N router geen problemen zou moeten opleveren (behalve misschien mindere prestatie dan ik zou kunnen hebben)?

Ik hoor graag jullie inzichten hierover.