Wat heb ik nodig voor mobiel internet?

Pagina: 1
Acties:

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Beste allemaal,

Misschien is dit niet het juiste forum voor mijn bericht, dus verplaats mijn topic zo nodig.

Volgende week ga ik afstuderen in Praag en zal daar een card? krijgen voor mobiel internet, net zoals KPN en Vodafone dat hebben.

Ik ben een leek op dit gebied en vraag me af wat ik voor mijn ASUS V1J nodig heb.
Afbeeldingslocatie: http://www.portcom.ru/image/articles/asusW3J-15.jpg

Dit is wat ik heb, maar moet ik een express card voor mobiel internet aanschaffen?

B.v.d.

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 16:01

Koppensneller

winterrrrrr

Waarschijnlijk krijg je zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://images4.speurders.nl/images/34/3461/34617244_1_detail.jpg

Die kun je in dat bovenste slot van je laptop schuiven, en gaan met de banaan! ;)

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 12:50

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Die exprescard module krijg je van de provider. er zit namelijk een stukje software op met instellingen. wat je ook kan doen is een USB versie.

Ik zelf heb ook een express poortje, maar heb geen adapters kunnen vinden welke voor alle providers geschikt zijn.

mijn telfort usb module installeert direkt een driver en de instellingen zodra ik hem aansluit.
ik zou best een expresskaartje willen hebben; maar das lastig op dit moment omdat er geen aanbod is.

You are NIJL-ed!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 12:50

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

KoppenSneller schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:30:
Waarschijnlijk krijg je zoiets:

[afbeelding]

Die kun je in dat bovenste slot van je laptop schuiven, en gaan met de banaan! ;)
Gaat niet passen!

You are NIJL-ed!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Of universeel houden: Vodafone USB modem nemen. Kan je op elke apparaat inet op, die USB heeft.
Schijnt goedkoper dan insteekkaart.

Wil je echt goedkoper inetten en zo min mogelijk kosten maken, terwijl snelheid niet zo'n prioriteit heeft? Neem GPRS. Via internet abbo van T-Mobile bijvoorbeeld kan je onbeperkt inetten voor nog geen 10 euro per maand, en kan je zelf aanlaten als je bereikbaar wil blijven.
Maar misschien combineer je beide wel eens. Wil je snel wat hebben, dan schakel je even UMTS in, en als je alleen effe zit te chatten of paar dingen bekijkt, is GPRS nog te doen.

Heb je over foon die over UMTS en GPRS beschikt, dan hoef je geen insteekkaart nemen. Zet Bluetooth aan, laat laptop met je foon koppelen, en je kan zo inet op. Je foon werkt als een modem. Goedkoper zelfs omdat je niet nog meer apparaten hoeft te kopen.

Als je foon simlock vrij is, kun je gewoon andere kaart inprikken, en je belt dan zo lokaal in Praag. De provider settings zitten namelijk op de kaart. Terug in nederland, andere kaart erin, huppa.

[ Voor 10% gewijzigd door MrDummy op 08-04-2008 21:48 ]

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Geweldig!

Bedankt voor de info :)

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Altijd leuk van die verduidelijkende berichten. Wordt je ineens een pak wijzer van 8)7
Waarom zou dit niet passen?!

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 18:09

BHQ

mbsaerens schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:56:
[...]

Altijd leuk van die verduidelijkende berichten. Wordt je ineens een pak wijzer van 8)7
Waarom zou dit niet passen?!
Er is een verschil tussen een PCMCIA kaartje en Express kaartje :z De laatste is minder breed en ze zijn dus -niet- uitwisselbaar.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Zie ook dit plaatje voor verduidelijking. ;)

Afbeeldingslocatie: http://img37.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-26977/loc1136/46162_express_122_1136lo.JPG

Bij jou gaat er in de laptop een ExpressCard/54 en geen 'ouderwetse' Cardbus-kaart (PCMCIA).

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Pagina: 1