brommer1 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:03:
Dan gaan de volgen progamma's en het opstarten wat vlotter.
Ik heb (XP Home-NIS08+Ghost12/Vista Basic-NIS08+Ghost12) geinstalleerd(duoboot), en er staan veel DVD films op geslagen ca 100 gb, 2 harde schijfen, MSI Radeon HD 2600XT GDDR3, 256 MB, en ik gebruik zeer veel Shareaza(2.3.1.0)
Luister de heledag naar internet radio.
Ik denk dat ik maar voor de Phenom 9550 ga, dat is maar 30 watt meer dan de oude 4800+ of toch maar wachten op de 9150 of de Athlon 64 X2 5800+ 3.0 GHz 65 watt
Ik denk dat je in geen geval voordeel gaat hebben bij een Phenom als ik zo kijk naar je pc gebruik, denk dat de Phenom 2.2Ghz niet veel sneller is dan je Athlon x2. Shareaza gaat niet sneller zijn op een Phenom en ook je heb al helemaal geen quad core nodig voor internet-radio+Shareaza+internetten.
En games zijn niks (of niet merkbaar sneller) sneller op een Phenom 9500 dan op jou 4800+. (ga eens wat benchmarks zoeken, zul je zien dat het niet veel uithaalt om die upgrade te doen dat je nauwelijks sneller zal zijn)
Als je tenminste met dual boot, twee loss installatie bedoeld en niet een VM. En daar ga ik nu even van uit dat je gewoon 2x windows geinstalleert heb.
En een Phenom 9150 zal in jou geval alleen maar langzamer zijn dan je oude Athlon x2 4800.
Kijk eerst eens van welke software je het meest gebruik maakt en stem daar je hardware op af, door reviews te lezen en op onderzoek uit te gaan naar de mogelijke producten Dat is de manier van hardware kopen, en niet zomaar iets gaan vervangen en niet zomaar ergens vanuit gaan.
Edit/
Voor het opstarten moet je een dikke raid nemen, want denk dat dat meer nut heeft dan een quadcore cpu.
[
Voor 3% gewijzigd door
mad_max234 op 09-04-2008 00:47
]