Toon posts:

Continue foutmelding explorer.exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Al wekenlang krijg ik ongeveer om de 40 minuten een foutmelding van explorer.exe. Iets van een geheugenfout. Deze foutmelding is kort ontstaan nadat ik mijn nieuwe videokaart had geinstalleerd, een Asus GeForce 9600 GT/HTDI Dual Slot 512 MB, PCI-e 16x. Af en toe blijft de foutmelding een tijd weg, maar meestal komt hij met dezelfde regelmaat terug. Ik heb het geheugen met meerdere programma's getest, maar deze komen geen fouten tegen. Ik heb het forum hier afgezocht, maar niets gevonden... Het irritante is dat hij met alles stopt wanneer hij deze foutmelding krijgt!

Mijn specs zijn:
Corsair TWINX2048-3200C2 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 2, Non-ECC, Kit Of 2
Dual-sata 2 moederboord
AMD athlon 3500+ processor

Ik probeer met een link een screenshot van de foutmelding te laten zien.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/613260.html
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/04/08/1207680405-460.jpg

Alvast bedankt!

Menno

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40

Tazzios

..

andere videokaart driver geprobeerd?

heb je het ook in veilige modus(waarschijnlijk niet)

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Eigenlijk denk ik dat je je geluk beter kunt beproeven in een van de Zachte Waren fora.

Maar goed, dit is wel zeker een driver issue. Er vindt ook geen echte geheugen-fout plaats, maar als je de melding goed leest, zie dat het een 'access violation' betreft, namelijk iemand (waarschijnlijk de video-driver) die naar de geheugen positie 0x0000000 probeert te schrijven, wat natuurlijk niet mag. Natuurlijk probeert er ook niemand bewust naar adres 0 te schrijven. Meer een gevalletje van een empty pointer ergens.

99% zeker een software issue dus.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Waarom videokaartdrivers? Er staat toch enkel "lees/schrijffout naar het geheugen"? Lijkt me eerder dat het geheugen er de brui aan geeft. Als het zich enkel beperkt tot explorer.exe in willekeurige mappen, is het waarschijnlijk eerder een manke toolbar ofzo. Als het enkel voorkomt in mappen met video's of één specifieke map, is er ergens respectievelijk een corrupte codec of een corrupt bestand.

Yes, but no.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55

KneoK

Not in a million lightyears

Hij heeft recentelijk een 9600GT geplaatst en rond diezelfde tijd zijn de problemen begonnen dus ik vind het helemaal niet raar als het wel met de videokaart te maken heeft.

Dat explorer.exe afsluit hoeft niet alleen te gebeuren als je de Windows Explorer gebruikt, dat kan ook willekeurig bij een DVD'tje kijken of een spelletje spelen gebeuren maar wijst in ieder geval op een hardware of software fout.

@TS >>> Ik zou in dit geval ook naar de videokaartdrivers kijken, wellicht dat die roet in het eten gooien. Geheugen is getest met diverse progjes zeg je, maar heb je al eens een nachtje op memtest86 oid. gedraaid ? Weet je dus zeker dat het geheugen goed getest is ?
Hoe zijn de temperaturen van alle onderdelen ? Is je voeding nog goed ?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
mieJas schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:12:
Waarom videokaartdrivers? Er staat toch enkel "lees/schrijffout naar het geheugen"? Lijkt me eerder dat het geheugen er de brui aan geeft. Als het zich enkel beperkt tot explorer.exe in willekeurige mappen, is het waarschijnlijk eerder een manke toolbar ofzo. Als het enkel voorkomt in mappen met video's of één specifieke map, is er ergens respectievelijk een corrupte codec of een corrupt bestand.
Dat is toch ook software of ben ik nou gek 8)7.

Maargoed, zoals hierboven wordt gesuggereerd ben ik er ook bijna 99% zeker van dat dit een driverfout is. Had je voor vorige week een ATi kaart erin zitten, want dat kan wel eens issues verklaren. Als dit zo is zou ik XP/Vista opnieuw installeren. Had je een nVidia kaart erin zitten, probeer dan eens de drivers te verwijderen met een zogenaamde driver cleaner en dan de nieuwe WHQL te installeren.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
mieJas schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:12:
Waarom videokaartdrivers? Er staat toch enkel "lees/schrijffout naar het geheugen"?
De hint: "Deze foutmelding is kort ontstaan nadat ik mijn nieuwe videokaart had geinstalleerd,"
Lijkt me eerder dat het geheugen er de brui aan geeft.
Lijkt me zo goed als uitgesloten.
Als het zich enkel beperkt tot explorer.exe in willekeurige mappen, is het waarschijnlijk eerder een manke toolbar ofzo.
Dat zegt ie nergens.
Als het enkel voorkomt in mappen met video's of één specifieke map, is er ergens respectievelijk een corrupte codec of een corrupt bestand.
Video, dus. :)

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Pagina: 1