Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Ik plemp mij vraag hier maar neer, omdat dit volgens mij het grootste knutseltopic is.

Mijn PVR (Hardisk digitale recorder) is zilverkleurig, en ik wil dat ie deels zwart wordt (zwart is niet leverbaar)

Wat is volgens jullie de mooiste/beste manier om bepaalde delen zwart te krijgen. Natuurlijk kan ik spuiten maar dat is nogal definitief (bovendien vervalt de garantie ivm breken van zegel) Liever heb ik een fraaie dunne folie of plakplasic.

De voorzijde is van glad plastic en de omhulsel/kast is van licht bubbelig metaal

Ideeën?

www.casarodriguillo.com

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
bij mnpctech.com hebben ze wel decoratief vinyl wat je op je kast kan plakken ipv. verf, alleen lijkt het me sterk dat je dat spul er zo aftrekt als het er weer af moet.
volgens de site: http://www.mnpctech.com/Black_Vinyl_Film.html kan je het bijna overal op plakken en er zit ook een filmpje bij hoe je het plakken het beste kan doen :P

• Pinin

Pinin

Topicstarter
En hebben jullie ervaring met dit bedrijf? Shippen ze wel naar europa?

www.casarodriguillo.com

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Violgens mij vervalt je garantie ook als je Folie op je kast plakt

A Soldiers manual and a pair of boots.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:56
To_Tall schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:21:
Violgens mij vervalt je garantie ook als je Folie op je kast plakt
onzin, dat kunnen ze toch niet controleren? Zolang je de ventilatiegaatjes maar uitprikt moet het wel goedkomen...

• Flythe
  • Niet online
op de service pagina staat "We Accept International Orders!" dus ze versturen het wel naar het buitenland.
Maar deze shop was maar een voorbeeld dit spul kan je vast wel dichter bij huis krijgen :)

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Heeft iemand een idee waar je dit soort folie kan halen. Ik ken natuurlijk wel gewoon plakplastic op zo'n rol bij de praxix ofzo, maar dat is vaak zo dik en sluit niet altijd even mooi aan.

www.casarodriguillo.com

• Flythe
  • Niet online
Één naam die ik ken voor plakplastic is vinylsticker daar kan je vast wel iets mee vinden op google ;)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zou raamfolie ook niet werken? Heb dat spul nooit in mijn handen gehad, maar volgens mij kun je het flink sterk verduisterend krijgen, waardoor je het zilver er vast niet meer doorheen zou zien.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Zat ik ook aan te denken.
Maar wat gebruiken eigenlijk die mannen van De Grote Beurt ( :X ) eigenlijk als ze auto's bestikkeren.

en ze hebben ook iets dat ze in een bak water leggen, en dan trekt het kunstof er vacuum ohheen.

www.casarodriguillo.com

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10
Pinin schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:50:
Zat ik ook aan te denken.
Maar wat gebruiken eigenlijk die mannen van De Grote Beurt ( :X ) eigenlijk als ze auto's bestikkeren.

en ze hebben ook iets dat ze in een bak water leggen, en dan trekt het kunstof er vacuum ohheen.
Dat laatste is carbonvezel. De eerste is gewoon plakplastic denk ik.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
ThinkPadd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:50:
[...]

Dat laatste is carbonvezel. De eerste is gewoon plakplastic denk ik.
Dat carbon vezel is maar een printje, het is in alle kleuren leverbaar. Gewoon plakplastick gebruiken ze niet het is dunner en van betere kwaliteit. Maar ik ga wel eens een keer naar een autoreclame bedrijf.

www.casarodriguillo.com

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-11 12:02
Pinin schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:02:
[...]

Dat carbon vezel is maar een printje, het is in alle kleuren leverbaar. Gewoon plakplastick gebruiken ze niet het is dunner en van betere kwaliteit. Maar ik ga wel eens een keer naar een autoreclame bedrijf.
Dat folie dat op auto's zit wordt er overigens doorgaans met een fohn afgehaald, mocht je dat nog willen weten.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

• teunos93
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:45

teunos93

HM123HF.UB60

hoi pinin.
Doorgaans is plakfolie in meerdere soorten en maten gewoon bij de bouwmarkt verkrijgbaar. Ik heb het zelf gebruikt om kleine deeltjes in mijn kast te verbergen. Is verkrijgbaar in allerlei patronen. Zo heb je gewoon zwart, zilverkleurig, traanplaat folie, gewoon een heleboel standaard kleuren en ga zo maar even door. Wil je echt van dat zelfde dunne folie als ze op auto's gebruiken voor bestickering.... dan zou ik maar gaan sparen want dat is vervelnd duur spul ;)
Wil je gewoon iets van folie voorzien wat niet al te veel moet kosten dan zou ik even naar de bouwmarkt hebben. Bij de formido is het in zo goed als elk filliaal aanwezig. Praxis heeft het geloof ik ook maar gamma weet ik niet zeker :z
Toch nog succes ermee en post wat plaatjes als het finishes is van het eindresultaat. Ik zou wel willen weten wat je ervan gaat maken :P.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
teunos93 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:55:
hoi pinin.
Doorgaans is plakfolie in meerdere soorten en maten gewoon bij de bouwmarkt verkrijgbaar. Ik heb het zelf gebruikt om kleine deeltjes in mijn kast te verbergen. Is verkrijgbaar in allerlei patronen. Zo heb je gewoon zwart, zilverkleurig, traanplaat folie, gewoon een heleboel standaard kleuren en ga zo maar even door. Wil je echt van dat zelfde dunne folie als ze op auto's gebruiken voor bestickering.... dan zou ik maar gaan sparen want dat is vervelnd duur spul ;)
Wil je gewoon iets van folie voorzien wat niet al te veel moet kosten dan zou ik even naar de bouwmarkt hebben. Bij de formido is het in zo goed als elk filliaal aanwezig. Praxis heeft het geloof ik ook maar gamma weet ik niet zeker :z
Toch nog succes ermee en post wat plaatjes als het finishes is van het eindresultaat. Ik zou wel willen weten wat je ervan gaat maken :P.
Nou, ik ga eens kijken bij een bouwmarkt of dat plastic bevalt, wat ik in mijn hoofd heb zitten hoe dat er een aantal jaren geleden uitzag.... dat was niet veel soeps. Maar ik kan wel mooi even uitproberen hoe het wordt, en misschien hebben ze tegenwoordig netter folie.

Ik zal eens kijken of ik daarna een foto kan maken.

www.casarodriguillo.com

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Allemaal leuk en aardig dat plakfolie, maar gaat dat wel blijven zitten op de behuizing, aangezien de TS aangeeft dat het "bubbelig metaal" is.
Ik zou zelf toch echt voor overspuiten gaan, pech voor de garantie, maar zeker weten een mooier resultaat als plakfolie. (als je een beetje netjes spuit natuurlijk...)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Pagina: 1