[iTunes] Coverflow graphics corruptie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 18:08
Het gebeurt mij regelmatig dat als ik iTunes in Coverflow modus open heb staan, en dan Exposé gebruik, dat dan het volgende fenomeen zich voordoet:

Afbeeldingslocatie: http://xs226.xs.to/xs226/08152/itunescoverflow512.jpg.xs.jpg

Als ik dan 1 keer klik op het Coverflow gedeelte, dan is het direct hersteld. Verder gaat het bladeren door de albums dmv Coverflow ook niet al te soepel, en als iTunes in de Coverflow modus staat, dan zijn de andere grafische effecten in Mac OS ook "choppy".

Coverflow in de Finder geeft helemaal geen problemen van dien aard. Ik ervaar dit probleem dus alleen als Coverflow in iTunes wordt gebruikt. Ik heb al de Apple Hardware Test gedaan, permissies hersteld, en een verse installatie van Leopard bood ook geen uitkomst.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ik gebruik:

- Een Intel Alu iMac met 2.8 GHz cpu, 500 GB HD en 4 GB RAM
- Mac OS 10.5.2
- iTunes 7.6.2
- Verder zijn alle denkbare updates geïnstalleerd voor deze computer, dus ook de laatste graphics update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 14:14
Hee, dat heb ik soms ook. Precies hetzelfde. Ik heb het sinds een weekje dacht ik, toen ik een extra monitor heb aangesloten op mijn imac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het héél af en toe, verder is sinds de laatste update itunes wel al een stuk minder choppy (er wordt aan gewerkt zo lijkt het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Pak van m'n hart dat ik niet de enige ben. En het is inderdaad fijn om te weten dat er aan gewerkt wordt, hoewel ik soms vind dat er vrij lange tijd tussen de iTunes updates kan zitten.

Het zal denk ik in ieder geval geen defect aan m'n videokaart zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
Heb je het alleen bij itunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Ja, alleen bij iTunes, en dan alleen in Coverflow modus. Verder werkt alles als een trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Lijkt op een OpenGL bug. Aan het werk, Apple! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
Blaffeh schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:54:
[...]

Ja, alleen bij iTunes, en dan alleen in Coverflow modus. Verder werkt alles als een trein :)
Ok ik heb ook allerlei grafische probleempjes (zie mijn recente topic hier). Je bent niet de enige dus die met dit soort troep zit. Op apple discussions & macrumors zijn ook wat topics.

Denk dan ook niet dat het een specifiek itunes probleem is maar meer te maken heeft met core.video animation of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Heb een tijdje geleden al een bugreport ingediend bij Apple, dus als het een OpenGL bug is, hoop ik dat het met 10.5.3 wordt opgelost.
Pagina: 1