Toon posts:

Google onbereikbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond het erg moeilijk om deze topic ergens te plaatsen, maar ben toch maar op deze plaats terecht gekomen.

Wat is het geval? Google (en diensten) is op de computers in mijn netwerk onbereikbaar. Dit zowel vanaf mijn PC(Windows Vista) als mijn macbook(Win Xp).
Zowel google.com/gmail.com intypen in de browser levert niks op. Ik krijg de pagina "Internet Explorer cannot display the webpage". Gmail notifier doet het ook niet. Wat het wel weer doet, en wat ik dan erg raar vind is de messenger van google.com
Dat google op meerdere pcs onbereikbaar is zegt mij dat het dus niet aan de instellingen van de pcs ligt.
Gmail/google lijkt niet plat te liggen aangezien ik via gprs er prima opkom. Ook doen andere sites zoals nu.nl/tweakers etc het prima.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Pinging google.com [72.14.207.99] with 32 bytes of data:

Reply from 72.14.207.99: bytes=32 time=91ms TTL=244
Reply from 72.14.207.99: bytes=32 time=94ms TTL=244

Pinging gmail.com [64.233.171.83] with 32 bytes of data:

Reply from 64.233.171.83: bytes=32 time=113ms TTL=243
Reply from 64.233.171.83: bytes=32 time=113ms TTL=243

Ook het pingen van de domeinen werkt goed. Het adres 64.233.171.83 geeft mijn dan weer wel de google zoek pagina. (En geen gmail).

Heeft iemand enig idee hoe ik er achter kan komen wat dit is, en hoe dit op te lossen. Dit heb ik namelijk al eens eerder gehad en het loste toen vanzelf op.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 19:51 ]

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-10-2025
Ik heb vandaag hetzelfde probleem. Alle services van Google zijn heel traag te bereiken en veel websites die Google Analytics gebruiken blijven lang laden. Andere websites zijn zonder problemen te bereiken.

Ik heb overigens Alice als provider. Pingen of traceroute geven geen overduidelijke vertraging.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Is dit niet een gevalletje van routeringsproblemen bij je provider? Als het "vanzelf" weer wordt opgelost is het prima, als je het de klantenservice moet wijsmaken valt dat niet mee (mijn ervaring bij Casema)...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier geen problemen.

- @home (thuis)
- school (ROC)
- en via UMTS van Orange World

Ligt het aan een specifieke provider ofzo?

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 08-04-2008 20:00 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 16:02

The CarNagE Man

SüperG33K

bbned heeft problemen...

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:28
Hier ook geen problemen gehad met Google, hij is zelfs heel snel vandaag :P
* Alex wonders....

Verwijderd

Topicstarter
Flydesign.nl schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:57:
Ik heb vandaag hetzelfde probleem. Alle services van Google zijn heel traag te bereiken en veel websites die Google Analytics gebruiken blijven lang laden. Andere websites zijn zonder problemen te bereiken.

Ik heb overigens Alice als provider. Pingen of traceroute geven geen overduidelijke vertraging.
Ik heb volgens mij zelf ook Alice (was vroeger pilmo) volgens mij. Is via kennisglas verbinding van stadswonen in Rotterdam.

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Mijn broer belde net met dezelfde problemen. Zij hebben Alice volgens mij. Gebruikt die ook bbned?
Gmail poppen met Thunderbird werkt wel begreep ik, maar de webmail niet.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ik heb het vroeger ook gehad, maar dan niet met Google, wel met alle websites die iets met MSN te maken hadden. Ik wist zeker dat MSN niet plat lag, want het ging prima via het internet van de buren :)

Na een week of 2 was het opgelost (en nadat blijkbaar behoorlijk wat mensen waren gaan klagen)

Ik ben bij Tele2 (overgenomen door KPN)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Daar heeft de gemiddelde consument nix mee te maken ;) BBNed is een telco, het probleem doet zich waarschijnlijk bij je ISP voor . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 21:24
ik had een paar dagen geleden (vrijdag of zondag :P)

edit: planet internet

[ Voor 20% gewijzigd door sjongenelen op 08-04-2008 21:53 ]

you had me at EHLO

• Mr.Apoptosis
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-03 12:32
Ik heb hier dezelfde problemen, op 2 pc's die via een router zijn aangesloten op het internet, komen beide niet op google. Ik kan wel een mailtje verzenden via pop, maar ik krijg niks meer binnen.

En ook weer alice als provider...

Ik hoop dat ze het een beetje snel oplossen

Verwijderd

Topicstarter
Joren90 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:11:
Ik heb hier dezelfde problemen, op 2 pc's die via een router zijn aangesloten op het internet, komen beide niet op google. Ik kan wel een mailtje verzenden via pop, maar ik krijg niks meer binnen.

En ook weer alice als provider...

Ik hoop dat ze het een beetje snel oplossen
laten we als het morgen nog niet over is maar eens snel de helpdesk bellen, of kost die weer belachelijk veel per minuut..

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:50

BeaM-R

Powerrrrr

Hier hetzelfde probleem. Google is retetraaggg @ Casema

[ Voor 12% gewijzigd door BeaM-R op 11-04-2008 21:05 ]

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:55
Op het pokerforum waar ik zwerf hebben mensen met UPC ook erg last van packetloss.

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik zit via tweakdsl (cambrium) op internet en ook ik ervraar problemen met google.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 16:37

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

TweakDSL (Cambrium) ook hier, en Google doet niet aardig tegen mij. :( Ik wil emailen maar krijg geen contact met gmail, grmbl.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Pagina: 1