Tannoy Mercury F3/4 Speakers op marantz PM7001

Pagina: 1
Acties:

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-02 12:26
Hallo iedereen, ik ben al een tijd bezig geweest met doorlezen van diverse forums en berichten en wilde binnenkort een HIFI audio versterker en luidsprekers aanschaffen.
Nu ben ik in het bezit van een gekregen bose-systeem op een sony versterker. Nu ben ik aardig gewend aan dat geluid, maar ik heb ook elders diverse marantz versterkers gehoord en mijn vader heeft een oude HKversterker met tannoy speakers. Omdat ik 'verpest' ben door het vele luisteren naar bose speakers, wil ik eigenlijk vanaf nu toch kunnen genieten van mooie muziek op een mooi systeem. Ik speel meestal (akkoestische) gitaarmuziek en houd van een helder geluid. De bose mist een heleboel in het midden.
Nu wilde ik gaan luisteren in een audiowinkel naar een PM7001 met daarop Tannoy Mercury F3 of F4 speakers.
Ik ben nog student en kan wel wat geld uitgeven, maar hierboven is niet echt te doen. Nu wil ik graag jullie mening over deze set of tips die ik kan gebruiken bij het beluisteren (of tips over andere luidsprekers). Ik wil wel graag zuilluidsprekers.
alvast erg bedankt!!

Verwijderd

Waarom wil je perse zuil-luidsprekers? In kleine kamers is dat gewoon 9 op de 10keer not done ivm de acoestiek.
Verder kan ik idd de marantz + tannoy aanraden, maar beter is de marantz door een denon te veranderen als je meer open en hoog detail wilt (denon is wat bekender wat "killer" tezijn) maar ook rotel samen met quad lekker maar meer "british" sound wat minder vermoeiend luisteren is, wat je niet mag vergeten.

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-02 12:26
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:36:
Waarom wil je perse zuil-luidsprekers? In kleine kamers is dat gewoon 9 op de 10keer not done ivm de acoestiek.
Verder kan ik idd de marantz + tannoy aanraden, maar beter is de marantz door een denon te veranderen als je meer open en hoog detail wilt (denon is wat bekender wat "killer" tezijn) maar ook rotel samen met quad lekker maar meer "british" sound wat minder vermoeiend luisteren is, wat je niet mag vergeten.
Bedankt voor je reactie :) dan zal ik ook zeker denon beluisteren! Zit er een grote meerwaarde in de F4 zitten ten opzichte van de F3? De reden dat ik graag zuil-luidsprekers wil hebben, is dat ik waarschijnlijk niet lang meer op een studentenkamer meer zit, maar ga verhuizen naar een grotere kamer, dus met oog op de toekomst.

Verwijderd

GGdiArgos schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:36:
[...]

Bedankt voor je reactie :) dan zal ik ook zeker denon beluisteren! Zit er een grote meerwaarde in de F4 zitten ten opzichte van de F3? De reden dat ik graag zuil-luidsprekers wil hebben, is dat ik waarschijnlijk niet lang meer op een studentenkamer meer zit, maar ga verhuizen naar een grotere kamer, dus met oog op de toekomst.
Groter is geen teken van betere kwaliteit ;). Ik zou gewoon open-minded naar een hifi zaak gaan en daar een aantal speakers beluisteren. Ik ben met zuiltjes begonnen en toen overgestapt op een boekenplank model, want die klonk gewoon een stuk beter. Later nog een goede subwoofer toegevoegd, en tadaa meer en beter laag dan de meeste zuiltjes :)