Toon posts:

Router->Switch & Xbox 360

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een probleem en ik kom er niet meer uit.
het volgende geldt in mijn situatie.

Ik heb een DSL router/modem van Versatel. Deze is verbonden met een 8 port Switch Hub van Q-tec (8poorten) alle poorten hierop zijn vol. Internet en netwerk functioneren naar behoren.
Nu is het geval dat ik nog een Linksys EthernetCable/DSL Router (befsr41 v.2) heb liggen en die wil ik als switch wil gebruiken en vervolgens achter de Q-tec wil hangen. Op de Linksys wil ik dan een Xbox360 inpluggen en nog twee pc's.
Dus;
Router/Modem -> Q-tec -> Linksys -> Xbox 360
PC
PC

Ik kom er niet meer uit. Wie o wie kan en wil mij helpen om dit werkend te krijgen zodat ik ook het ook op Xbox Live kan (heb hiervoor namelijk zogenaamde NAT problemen gehad.)?!?!?!

Alvast bedankt.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 16:32
3 routers achter mekaar ? Zonder de standaard configuratie's te veranderen wordt het wel erg lastig.

Makkelijkst lijkt mij dat je alleen je modem/router het werk laat doen, op de overige 2 routers DHCP etc uitzetten zodat alle apparaten naar je modem gaan voor een IP. Router2 & 3 figuren dan alleen als switch.

Hoe je eea moet doen, kan je neem ik aan wel vinden in de handleiding van de fabrikant.
Je kan eventueel ook screenshots maken van je configuratie van de diverse routers zodat men hier een helpende hand kan toereiken mocht je er niet uitkomen. Suc6

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als je ze allemaal zo dom mogelijk maakt (dus geen DHCP en dergelijke) en de wan poorten links laat liggen moet het inderdaad wel gaan werken zoals ^^ zegt.

Verwijderd

Topicstarter
excuses ik heb niet goed gekeken, maar de Q-tec is een 8 Port Switch Hub dus geen router!!
Ik weet niet of het invloed heeft op mijn (hierboven omschreven) probleem?!?!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 16:32
dat is geen probleem dan, maar die Linksys kan problemen opleveren omdat die standaard zo staat ingesteld dat die een netwerkje aanlegt met alles wat je er op aan sluit.

Als je weet wat je doet, log dan in op die Linksys en zet DHCP uit.
Weet je niet hoe dit moet, probeer dan zelf ook te zoeken. In de handleiding staat meestal wel het standaard IP ( 192.168.1.1 letop dit is een voorbeeld ).

Je zou ook deze mogelijkheid kunnen proberen:

Zet die Linksys tussen je modem en hub/switch in.
Wel op letten dat je de uitgaande aansluiting van je modem op de WAN van je Linksys steekt.

Wil je meer hulp, dan zul je zelf ook met meer info moeten komen.