VGA/HDMI weergeven op PC

Pagina: 1
Acties:

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Wat zoek ik?
Het klinkt wat raar, maar ik wil graag een kopie van mijn monitor-uitgang van mijn pc terugvoeren de pc in. Dit mag met stevig kwaliteitsverlies. Het eenvoudigst leek mij het klonen van het VGA-signaal (dual head), en de tweede uitgang aan te sluiten op een VGA-to-TV kastje en die weer op een TV-in. Deze kastjes kunnen echter geen hoge resoluties aan, terwijl ik op mijn monitor gewoon op 1900x1200 zou willen werken, Bij klonen kan je niet downscalen, dit moet 1:1.

Wat heb ik gevonden?
Na veel zoeken is het beste wat ik gevonden heb, deze zijn echter veel te goed (lees: te duur) voor wat ik wil:
framegrabber
HDTV-recorder

Waarom wil ik dit?
Ik heb een amBX set van Philips. Deze kan aan de meest DirectX programma's lichteffecten toevoegen, maar bij WOW lukt dat niet. De anti-cheat beveiligingen voorkomen een directe terugkoppelslag. Door buitenom te gaan wil ik toch gave lichtjes bij WOW realiseren.

Wie heeft er een goed idee?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

Hmm, de s-vhs uitgang van je videokaart op een s-vhs ingang van een tv-kaart? Blijft wel lage reso....
maar heeft waarschijnlijk beter beeld dan een hf modulator.
VGA/hdmi in zal (voorlopig) nog erg duur zijn...
Succes!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
De s-vhs-uitgang van de videokaart heeft een hele lage resolutie, en moet toch 1:1 draaien met het hoofdscherm als je het beeld kloont. Downscalen op een TV-uitgang is helaas niet mogelijk (vroeger wel). Dit schijnt te zijn omdat het anders gezien wordt als tweede instantie van hetzelfde, wat problemen geeft met rechten bij het afspelen van DVD's etc.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.