Mensen,
Ik heb een behoorlijk vaag probleem, eerst even mijn gehele setup:
Asus P5E3 icm Intel Celeron 420
2Gb T.E.A.M. extreem 1300mhz
Voeding: Cooler Master M850, 850 watt.
2x Sata DVD brander
WD sata2 schijf 250 Gb
WD Raptor 74Gb
WD Raptor 150Gb
het begon tijdens het installeren na het bouwen van het systeem.
Ik wilde de 74Gb Raptor als hoofdschijf voor windows gebruiken.
Tijdens het installeren van windows, lukt het niet meer om files te kopiëren, meerdere malen geprobeerd, maar geen succes, boel stopte willekeurig (niet bij dezelfde bestanden). en schijf "verdween" van het systeem.
Deze schijf had een tijd ongebruikt gelegen, en misschien stuk dacht ik.
Toen alles maar op de 250Gb schijf geinstalleerd, geen probleem, alles draaide vlekkeloos.
Later de Raptor 74Gb erbij aangesloten en de schijf was netjes benaderbaar vanuit windows,
Vervolgens WD programma gedraait, alle tests gedaan, allemaal gelukt, geen problemen.
Dus, even testen door bestanden ernaar te kopiëren, gaat goed tot.. zomaar weer opeens, systeem vast, is de schijf onbenaderbaar, en verdwijnt uit het systeem.
Bij een reboot staat hij weer gewoon in de bios, en is hij weer in windows.
Ik dacht voor mijzelf, deze schijf zal wel naar de knoppen zijn.
Hierop een 150Gb raptor gehaald. maar hierbij precies dezelfde problemen, schijf is in eerste instantie in orde maar na het gebruik valt hij weg na een x aantal tijd (en dit is niet lang).
Wat heb ik dus samengevat geprobeerd:
Verschillende Biossen.
Southbridge voltage wat omhoog gepiept (je weet maar nooit)
Schijf getest zonder andere sata apparaten erop.
Diagnostische tests gedraaid, allemaal geslaagd.
Read/Write test in everest, werkt ook prima.
Andere Kabels incl voedingskabel.
Alle settings op auto (geen overclock en timings ram op standaard)
En nu komt het leukste, de schijven werken prima op mijn andere PC.
temperatuur is tevens geen probleem, er staat een mooie 120mm fan tegenaan te blazen.
Probleem kan in mijn ogen dus zijn de combinatie van de P5E3? de voeding zou theoretisch ook nog kunnen maar dit lijkt mij toch stug.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit wazige probleem, word er helemaal knetter van
Ik heb een behoorlijk vaag probleem, eerst even mijn gehele setup:
Asus P5E3 icm Intel Celeron 420
2Gb T.E.A.M. extreem 1300mhz
Voeding: Cooler Master M850, 850 watt.
2x Sata DVD brander
WD sata2 schijf 250 Gb
WD Raptor 74Gb
WD Raptor 150Gb
het begon tijdens het installeren na het bouwen van het systeem.
Ik wilde de 74Gb Raptor als hoofdschijf voor windows gebruiken.
Tijdens het installeren van windows, lukt het niet meer om files te kopiëren, meerdere malen geprobeerd, maar geen succes, boel stopte willekeurig (niet bij dezelfde bestanden). en schijf "verdween" van het systeem.
Deze schijf had een tijd ongebruikt gelegen, en misschien stuk dacht ik.
Toen alles maar op de 250Gb schijf geinstalleerd, geen probleem, alles draaide vlekkeloos.
Later de Raptor 74Gb erbij aangesloten en de schijf was netjes benaderbaar vanuit windows,
Vervolgens WD programma gedraait, alle tests gedaan, allemaal gelukt, geen problemen.
Dus, even testen door bestanden ernaar te kopiëren, gaat goed tot.. zomaar weer opeens, systeem vast, is de schijf onbenaderbaar, en verdwijnt uit het systeem.
Bij een reboot staat hij weer gewoon in de bios, en is hij weer in windows.
Ik dacht voor mijzelf, deze schijf zal wel naar de knoppen zijn.
Hierop een 150Gb raptor gehaald. maar hierbij precies dezelfde problemen, schijf is in eerste instantie in orde maar na het gebruik valt hij weg na een x aantal tijd (en dit is niet lang).
Wat heb ik dus samengevat geprobeerd:
Verschillende Biossen.
Southbridge voltage wat omhoog gepiept (je weet maar nooit)
Schijf getest zonder andere sata apparaten erop.
Diagnostische tests gedraaid, allemaal geslaagd.
Read/Write test in everest, werkt ook prima.
Andere Kabels incl voedingskabel.
Alle settings op auto (geen overclock en timings ram op standaard)
En nu komt het leukste, de schijven werken prima op mijn andere PC.
temperatuur is tevens geen probleem, er staat een mooie 120mm fan tegenaan te blazen.
Probleem kan in mijn ogen dus zijn de combinatie van de P5E3? de voeding zou theoretisch ook nog kunnen maar dit lijkt mij toch stug.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit wazige probleem, word er helemaal knetter van
* PSN=Chef_NL** *