Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem

Ik kan met Total Commander onder Windows Vista geen bestanden uploaden via FTP. Kleine bestanden gaat nog goed, maar bij grotere bestanden (40kb en groter ongeveer) stopt het uploaden na een aantal bytes. Het venster blijft dan hangen, en na een minuut verschijnt de melding dat het uploaden mislukt is. Met Windows Verkenner en SmartFTP kan ik wel bestanden via FTP uploaden.

Met Apache HTTPd 2.0.59 had ik hetzelfde probleem. Ik heb HTTPd op mijn computer draaien om website te kunnen testen. Als ik op een andere computer een bestand wil downloaden vanaf deze HTTPd server, krijg ik bij grotere bestanden vaak hetzelfde probleem als bij FTP; het bestand stop, en komt niet meer verder. Als ik bestanden naar andere servers upload via HTTP, komt dit bestand gewoon goed door.

Ik heb ook nog een FTP Server (FileZilla) op mijn computer draaien. Als ik bestanden probleem te downloaden vanaf deze FTP server, gebeurt weer precies hetzelfde.

Het maakt niet uit of de remote computer die van mijn computer download, in hetzelfde netwerk zit, of op een ander subnet.

Wat ik zelf al geprobeerd heb

Ik heb dit probleem alleen met mijn eigen computer (Windows Vista Home Premium 64-bit), mijn laptop (Windows Vista Home Premium 32-bit) en de computer van mijn vader (Windows Vista Home Premium 32-bit). Op mijn laptop met openSuSE 10.2 heb ik dit probleem niet.

Met WireShark heb ik gekeken naar het netwerk verkeer tijdens een upload. Ik zie dan gigantisch veel TCP DUP ACKs en RETRANSMISSIONS. Op internet heb ik kunnen vinden dat het aanpassen van MTU hier oplossing voor kan zijn, maar dit helpt niet. Ik heb verder nog meer instellingen op mijn WRT54G aangepast (ook de draadloze instellingen), maar het mag allemaal niet baten.

Zoals al eerder aangegeven werkt FTP uploaden met andere programma's wel gewoon. Total Commander upgraden heeft helaas niet geholpen, ookal staat in de Changes bij Total CMD wel dat dit probleem opgelost zou moeten zijn.

Nadat ik Apache van 2.0.59 naar 2.0.63 heb geupgrade, gaat het al beter met bestanden over HTTP naar andere computer zetten, maar nog steeds niet goed. Na een paar KB overzetten stopt het uploaden, en duurt het even voordat hij verder gaat.

Netwerk configuratie

Mijn computer en mijn laptop maken draadloos verbinding met mijn router (WRT54G v5, met DD-WRT Micro SP1). De computer van mijn vader maakt met een kabel verbinding met deze router. Vanuit de router gaat een kabel vanuit de WAN poort naar mijn @Home modem.

Mijn computer draait Windows Vista HP 64-bit, mijn laptop Windows Vista HP 32-bit en OpenSuSE 10.3 32-bit, en mijn vaderscomputer draait ook Windows Vista HP 64-bit. Allemaal zijn ze volledig geupdate!