2 WLAN routers met elkaar verbinden, hoe ?

Pagina: 1
Acties:

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Situatie:

- Thomson SpeedTouch 706WL:

Modem & WLAN router, verbonden met internet via DSL, laatste firmware
Er is 1 client verbonden, via 1 van de 2 ethernet poorten.

- Topcom Skyr@cer Wireless Router

Geen modem, wel WLAN met 4 ethernet poorten, geen updates op Topcom site te vinden.
Ook 1 client verbonden
Geen internet via kabel mogelijk

Wat ik eigenlijk zou willen:

Die ene client op de Topcom router heeft geen internet connectie, omdat de Topcom router niet verbonden is met het internet.

Ik wil dus dat er een draadloze verbinding wordt gemaakt tussen de SpeedTouch router mét internet, en de Topcom router, zonder bedraad internet, waardoor ik dus met die ene client die verbonden is met de Topcom router, internet kan krijgen.

Ik wil dus in feite (voor degenen die het niet snappen) een router die wordt gebruikt als Wifi stick via ethernet, ook wel Wireless Bridging genaamd...

Iemand raad ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Not goinna happen, tenzij de Topcom een clientfunctie heeft. Your best bet is alsnog een kabeltje te trekken, een wireless netwerkkaartje in de PC te zetten of een access point neer te zetten dat als client kan fungeren.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Als beide routers het ondersteunen gebruik je wds.
Dat is precies bedacht waar jij het voor wilt gebruiken.

Kan een van beide routers geen wds, dan is het jammer en zal je toch met utp moeten werken.

• Petervanakelyen
job schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:14:
Als beide routers het ondersteunen gebruik je wds.
Dat is precies bedacht waar jij het voor wilt gebruiken.

Kan een van beide routers geen wds, dan is het jammer en zal je toch met utp moeten werken.
Eventjes controleren, maar volgens mij kan ik het dan best vergeten :)
De SpeedTouch ondersteund wel WDS, dat had ik al gezien, maar natuurlijk die Topcom niet...

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Anders zou je een oud p3 systeempje/thinclient kunnen aanschaffen die met wifi verbinden dmv usbstick/wifi kaart en dan via de utp het vekeer routeren.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

LuckyY schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:12:
Anders zou je een oud p3 systeempje/thinclient kunnen aanschaffen die met wifi verbinden dmv usbstick/wifi kaart en dan via de utp het vekeer routeren.
Wat is de meerwaarde tov. een access point als client instellen, behalve dat het veel meer stroom verbruikt en herrie produceert?

• Petervanakelyen
Yapser schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:47:
[...]

Wat is de meerwaarde tov. een access point als client instellen, behalve dat het veel meer stroom verbruikt en herrie produceert?
Ja, da's inderdaad waar, ik was niet van plan dit te gaan doen...
Ik heb nu simpel gewoon nog ergens op zolder exact dezelfde SpeedTouch 706WL gevonden, ik heb er dus 2.

WDS :)

Pagina: 1