Verkeer routeren over VPN

Pagina: 1
Acties:

• orionpax
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Voor mijn werk maak ik gebruik van een VPN verbinding. Nu ben ik erachter gekomen dat deze verbinding er niet voor zorgt dat mijn internet verkeer via deze VPN verbinding loopt. Dit is echter wel noodzakelijk in verband met de identificatie bij een website.

Windows XP
CISCO VPN Client 4.6

Mijn vraag is hoe ik het (internet) verkeer over deze verbinding kan laten lopen.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vragen aan de beheerder om het vinkje use default gateway on remote netwerk aan te zetten of iets dergelijks. Je kan er voor kiezen om alles te routeren via de VPN of slechts een beperkt aantal routes. Blijkbaar is voor het laatste gekozen ik denk niet dat je het zelf aan kan passen in je client maar je kan even zoeken.

offtopic:
hee dit was post 11111 voor me

[ Voor 8% gewijzigd door TrailBlazer op 08-04-2008 19:09 ]

Verwijderd

Je kan dit ook zelf regelen door met je routes te spelen.
`route print` geeft de huidige routes, je zou je default route op internet kunnen zetten en voor je bedrijfs IP range een naar je vpn gateway.

• orionpax
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:30:
Je kan dit ook zelf regelen door met je routes te spelen.
`route print` geeft de huidige routes, je zou je default route op internet kunnen zetten en voor je bedrijfs IP range een naar je vpn gateway.
Hoe moet ik deze instellingen dan wijzigen? Want op dit vlak ben ik een leek.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

efen het commando route inkloppen in een cmd geeft je alle mogelijke opties.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 22:34

Super_ik

haklust!

ik weet niet hoe cisco vpn werkt, maar bij openvpn moet je openvpn ook vertellen dat bepaalde ips, naast het tunnel-ip aan de andere kant, door de tunnel moeten (iroute)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

cisco vpn werkt hetzelfde het makkelijkste is gewoon vragen aan je beheerder om te configgen use default gateway on remote netwerk aan te zetten.

Verwijderd

orionpax schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:24:
[...]

Hoe moet ik deze instellingen dan wijzigen? Want op dit vlak ben ik een leek.
Hmm, als leek zou ik er niet aan beginnen, hoor eerst eens of je systeem beheerder hier een oplossing voor heeft.
Anders kan je dit eens bekijken: http://www.tech-recipes.com/windows_networking_tips478.html

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-03 11:09
Of als work-around de proxy server van je werk instellen in je web browser (als er een is, natuurlijk).

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Pagina: 1