[XP] Snap-ins Management Console allemaal leeg

Pagina: 1
Acties:

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 16:28
Laatste tijd zit ik met een probleem dat steeds vervelender wordt. De snap-ins van mijn management console blijven allemaal leeg als ik deze start. (zoals bijvoorbeeld Computer Management, Device Manager, Event Viewer, Local Users and Groups, Services) Op internet zijn best wel wat tips te vinden over het aan- en uitzetten van Plug & Play, het veranderen van rechten in bepaalde registry keys en het draaien van Windows File Protection, maar dit heeft allemaal niet mogen helpen. Heeft iemand hier nog geweldige ideeën?

Verwijderd

compmgmt.msc is de file die dat voor je op een rijtje zet en een *.cpl is eigenlijk een *.xml file :/ misschien is die file corrupt, probeer het eens met een nieuwe C:\WINDOWS\system32\compmgmt.msc

:?

• Triggy
Dit lijkt me niet de goede oplossing omdat niet alleen Computer Management 'stuk' is maar alle snap-ins van de management console. Maar ik heb in ieder geval even het bestand wat je me gegeven hebt uitgeprobeerd. Dit bestand geeft voor mij ook een leeg Computer Management venster als ik erop dubbel klik.

[ Voor 18% gewijzigd door Triggy op 08-04-2008 18:46 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kun je vanaf een andere PC wel over een netwerk verbinding de logfiles bekijken?
Eventueel kopieer je de .evt 's offline even naar een andere PC.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Triggy
We hebben hier op het moment geen functionerende domain controller, dus vanaf een andere computer bekijken gaat denk ik niet lukken. Maar ik kan in ieder geval de eventlog-bestanden even naar een andere computer kopieëren om ze daar te bekijken. Wat me opvalt is dat de *.evt bestanden allemaal vrij klein lijken. Dat wil zeggen, kleiner dan of even groot als 512 KB. Als ik de bestanden open, waar zou ik dan op moeten letten?

• Triggy
Ondertussen heb ik ook om hulp gevraagd bij Microsoft Product Support, en ik kreeg sneller dan verwacht een antwoord. Zij adviseerden mij om het volgende te doen:

- U gaat naar start - uitvoeren - type "CMD"
- U krijgt nu een opdracht prompt
- Hierin voert u de volgende regels 1 voor 1 gevolgd door "Enter"
- regsvr32 /s urlmon.dll
- regsvr32 /s browseui.dll
- regsvr32 /s jscript.dll
- regsvr32 /s vbscript.dll
- regsvr32 /s actxprxy.dll
- regsvr32 /s mshtml.dll
- regsvr32 /s ATL.DLL
- regsvr32 /s WUAPI.DLL
- regsvr32 /s WUAUENG.DLL
- regsvr32 /s WUAUENG1.DLL
- regsvr32 /s ATL.DLL
- regsvr32 /s WUCLTUI.DLL
- regsvr32 /s WUPS.DLL
- regsvr32 /s WUWEB.DLL
- regsvr32 /s winhttp.DLL
- regsvr32 /s msxml.DLL
- regsvr32 /s msxml2.DLL
- regsvr32 /s msxml3.DLL

Wat helaas ook niet werkte.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Triggy schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:38:
We hebben hier op het moment geen functionerende domain controller, dus vanaf een andere computer bekijken gaat denk ik niet lukken.
Tuurlijk wel.
Een local account activeren en die gebruiken.
Maar ik zou me eerder druk maken om die DC dan een werkstation ;)
Wat me opvalt is dat de *.evt bestanden allemaal vrij klein lijken. Dat wil zeggen, kleiner dan of even groot als 512 KB. Als ik de bestanden open, waar zou ik dan op moeten letten?
0.5 MB is de default grootte van de eventlogs, dus dat klopt wel.
Openen als een saved eventlog op een andere PC en kijken of er schokkende dingen in te vinden zijn :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Triggy
Ok ik heb geprobeerd de eventlogs te bekijken en AppEvent.Evt, SecEvent.Evt en SysEvent.Evt werden door de eventviewer op een andere computer niet herkend (corrupt?). Ik heb de eventlogs even 'verstopt' voor windows door ze naar een ander mapje te verplaatsen in de recovery console. De logs worden netjes opnieuw aangemaakt maar het heeft verder niet geholpen. Verder weet ik nu dus ook niet of er iets 'spannends' gebeurd is. Overigens lukt het me niet om een nieuwe lokale user op deze computer aan te maken. Hij komt dan met de melding: The User COMPWOUTER\Wouter could not be added to the Administrators group because COMPWOUTER\Wouter does not exist. Ook als ik deze user als gewone user probeer te maken komt de computer met een soortgelijke melding.

[ Voor 27% gewijzigd door Triggy op 14-04-2008 20:52 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Triggy schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:49:
Overigens lukt het me niet om een nieuwe lokale user op deze computer aan te maken. Hij komt dan met de melding: The User COMPWOUTER\Wouter could not be added to the Administrators group because COMPWOUTER\Wouter does not exist. Ook als ik deze user als gewone user probeer te maken komt de computer met een soortgelijke melding.
Hoe doe je dat, op de commandline met
net user <username> ><pw> /add
?

• Triggy
@ 70373R Het installeren van adminpak heeft niets geholpen. Deze roept gewoon dezelfde snap-ins aan als de 'normale' management tools en verandert dus niets aan de huidige situatie.

@ alt-92 Ik probeerde het eerst via Control Panel -> User Accounts, maar via de command-line lukte het wel. Nu kan ik in ieder geval mijn oude profiel weer terugzetten en daarmee werken in plaats van het administrator account.

• Triggy
Heb weer mail van Microsoft gehad, en het heeft niet erg geholpen. Sterker nog, ik had het al geprobeerd. Maar dit was het dus ook niet :s
Ik krijg het vermoeden dat u gebruikersaccount in windows beschadigd is.
U zou het volgende kunnen doen,om dit te controleren.
1. U gaat naar start
2. U kiest voor configuratiescherm
3. Nu zoekt u naar het icoon gebruikersaccount
4. U kiest voor nieuwe gebruikersaccount.
5. Als u het nieuwe gebruikersaccount heeft aangemaakt,start u deze op en kunt testen
of de snap-ins werken
Mocht bovenstaande het geval zijn,dan is uw gebruikersaccount defect en kunt u kiezen om gebruik te gaan maken
van het nieuwe gebruikersaccount,of de windows in zijn geheel opnieuw te installeren

• Triggy
Ik heb ondertussen de eventlogs uitgeplozen. Er zijn verschillende problemen die steeds terugkomen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Root Key:      Application
Computer Name: COMPWOUTER
User Name:     N/A
Event Type:    Error
Source:        AutoEnrollment

Event ID:      15
Event Category:0
Record Number: 295
Date:          2-12-1970
Time:          9:37:58

Description:
Automatic certificate enrollment for local system failed to contact the active
directory (0x8007054b).  The specified domain either does not exist or could not
be contacted. Enrollment will not be performed.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Root Key:      System
User Name:     COMPWOUTER\wouter
Source:        DCOM

Event ID:      1818
Record Number: 292

Description:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
User Name:     NT AUTHORITY\SYSTEM
Source:        DCOM

Event ID:      1824
Record Number: 660

Description:
The application-specific permission settings do not grant Local Launch
permission for the COM Server application with CLSID
{DCBCA92E-7DBE-4EDA-8B7B-3AAEA4DD412B} to the user
NT AUTHORITY\SYSTEM SID (S-1-5-18).  This security permission can be modified
using the Component Services administrative tool.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Source:        Service Control Manager

Event ID:      7000
Record Number: 664

Description:
The Parallel port driver service failed to start due to the following error: 
%%1058

Microsoft Support heeft ondertussen geconcludeerd dat mijn Windows 'stuk' is en niet gerepareerd kan worden.

Maar zo snel wilde ik toch niet opgeven.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Triggy schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:39:
Ik heb ondertussen de eventlogs uitgeplozen. Er zijn verschillende problemen die steeds terugkomen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Root Key:      Application
Source:        AutoEnrollment

Event ID:      15
Record Number: 295

Description:
Automatic certificate enrollment for local system failed to contact the active
directory (0x8007054b).  The specified domain either does not exist or could not
be contacted. Enrollment will not be performed.
Date: 2-12-1970?

dan zou ik ook zeggen bekijk het effe lekker :+
Maar zo snel wilde ik toch niet opgeven.
Zomaar even uit de hoge hoed:
Wat staat er dan aan tijd ingesteld op je server en in je BIOS bijvoorbeeld?

4 aparte eventids met exact dezelfde tijd en datum uit 1970 lijkt me wel een beetje erg ongezond namelijk

• Triggy
Eerst dacht ik hmm ja vreemd was me niet opgevallen. Maar het is een foutje in Total Commander. Daar zit ook een viewer in die eventlogs kan lezen. (en die werkt dus nog wel...) Er gaat alleen iets mis bij het exporteren naar van zo'n log naar een tekstbestand. De datums in de logs zelf zijn dus wel 'normaal' van deze maand.

-edit-

Hmmm, ok, installeren van SP3 heeft het probleem verholpen. Wel jammer dat we het probleem niet hebben kunnen vinden samen, maar vooruit.

Opgelost...

Iedereen bedankt voor het meedenken en de goede tips.

[ Voor 36% gewijzigd door Triggy op 01-05-2008 01:42 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Triggy schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 01:30:
Eerst dacht ik hmm ja vreemd was me niet opgevallen. Maar het is een foutje in Total Commander. Daar zit ook een viewer in die eventlogs kan lezen. (en die werkt dus nog wel...) Er gaat alleen iets mis bij het exporteren naar van zo'n log naar een tekstbestand. De datums in de logs zelf zijn dus wel 'normaal' van deze maand.

-edit-

Hmmm, ok, installeren van SP3 heeft het probleem verholpen. Wel jammer dat we het probleem niet hebben kunnen vinden samen, maar vooruit.

Opgelost...

Iedereen bedankt voor het meedenken en de goede tips.
Ik heb vorige keer ook zoiets gehad.
na dagen googlen kwam i op verschillende forums tegen dat de device manager en anderen mmc snapins leeg waren omdat de PlugAndPlay Service uitstond (samen met andere services).

Oorzaken die genoemd waren:
-Foute windows update
-Adware

Na alle services op automatisch opstarten gezet en een reboot was het verholpen.
Pagina: 1