Toon posts:

Asus EAH3650 & Iiyama A901HT gaat niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Achtergrond

Ik ben overgestapt op een nieuw systeem: P5K, E2160 (overgeklokt naar 3 Ghz) en een Radeon 3650.
Echter ik heb vandaag de Asus EAH3650 geretourneerd omdat hij mijn Vision Master Pro 450 niet herkent.
De kaart schakelt over op standaard VGA en vervolgens gaat de refresh rate gaat niet verder dan 60 Hz.
In Windows XP prof sp2 proberen de kaart te forceren naar 85 Hz maakt geen indruk.
Logisch want als de ATI driver mijn buis niet herkent dan houdt alles op.
Bovendien vond ik in vergelijking met mijn Matrox G550 de default ATI kleuren, flets en staalachtig.

Vraag

Wie weet een "moderne" kaart die:

1) mijn Vision Master Pro 450 herkent, zodat ik hem op 85 Hz kan zetten,
2) HD video hardware acceleratie on board heeft,
3) en (heel belangrijk) net zulke mooie kleuren (beeld) geeft als mijn "oude" Matrox G550.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, niemand antwoord. Dus ik concludeer maar dat Matrox nog steeds ongeëvenaarde 2D beeldkwaliteit geeft. Ik begrijp nu ook een beetje beter waarom.

En… dat gedoe met de refresh rate? Dat is een bekend euvel bij ATI kaarten.

Er zijn tal van 3party-tooltjes om dit fixen. Maar ik vind het ontzettend triest dat ATI dit gedoe niet standaard en permanent oplost.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk een MSI 3450 kaartje erin gezet. Onder Vista Ultimate draait het ding fluitend. Op mijn CRT-buis heb ik een goed strak en leesbaar beeld. Heb de DPI wat opgevoerd. Dat kan mijn CRT-buis wel hebben. De letters worden niet korrelig. Ik moet zeggen dat Vista met deze ATI-kaart een goede combinatie is. Met de Catalyst 8.4 drivers voor Vista was het een fluitje van een cent. De kaart herkent nog steeds mijn monitor niet. Maar het resultaat is in ieder acceptabel en inderdaad, beter dan het was.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog even de Matrox P650 geprobeerd onder Vista.
Dat was geen succes. De MSI 3450 overtreft de Matrox P650 binnen Vista duidelijk.
Met alles: kleuren, scherpte, video etc.