Beste mensen,
Ik ben bezig met een nieuw project waarbij ik gebruik maak van een projectie op de achterzijde van onbewerkt kanvas(schilderdoek) terwijl op de voorzijde weer geschilderd wordt.
Het eerste optreden was meer dan een succes, maar hier beginnen m'n vragen.
We hadden de luxe dat we een projector met 3000 lumen mochten lenen. Dit was waarschijnlijk een
1 malige optie.
Nu wil ik er zelf 1 kopen. Mijn oog is gevallen op de Acer p1165 met 2400 lumen.
Zie hier:
http://www.kieskeurig.nl/...ACB91C125734B0042ED07.htm
Heeft iemand ervaring met dit ding?
Heeft iemand een beter alternatief voor onder de 500.- en waar zou ik die kunne kopen dan?
Hoe groot is het verschil in lichtopbrengst met een 3000 lumen projector?
Is dit echt drastisch merkbaar?
We staan op poppodia waarbij de podium belichting tijdens de voorstelling uit gaan.
En dan nog een vraagje.
Hoe groot moet +/- de afstand tussen projector en doek zijn in 4.3 formaat als de projectie presies 210cm hoog is? (de breedte maakt niet uit want die valt toch binnen de 4.3 verhouding. dit moet volgens mij mider dan 4 meter zijn. Toch?
specs.
Projectieformaat 0,6 - 7,6 m
Projectieafstand 1 - 11,9 m
Horizontale frequentie 31,5 - 100 kHz
Verticale frequentie 56 - 85 Hz
Ik hoop dat jullie me een beetje bij kunnen staan.
Alvast bedankt.
Ruben
Ik ben bezig met een nieuw project waarbij ik gebruik maak van een projectie op de achterzijde van onbewerkt kanvas(schilderdoek) terwijl op de voorzijde weer geschilderd wordt.
Het eerste optreden was meer dan een succes, maar hier beginnen m'n vragen.
We hadden de luxe dat we een projector met 3000 lumen mochten lenen. Dit was waarschijnlijk een
1 malige optie.
Nu wil ik er zelf 1 kopen. Mijn oog is gevallen op de Acer p1165 met 2400 lumen.
Zie hier:
http://www.kieskeurig.nl/...ACB91C125734B0042ED07.htm
Heeft iemand ervaring met dit ding?
Heeft iemand een beter alternatief voor onder de 500.- en waar zou ik die kunne kopen dan?
Hoe groot is het verschil in lichtopbrengst met een 3000 lumen projector?
Is dit echt drastisch merkbaar?
We staan op poppodia waarbij de podium belichting tijdens de voorstelling uit gaan.
En dan nog een vraagje.
Hoe groot moet +/- de afstand tussen projector en doek zijn in 4.3 formaat als de projectie presies 210cm hoog is? (de breedte maakt niet uit want die valt toch binnen de 4.3 verhouding. dit moet volgens mij mider dan 4 meter zijn. Toch?
specs.
Projectieformaat 0,6 - 7,6 m
Projectieafstand 1 - 11,9 m
Horizontale frequentie 31,5 - 100 kHz
Verticale frequentie 56 - 85 Hz
Ik hoop dat jullie me een beetje bij kunnen staan.
Alvast bedankt.
Ruben