Overstappen van Vista naar Ubuntu: Compatibilieit

Pagina: 1
Acties:
  • 2.383 views

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:18

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Best tweakerds,

Ik wil al heel lang overstappen naar Linux.. Wil niet meer betalen aan microsoft (als desktop voor thuis)....

Nu zit ik gewoon weg met twee dingen waarom ik niet 1-2-3 "durf" over te stappen :P

Het zit namenlijk zo:
Ik heb in mijn pc 2x een tv-tuner kaart (Hauppauge PVR-150)... Nu is het niet het probleem om MythTV of dergelijken te instaleren... Nee het probleem is dat we beneden een Beamer hebben hange + XBOX 360 Elite.... We gebruiken die voornamenlijk voor de Windows Media Center Extender..
Nu is mijn vraag: Is die server software ook te vinden onder linux... Kan ik Vista virtueel draaien en dan mijn kaarten delen/geven aan die Virtual Machine?

Volgende probleem/vraag:
Is het een beetje te doen om Windows spellen in een Virtual Machine met Windows te draaien? Met name MS Flight Simulator...

Of gaat dit heel lastig worden (1 van deze vragen of beide)?

Voor de rest zijn er overal Linux oplossingen voor software die onder Windows draait toch?

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:03
Waarom niet eens een liveCD van Ubuntu gebruiken om te kijken of je het voor elkaar krijgt? Er is veel mogelijk dus misschien ook wat jij wil.

I want to live forever, so far.. so good.

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Warbringer schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:42:
Waarom niet eens een liveCD van Ubuntu gebruiken om te kijken of je het voor elkaar krijgt? Er is veel mogelijk dus misschien ook wat jij wil.
LiveCD bied geen uitkomst.... :X

Het gaat meer om de vraag: Is de video-acceleratie goed in een VM (zeg: KVM) en kan ik bepaalde hardware niet alleen delen (hypevisor) maar echt toekennen aan een bepaalde VM?

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:06

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik zit met exáct hetzelfde probleem, maar dan ook oa alternatieven voor bijvoorbeeld enkele Abobe-pakketten.

Op de Live-CD durf ik ook niet volledig te vertrouwen . Met die CD krijg ik bijvoorbeeld niet mijn dual-screen setup (nVidia) aan de praat, terwijl dat na een install wel probleemloos moet kunnen (zeggen 'ze' ;)). Een dual-boot configuratie vind ik ook niet prettig; gewoon het idee dat je HDD rommelig is door 2 verschillende installaties...

Edit: ow; na je 2e post is je probleem toch wat specifieker geworden en is niet helemaal hetzelfde meer als mijn dilemma...

[ Voor 13% gewijzigd door Bastiaan op 08-04-2008 16:51 ]

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:23
Nog een probleem je wilt niet meer betalen aan microsoft zeg je maar je wilt wel in linux een virtual machine draaien met windows :?

op je eerste vraag heb ik geen antwoord.

je tweede die over het spelen van spellen in een virtual machine dat gaat nooit werken. dit trekt een virtual machine gewoon niet. Probeer maar eens op je windows bak virtueel nog een windows machine te draaien en daar dan een spelletje in starten.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Verwijderd

Van nieuwere spellen kan je verwachten dat die niet goed gaan lopen in een virtuele omgeving. Ik heb zelf wel een Dungeon Keeper 1 + 2 (_/-\o_ ) in de microsoft VM gedraaid en dat werkte opzich wel goed. Nieuwere 3D spellen werkte dan weer niet.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Voor zover ik weet is échte 3D acceleratie niet mogelijk binnen een VM.
Ik ben hier zelf ook eens achteraan gegaan. (zie Gamen onder Linux, wat is op dit moment het beste?)

Misschien dat ze onderhand verder zijn gekomen maar ik denk dat je nog de meeste kans hebt met Wine of Cedega, ook al is dat meer werk. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
msxbox schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:56:
Nog een probleem je wilt niet meer betalen aan microsoft zeg je maar je wilt wel in linux een virtual machine draaien met windows :?

op je eerste vraag heb ik geen antwoord.

je tweede die over het spelen van spellen in een virtual machine dat gaat nooit werken. dit trekt een virtual machine gewoon niet. Probeer maar eens op je windows bak virtueel nog een windows machine te draaien en daar dan een spelletje in starten.
Over dat betalen kun je lekker makkelijk een image maken en steeds terug zetten ;)

Ik heb wel een Core 2 Duo + 8GB ddr2 667 + 8800GTS320mb

Dus qua specs zal het niet aan liggen toch??

Het proberen draaien in een Micosoft VM onder windows gaat vaak ook niet omdat Virutalisatie progs. daar niet voor gemaakt zijn... Maar linux is toch "alles" mogelijk :9 :?

En die TV-tuner kaarten vind ik wel belangrijker... Die Flight Simulator ook... Maar het tv kunnen kijken via de XBOX360 Elite is echt een eis... Geen games is mee te leven...

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
tim427 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:38:
Nu is mijn vraag: Is die server software ook te vinden onder linux... Kan ik Vista virtueel draaien en dan mijn kaarten delen/geven aan die Virtual Machine?
Ik denk dat dat niet gaat lukken. VMWare emuleert geen TV-capturekaarten.
Volgende probleem/vraag:
Is het een beetje te doen om Windows spellen in een Virtual Machine met Windows te draaien? Met name MS Flight Simulator...
Hangt van de versie af, als je kijkt op appdb.winehq.org krijg je een goede indruk van wat er allemaal mogelijk is met Wine, al is dat geen virtual machine. Flight simulator 2004 lijkt redelijk te doen te zijn: http://appdb.winehq.org/o...p?sClass=version&iId=2819
Het is niet ideaal en kan traag werken, maar je kunt het altijd proberen. Als je ook in je achterhoofd houdt dat Wine enorm actief wordt ontwikkeld en echt grote sprongen heeft gemaakt, dan ziet het er wat dat betreft goed uit.

Dit soort spellen in een virtual machine kun je vooralsnog shaken. Het lijkt wel steeds een beetje dichterbij te komen, dus het is wel iets om in de gaten te houden denk ik.
Voor de rest zijn er overal Linux oplossingen voor software die onder Windows draait toch?
Absoluut! Zelfs een opensource vliegsimulator. :+

Overigens is voor de tv-kaart ook gewoon software (goede software) beschikbaar, ik weet alleen niet op welke manier die XBox dat oppikt?
tim427 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:20:
Maar linux is toch "alles" mogelijk :9 :?
Nou dat weer. :+
Je kunt het zelf gaan programmeren, waarmee in theorie inderdaad alles mogelijk is. :+
Maar mensen die zeggen dat Linux de heilige graal is en allerhande dingen kan die Windows niet kan, die praten toch poep. Het is een volwaardig OS met heel veel goede software en het is vrije software, en het is gebruiksvriendelijk, maar het is geen magisch OS verder hoor. :P

[ Voor 19% gewijzigd door Cyphax op 08-04-2008 17:28 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:11
Nee, dat gaat niet lukken, er is geen enkel virtualisatie pakket wat aan je eisen voldoet. Een pakket zoals VMWare of Virtualbox emuleert een eenvoudige standaard hw configuratie, met een simpel VESA 8mb videokaartje. Geen geavanceerde dingen zoals een video capture kaart.

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Cyphax schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:23:
[...]

Ik denk dat dat niet gaat lukken. VMWare emuleert geen TV-capturekaarten.

[...]

Hangt van de versie af, als je kijkt op appdb.winehq.org krijg je een goede indruk van wat er allemaal mogelijk is met Wine, al is dat geen virtual machine. Flight simulator 2004 lijkt redelijk te doen te zijn: http://appdb.winehq.org/o...p?sClass=version&iId=2819
Het is niet ideaal en kan traag werken, maar je kunt het altijd proberen. Als je ook in je achterhoofd houdt dat Wine enorm actief wordt ontwikkeld en echt grote sprongen heeft gemaakt, dan ziet het er wat dat betreft goed uit.

Dit soort spellen in een virtual machine kun je vooralsnog shaken. Het lijkt wel steeds een beetje dichterbij te komen, dus het is wel iets om in de gaten te houden denk ik.

[...]

Absoluut! Zelfs een opensource vliegsimulator. :+

Overigens is voor de tv-kaart ook gewoon software (goede software) beschikbaar, ik weet alleen niet op welke manier die XBox dat oppikt?

[...]

Nou dat weer. :+
Je kunt het zelf gaan programmeren, waarmee in theorie inderdaad alles mogelijk is. :+
Maar mensen die zeggen dat Linux de heilige graal is en allerhande dingen kan die Windows niet kan, die praten toch poep. Het is een volwaardig OS met heel veel goede software en het is vrije software, en het is gebruiksvriendelijk, maar het is geen magisch OS verder hoor. :P
Dank voor je verhaal ;)

FlightGear kun je weinig mee!

Video versnelling gaat niet lukken als de VM maar standaard een VESA 8mb kaartje krijgt...

En VM-machines waarbij je hardware door kunt mappen, zeg maar, bestaat (nog??) niet..

Jammer.. Moet dus bij windows blijven... Dual boot is geen optie! PC moet gewoon continu aan (mede als server)! 8)7

Er moet gewoon een keer een paar goede spellen voor linux uitkomen! En KVM of VMware of VirtualBox vlink meer opties krijgen!

• phobosdeimos
Goeie spellen genoeg: Doom, Quake 1/2/3/4, Unreal Tournament xxx, RTCW, RTCW:ET, ETQW, nethack :)
De dingen die jij vraagt zijn gewoon technisch niet mogelijk, het is geen kwestie van slechte wil ofzo.
Als je zo hard gehecht bent aan windows, gebruik dan toch lekker WinXP?
Stinkt een heel pak minder hard dan Vista.

[ Voor 57% gewijzigd door phobosdeimos op 08-04-2008 18:48 ]

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mja met Wine kun je behoorlijk wat spelen. Zoals gezegt zou Flight Simulator nu moeten werken.

Die TV-kaart is denk ik het makkelijkste met Linux software op te lossen. Heb je daar perse Windows software voor nodig? :)

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

jelly

Arch Linux

Je kan het natuurlijk ook even proberen met d.m.v een dualboot te maken en kijken of je hiermee je tv op de xbox kan gebruiken en testen op flightsim in wine goed werkt

niet geschoten is altijd mis :9

Keep it simple stupid

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
JanDM schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:49:
Mja met Wine kun je behoorlijk wat spelen. Zoals gezegt zou Flight Simulator nu moeten werken.

Die TV-kaart is denk ik het makkelijkste met Linux software op te lossen. Heb je daar perse Windows software voor nodig? :)
Nee! Maar die XBOX360 Elite (elite betekend zoiets als: DUUR!) gebruiken we als Media Center Extender....

Dat MOET wel werken ;)
jelly schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:05:
Je kan het natuurlijk ook even proberen met d.m.v een dualboot te maken en kijken of je hiermee je tv op de xbox kan gebruiken en testen op flightsim in wine goed werkt

niet geschoten is altijd mis :9
Jah idd.. ff een ander HDD gebruiken.,,, maar het is makkelijker als ik het zo te horen krijg... alles installeren enzo is ook weer zoveel werk ;)

BTW het is: NOOIT geschoten, altijd mis ;)

[ Voor 35% gewijzigd door tim427 op 08-04-2008 19:07 . Reden: laatste reply kwam net wat later ;) ]

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

jelly

Arch Linux

Het installeren van ubuntu kost je een half uur, maarja als je linux een of ander besturingssysteem wil draaien moet je daar tijd in stoppen om erachter te komen hoe alles werkt. Wil je die tijd er niet in stoppen heeft het geen zin.

offtopic:
volgens mij is het echt niet :P

Keep it simple stupid

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
Een redelijk groot deel van de spellen draait in linux dmv wine. De ene wat beter dan de andere, en soms met de nodige moeite, maar daar heb je geen VM voor nodig.

Vwb je media-streamen:
Vziw gebruikt de xbox360 upnp-av voor het media-streamen, en volgens http://www.mythtv.org/wiki/index.php/UPnP heeft mythTv wel een upnp-av-server aan boord, maar werkt de xbox360 daar nog niet mee samen...
(Je kunt natuurlijk ook nog een andere settop-box, of PS3, er neer zetten en daar ook MythTv opzetten. Ga je best wel blij mee zijn, MythTv heeft zelf streaming aan boord, en kan volledig transparant de andere mythtv-servers aansturen ).

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Games moet je niet willen draaien in een VM!
Ontopic: installeer een dualboot, gewoon Ubuntu er naast draaien, en als je problemen met compatibiliteit tegenkomt is het vroeg genoeg om naar een oplossing te gaan zoeken :)
En voor de toekomst: koop alleen nog Linux-compatible hardware :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Googlen is ook een kunst zeg 8)7

Xbox360 extender +linux. Het kan dus wel, maar je kunt wel geen televisie (live) kijken blijkbaar. Echter kun je wel transcoded video doorsturen, dus het kan in principe wel.

Overigens vind ik je beweegredenen een beetje krom, je wilt namelijk wel in een VM gaan zitten met Windows, maar je wilt niet meer aan Microsoft betalen.. Dat is jezelf tegenspreken.

Over de rest, er valt heel veel in een VM of in Wine te draaien, maar ik raad het niet aan. Als het nu allemaal werkt, waarom dan overstappen?

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07-2025
Ik zou voor een dual boot gaan, met partities gaat ook. Je hebt geen 2HD's nodig.

Dan blijft alles werken + kan je in Ubuntu al een paar zaakjes proberen,
als het niet werkt boot je Vista voor FS etc :)

• Gonadan

Gonadan

Alex3305 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:52:
Googlen is ook een kunst zeg 8)7

Xbox360 extender +linux. Het kan dus wel, maar je kunt wel geen televisie (live) kijken blijkbaar. Echter kun je wel transcoded video doorsturen, dus het kan in principe wel.

Overigens vind ik je beweegredenen een beetje krom, je wilt namelijk wel in een VM gaan zitten met Windows, maar je wilt niet meer aan Microsoft betalen.. Dat is jezelf tegenspreken.
Dat is inderdaad vreemd, je moet voor die installatie net zo goed je licensie betalen.
Over de rest, er valt heel veel in een VM of in Wine te draaien, maar ik raad het niet aan.
Waarom? Áls je het goed aan de praat krijgt is het spel vaak nog sneller ook.
Maar dat kan inderdaad wat moeite kosten.
Als het nu allemaal werkt, waarom dan overstappen?
Zie TS. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:05
Je xbox 360 gebruiken om tv te kijken is alleen mogelijk wanneer je een machine hebt met daarop windows media center. Dit gaat gewoon niet met linux, lijkt me ook duidelijk waarom niet, proprietary oplossing van microsoft.

Beste oplossing is denk ik een aparte machine met daarop windows MCE2005/Vista voor het tv kijken, deze kan dan headless zijn en dus overal geplaatst worden, mits coax en utp kabels zijn getrokken natuurlijk.

En dan op je desktop Ubuntu. FSX draait niet onder wine, Flight Simulator 2004 (FS9) draait wel onder wine. http://appdb.winehq.org/o...p?sClass=version&iId=2819
Kijk anders een naar http://www.flightgear.org/ een multi platform opensource flightsim, of naar http://www.x-plane.com/, niet gratis, maar oh zo mooi! Kijk op http://www.global-scenery.org/ voor de scenery van x-plane.

Virtuele machines zijn geen optie voor games/mce, ook met hypervisor (xen, kvm) niet. Dit omdat ook die allemaal virtuele hardware hebben en het OS dus niet rechtstreeks de hardware kan aanspreken, wat dus nodig is voor je tv kaarten en directx voor flight simulator. Dus wine/cedega is een beter optie.

Alleen begrijp ik je rede niet om over te gaan op linux. Je wilt microsoft niet betalen, maar gebruikt wel Media Center en Flight Simulator, beide hebben windows nodig.... beetje vreemd.

[ Voor 12% gewijzigd door Chilly_Willy op 09-04-2008 09:51 ]

Coïtus ergo sum

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Chilly_Willy schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:28:
Je xbox 360 gebruiken om tv te kijken is alleen mogelijk wanneer je een machine hebt met daarop windows media center. Dit gaat gewoon niet met linux, lijkt me ook duidelijk waarom niet, proprietary oplossing van microsoft.

Beste oplossing is denk ik een aparte machine met daarop windows MCE2005/Vista voor het tv kijken, deze kan dan headless zijn en dus overal geplaatst worden, mits coax en utp kabels zijn getrokken natuurlijk.

En dan op je desktop Ubuntu. FSX draait niet onder wine, Flight Simulator 2004 (FS9) draait wel onder wine. http://appdb.winehq.org/o...p?sClass=version&iId=2819
Kijk anders een naar http://www.flightgear.org/ een multi platform opensource flightsim, of naar http://www.x-plane.com/, niet gratis, maar oh zo mooi! Kijk op http://www.global-scenery.org/ voor de scenery van x-plane.

Virtuele machines zijn geen optie voor games/mce, ook met hypervisor (xen, kvm) niet. Dit omdat ook die allemaal virtuele hardware hebben en het OS dus niet rechtstreeks de hardware kan aanspreken, wat dus nodig is voor je tv kaarten en directx voor flight simulator. Dus wine/cedega is een beter optie.

Alleen begrijp ik je rede niet om over te gaan op linux. Je wilt microsoft niet betalen, maar gebruikt wel Media Center en Flight Simulator, beide hebben windows nodig.... beetje vreemd.
Die x-plane is inderdaad HEEL mooi >:) '

Waarom ik geen windows meer wil. Ik wil niet meer betalen... Virtueel kun je steeds een image terug zetten ;) of de viruele BIOS aanpassen (ik zeg iets als; SLIC :P )

Die XBOX-360 Elite de deur uit zal niet 1-2-3 gebeuren...

• Gonadan

Gonadan

tim427 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:41:
Waarom ik geen windows meer wil. Ik wil niet meer betalen... Virtueel kun je steeds een image terug zetten ;) of de viruele BIOS aanpassen (ik zeg iets als; SLIC :P )
Nu snap ik het ook even niet meer. Bedoel je dat je niet meer wilt betalen voor een herinstallatie die bij windows onherroepelijk nodig is eens in de zoveel tijd?

Want zo'n windowslicensie betaal je maar één keer als het goed is, en die moet je ook voor een VM betalen.

Als het eerste punt het geval is dan kan je van windows evengoed een image trekken hoor. Dat hoeft niet perse een VM te zijn en dan kan je alsnog makkelijk restoren. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Gonadan schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:50:
[...]

Nu snap ik het ook even niet meer. Bedoel je dat je niet meer wilt betalen voor een herinstallatie die bij windows onherroepelijk nodig is eens in de zoveel tijd?

Want zo'n windowslicensie betaal je maar één keer als het goed is, en die moet je ook voor een VM betalen.

Als het eerste punt het geval is dan kan je van windows evengoed een image trekken hoor. Dat hoeft niet perse een VM te zijn en dan kan je alsnog makkelijk restoren. :)
Nee nee, kijk/let op :P :

Ik neem ubuntu (gratis), KVM (gratis), installeer windows zonder licentie... Of ik zet steeds een image terug (is makkelijker in een VM ;) ) of ik pas het virtuele BIOS aan zodat windows denkt dat hij geactiveeerd is (A)... maar das een ander verhaal...

Het probleem is dat ik mijn pc zelf heb gebouwd, geen licentie heb ;) .... Wil het wel aanschaffen... maar ik ben nu aan het brainstormen voor Ubuntu ;)

Maar zit dan met de bovengenoemde problemen... Dat met windows en niet betalen is mijn pakkie aan ;)

Snappie :P ?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Hoe legaal is Windows telkens opnieuw installeren zonder licentie?!

• phobosdeimos
Wat kraam je nu toch allemaal uit tim427?
De "virtuele BIOS" aanpassen zodat windows werkt zonder activatie?
Lachwekkend.
Je komt hier gewoon op GOT om ons mee te laten zoeken naar een makkelijke manier om illegale software te kunnen gebruiken.
Ofwel betaal je voor je Vista prul, ofwel gebruik je open source alternatieven als een echte vent.

[ Voor 4% gewijzigd door phobosdeimos op 09-04-2008 20:24 ]

Verwijderd

RemcoDelft schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:34:
Hoe legaal is Windows telkens opnieuw installeren zonder licentie?!
Gewoon illegaal dus :PHet was me niet duidelijk dat om herhaaldelijk gebruik van proefperiodes ging, ik weet niet in hoeverre dit illegaal is. Lijkt me een grensgeval....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 21:14 ]

Verwijderd

Hoe dan ook TS, ik denk dat je gewoon die image moet aanmaken en steeds terugzetten op je pc via een bootcd van norton ghost of zo. Dus geen viritueel rotzooi. Hoe dat moet kan je beter zelf googlen, ik weet ervan maar heb het nooit zelf gedaan. Een kennis van me doet het wel zo.

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Het gaat mij helemaal niet om het feit... Windows te laten draaien... het gaat mij om die twee problemen... ;)

Steeds windows herinstaleren en de trial periode opnieuw gebruiken is in mijn ogen legaal toch? Maar daar gaat/ging het helemaal niet om ;)

ONTOPIC:

Ik ga waarschijnlijk een headless pc-tje bouwen met de twee videokaarten erin.. heb alleen een beetje RAM nodig voor het renderen lijkt mij...

Voor flight simulator ga ik ff stoeien met X-Plane... en andere FS2004 in Wine ;) (Is legaal BTW) ;)

In het ergste geval koop ik een licentie voor Vista en gerbuik ik dat (zoals nu). Heb er niet echt problemen mee hoor... Heb niks tegen MS ofzo... Integendeel.. Maar als ik opensource ga, wil ik ook niks betalen... Het ging mij meer om de twee problemen...

Dat jullie mij op mijn vingers tikken vanwege de IDEËEN om Windows op deze manier te gebruiken vind ik best.. Maar dat is toch mijn probleem? Of niet? Ik draai alles legaal thuis en op het werk! Alleen deze ene machine heb ik NOG geen licentie en ben aan het kijken naar andere opties ;)
OFFTOPIC: Ik denk dat er best veel mensen zijn die rustig na 30 dagen: slmgr -rearm uit voeren (max. 3 keer = 120 dagen verder) en dan vervolgens gewoon rustig opnieuw installeren ;)

• phobosdeimos
Open source heeft helemaal niks te maken met gratis zijn of niet.
Er zijn talloze open source producten die je moet kopen, net zoals er talloze closed source producten bestaan die gratis zijn.

Verwijderd

tim427 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:47:
Dat jullie mij op mijn vingers tikken vanwege de IDEËEN om Windows op deze manier te gebruiken vind ik best.. Maar dat is toch mijn probleem? Of niet? Ik draai alles legaal thuis en op het werk! Alleen deze ene machine heb ik NOG geen licentie en ben aan het kijken naar andere opties ;)
OFFTOPIC: Ik denk dat er best veel mensen zijn die rustig na 30 dagen: slmgr -rearm uit voeren (max. 3 keer = 120 dagen verder) en dan vervolgens gewoon rustig opnieuw installeren ;)
Dat kan best zo zijn, maar uuuh, zonder als een wijsneus te klinken wil ik je ff uitleggen dat GOT geassocieerd wilt worden als een multimediawetenswaardig forum, met technische discussies, computeronderdelennieuws-disuccies, waar men leert tweaken/modden of computercrisissen op te lossen. GOT wilt niet geassocieerd worden met illegale dingen zoals cracks en warez of illegale windowsversies. Dat is gewoon niet de koers die Femme (=de eigenaar van dit alles) wilt varen.

Wees gewoon voortaan minder openhartig, of stel je vragen op een andere forum waar men minder op toeziet dat er geen illegale prietpraat besproken wordt. Je snapt het wel neem ik aan?

Ik meen dat je je antwoord op je eigenlijke vraag ondertussen wel hebt? Ik blijf erbij dat het mooiste is dat je een image maakt, en dan deze steeds weer terugzet op je pc middels een bootcd als norton ghost. Jouw manieren zijn ingewikkelder, en geven ook nog eens een slechtere gamersperformance.

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:10:
[...]

Dat kan best zo zijn, maar uuuh, zonder als een wijsneus te klinken wil ik je ff uitleggen dat GOT geassocieerd wilt worden als een multimediawetenswaardig forum, met technische discussies, computeronderdelennieuws-disuccies, waar men leert tweaken/modden of computercrisissen op te lossen. GOT wilt niet geassocieerd worden met illegale dingen zoals cracks en warez of illegale windowsversies. Dat is gewoon niet de koers die Femme (=de eigenaar van dit alles) wilt varen.

Wees gewoon voortaan minder openhartig, of stel je vragen op een andere forum waar men minder op toeziet dat er geen illegale prietpraat besproken wordt. Je snapt het wel neem ik aan?

Ik meen dat je je antwoord op je eigenlijke vraag ondertussen wel hebt? Ik blijf erbij dat het mooiste is dat je een image maakt, en dan deze steeds weer terugzet op je pc middels een bootcd als norton ghost. Jouw manieren zijn ingewikkelder, en geven ook nog eens een slechtere gamersperformance.
Antwoord is mij idd al duidelijk zie een van mijn laatste posts....

Over dat gebruik van crack en dergelijken begrijp ik volkomen... Daar wilde ik het ook HELEMAAL NIET overhebben.... Heb alleen maar gezegd dat ik dan een image terug kan zetten en eventueel BIOS *KAN* aanpassen.... Ben ik voor de rest ook niet verder op ingegaan.... Andere helaas wel...

Maar mijn vragen zijn beantwoord... Dit topic mag dicht ;)

Danke voor de nuttige tips... Ik heb weer een hele andere kijk gekregen ;) danke! _/-\o_

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Chilly_Willy schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:28:
Wat ik begrepen heb kun je met xen wel degelijk aangeven welke hardware direct beschikbaar is in een guest OS. Ik vond Xen wel enorm onhandig op te zetten, dus heb uiteindelijk maar gewoon voor Vmware/VirtualBox gekozen, maar het is voor dit soort dingen misschien wel meer geschikt...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:56

zomertje

Barisax knorretje

Aangezien dit topic steeds meer neigt naar een discussie over het niet hoeven betalen voor software lijkt me dat het niet meer echt leid tot iets.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.