He luitjes,
Ik heb een div met daarin een tabel als inhoud (hoogte van de tabel is variabel.. dus niet vast met een bepaalde pixel hoogt) de div waarin deze tabel staat heet 'adverteerdersoverzicht' .
boven deze div staat een button en eronder ook. deze roepen de scripts omhoog/omlaag aan.
Het is dan dus de bedoeling dat de inhoud van 'adverteerdersoverzicht' naar boven / beneden scrollt..
maar hij werkt maar 1 maal. Ik snap wel waarom het is.. hij zet de top op 10 of -10 ipv dat hij bij de huidige waarde 10 op of af trekt... maar ik weet zo 123 niet hoe ik die berekening moet laten maken..
wat verder nog wel mooi zou zijn is dat hij nooit verder kan doorscrollen dan dat de tabel hoog is.. dus niet dat de inhoud uit het beeld (lees: div) loopt.
Hieronder mijn scriptje..
<script type="text/javascript">
function omhoog() {
ScrollTimer1 = setInterval("omhoog_actie()", 50);
}
function omlaag() {
ScrollTimer2 = setInterval("omlaag_actie()", 50);
}
function omhoog_actie()
{
a = document.getElementById('adverteerdersoverzicht');
a.style.top -= 10;
}
function omlaag_actie()
{
b = document.getElementById('adverteerdersoverzicht');
b.style.top += 10;
}
</SCRIPT>
Ik heb een div met daarin een tabel als inhoud (hoogte van de tabel is variabel.. dus niet vast met een bepaalde pixel hoogt) de div waarin deze tabel staat heet 'adverteerdersoverzicht' .
boven deze div staat een button en eronder ook. deze roepen de scripts omhoog/omlaag aan.
Het is dan dus de bedoeling dat de inhoud van 'adverteerdersoverzicht' naar boven / beneden scrollt..
maar hij werkt maar 1 maal. Ik snap wel waarom het is.. hij zet de top op 10 of -10 ipv dat hij bij de huidige waarde 10 op of af trekt... maar ik weet zo 123 niet hoe ik die berekening moet laten maken..
wat verder nog wel mooi zou zijn is dat hij nooit verder kan doorscrollen dan dat de tabel hoog is.. dus niet dat de inhoud uit het beeld (lees: div) loopt.
Hieronder mijn scriptje..
<script type="text/javascript">
function omhoog() {
ScrollTimer1 = setInterval("omhoog_actie()", 50);
}
function omlaag() {
ScrollTimer2 = setInterval("omlaag_actie()", 50);
}
function omhoog_actie()
{
a = document.getElementById('adverteerdersoverzicht');
a.style.top -= 10;