Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

javascript: scroll div buttons

Pagina: 1
Acties:
  • 1.941 views

Verwijderd

Topicstarter
He luitjes,

Ik heb een div met daarin een tabel als inhoud (hoogte van de tabel is variabel.. dus niet vast met een bepaalde pixel hoogt) de div waarin deze tabel staat heet 'adverteerdersoverzicht' .
boven deze div staat een button en eronder ook. deze roepen de scripts omhoog/omlaag aan.

Het is dan dus de bedoeling dat de inhoud van 'adverteerdersoverzicht' naar boven / beneden scrollt..
maar hij werkt maar 1 maal. Ik snap wel waarom het is.. hij zet de top op 10 of -10 ipv dat hij bij de huidige waarde 10 op of af trekt... maar ik weet zo 123 niet hoe ik die berekening moet laten maken..

wat verder nog wel mooi zou zijn is dat hij nooit verder kan doorscrollen dan dat de tabel hoog is.. dus niet dat de inhoud uit het beeld (lees: div) loopt.

Hieronder mijn scriptje..

<script type="text/javascript">

function omhoog() {
ScrollTimer1 = setInterval("omhoog_actie()", 50);
}

function omlaag() {
ScrollTimer2 = setInterval("omlaag_actie()", 50);
}
function omhoog_actie()
{
a = document.getElementById('adverteerdersoverzicht');
a.style.top -= 10;
}

function omlaag_actie()
{
b = document.getElementById('adverteerdersoverzicht');
b.style.top += 10;
}
</SCRIPT>

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

gebruik alsjeblieft een iframe oid of een divje met een overflow scroll om content in te scrollen.
Ik weet dat het misschien niet super mooi is om een standaard scrollbar in je site te hebben, maar het is nog veel irritanter als je niet gewoon met je scrollwiel door een stuk tekst heen kan scrollen, of moet wachten op een of ander scriptje van een fetishistische designer :P

Verder zijn er vast en zeker zat standaard skinnable scroll dingen te vinden die je kunt gebruiken en hoef je wat dit betreft niet het wiel uit te vinden met alle meuk die daar bij hoort. (waar zitten bijv. jouw clearInterval()'s ?)

Stop uploading passwords to Github!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

waar zitten bijv. jouw clearInterval()
Dat is niet het enige wat fout gaat. Ik zie 4 defined globals, 4 inferred undefined globals, 2 evals, 2 lengtes zonder unit, en de close-tag is incorrect.

Buiten die foutjes, doe gewoon overflow:auto, en je bent klaar. Hoef je ook geen obstrusive javascript te schrijven ;)

日本!🎌

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
_Thanatos_ schreef op woensdag 09 april 2008 @ 01:08:
[...]

Dat is niet het enige wat fout gaat. Ik zie 4 defined globals, 4 inferred undefined globals, 2 evals, 2 lengtes zonder unit, en de close-tag is incorrect.

Buiten die foutjes, doe gewoon overflow:auto, en je bent klaar. Hoef je ook geen obstrusive javascript te schrijven ;)
En als je dan echt, nee écht een eigen scrollbar wilt, kijk dan bijvoorbeeld eens naar flexcroll (betaald). Kost je wat, maar dan heb je ook wat, inclusief scrollwheel support, volledig op te maken en "unobtrusive degradation".

Tenzij het hobby is en dan kan ik je alleen maar aanmoedigen deze uitdaging aan te gaan! En misschien stiekem even een paar voorbeelden door te spitten.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

overflow auto lijkt mij ook de oplossing;
verder vind ik de TS eigenlijk te veel naar een "kan iemand even..." ruiken en dat zien we hier liever niet
kijk ook eens op Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy

Stoer; Marduq

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.