[Netwerk] Macbook deelt ongewenst IP's uit*

Pagina: 1
Acties:

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Hoi,

Even een vraagje, iedereen die hier werkt met Windows machines en 1tje die moest per se weer een apple hebben.. grrrr :P
Echt een schon dingetje, en werkt ook prima op 1 dingetje na als hij z'n lappie ( macbook ) hier in het netwerk prikt begint dat ding ip adressen uit te delen aan de computers hier :S

echt heel erg irritant ik heb hem al een andere profiel gegeven met een vast ip adres en alles gedisabled maar hij doet het nog steeds.
Hij komt morgen hierheen en dacht misschien weten jullie wel een oplossing voor dit probleem.

Zijn er toevallig progjes die dhcp functionaliteit hebben oid.

alvast bedankt

[ Voor 1% gewijzigd door Daedalus op 08-04-2008 16:18 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 07:55
Je hebt Internet Connection Sharing opstaan in > Sharing > Internet.

This space intentionally left blank.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:09

lier

MikroTik nerd

dot.K schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:38:
Je hebt Internet Connection Sharing opstaan in > Sharing > Internet.
Dacht dat ICS toch wel heel erg Windows was (en ik ga ervan uit dat de Mac "gewoon" OSX draait ?).
(edit: hmmm...Internet Sharing lijkt er inderdaad best wel op).
Zijn er toevallig progjes die dhcp functionaliteit hebben oid.
Niet toevallig, gewoon even zoeken met Google :P

[ Voor 14% gewijzigd door lier op 08-04-2008 15:42 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-02 12:00
Denk dat Internet delen aanstaat, dan gaat hij via de ethernetpoort adressen uitdelen.
Kijk eens in de systeemvoorkeur "delen"of zoek even in de help. Heb nu geen mac bij de hand om te kijken. :(

[ Voor 0% gewijzigd door Piebas op 08-04-2008 15:41 . Reden: te laat.... ]

• pennenlikker
ok bedankt dat ga ik morgen is proberen dan.

Ik zal morgen top even draaien en het resultaat hier posten, misschien dat jullie daar meer mee kunnen.
Ik heb een tijd zitten googlen en al meer als een uur achter die laptop gezeten.

Ik dacht dat het opgelost was maar bleek dus niet zo te zijn :(

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

"DHCP oid?" is niet echt een duidelijk titel, dus ik heb het maar veranderd naar "[Netwerk] Macbook deelt ongewenst IP's uit" (bedankt Maximus). Daarnaast is ook hier in Apple Talk gewoon Windows en niet windhoos.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• pennenlikker
hahaha, lol sorry :X

zal het onthouden ;)

Pagina: 1