Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[AS2.0] 2x afspelen van een flash filmpje

Pagina: 1
Acties:

• Jurgle
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10 09:18

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
Beste Gotter,

Op een pagina waar ik een aantal DIVjes met verschillende flash filmpjes erin heb, wil ik die filmpjes afspelen. Nu worden die divjes standaard niet getoond. Ik div.show() een divje en de flash speelt netjes af. Als ik nu dat divje weer .hide() en dan later weer .show() wordt het swfje wel weer getoond, maar speelt hij niet af.

Flashobj.play() werkt ook niet in dit geval.

Iemand een idee wat voor probleem dit is en hoe ik het op kan lossen?

[ Voor 0% gewijzigd door Jurgle op 08-04-2008 15:27 . Reden: Kan de topic titel '.show() (js) en .play() (swf)' krijgen? ]

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe gaan we met je meedenken zonder een letter code?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-11 20:47

geerttttt

Manisch positief

Volgensmij is dit sowieso browserafhankelijk.
Op welke browser test je het nu?

Oost west, 127.0.0.1 best!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:53

Kettrick

Rantmeister!

Heb je het al eens getest met een oneindig filmpje ?

• Jurgle
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10 09:18

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
Ok, voorbeeldcode komt eraan:

Ik gebruik script.aculo.us en prototype voor javascript en SWFObject (om met javascript te voorkomen dat er eerst op een flash filmpje geklikt moet worden).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<html>
 ...
<body>
<div id='flash1'></div>
<div id='flash2'></div>
<script>
var so = new SWFObject("res/swf/papagaai.swf", "fp_1", "200", "80", "8,0,0,0", "#C3E9E2");
/*... so.params etc geneuzel...*/
so.write('flash1');
var so = new SWFObject("res/swf/papagaai.swf", "fp_2", "200", "80", "8,0,0,0", "#C3E9E2");
/*... so.params etc geneuzel...*/
so.write('flash2');
</script>
</body>
</html>

Op een gegeven moment wordt $('flash1').show() gecalled en een callback naar $('flash1').hide(). Werkt prima, idem voor flash2. Als ik nu nog eens een div .show() toont het weer de eindstaat. Logisch, maar ook met een $('fp_1').play() wordt het filmpje niet opnieuw afgespeeld.

Dit test ik onder WinXP IE6, IE7 en FF 2.0.0.13

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant