Areca firmware update

Pagina: 1
Acties:

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 04:37

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
Ik heb een areca controller met firmware 1.39 en ben nu bij het punt dat ik een aantal HDD's wil gaan toevoegen en een raid expansion wil gaan uitvoeren.

Nou heb ik ook gekeken naar nieuwe firmware en zag bij 1.41 (1.44 is de laatste)
2006-5-17
1 Fix after raid expansion, some data is not updated correctly
2 Fix RaidSet Expansion problem, if multiple volumes are created on the same
raidset, and raid expansion is done for some volumes and power fail or
restart system, the expanded volume cannot be accessed or data may corrupt
and need to retart the system after all migration is done for system to
operate correctly. (add two fields in volumesetdata)
3 Fix InitVolume cross link error, if OPT_MIRROR_RANDOM_READ
met andere woorden ik wil eerst upgraden en dan raid expansion gaan uitvoeren. tja, ik wil geen gare raidset en daarbij even backupen zit er niet bij

nu de vraag: blijft mijn raidset aanwezig bij een firmware upgrade? of moet ik em daarna "recoveren"

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Ja hoor, in principe kun je veilig upgraden. Een backup is natuurlijk altijd verstandig, maar ik heb nooit problemen mee gehad met een firmware upgrade.

Wel een kleine kanttekening: ik heb problemen gehad met het upgraden via ARCHTTP icm. IE7. Die geeft namelijk een 'Invalid Firmware Signature' error. FireFox werkt prima.

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:15
Dat is dan echt toevallig want heb zelfs firmware kunnen downgraden in IE7 zonder enkel probleem. Ik zou zelf alleen niet upgraden naar 1,41 maar naar 1.42 of 1.43. Ik heb minder positieve ervaringen met 1.41 dan met 1.42. (disks aangeven als "failed" terwijl ze dat helemaal niet zijn)