Opmerking: 'Microsoft werkt aan alternatief voor Wiimote'

Pagina: 1
Acties:

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-02 22:56

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
In het nieuwsbericht van nieuws: 'Microsoft werkt aan alternatief voor Wiimote' staan best wel rare en verwarrende zinnen. Het bericht gaat over een nieuw soort controller voor Microsofts Xbox 360, maar soms lijkt het net of Microsoft een controller voor Nintendo's Wii ontwikkeld en dat is niet waar het hier over gaat.
De zinnen staan in de laatste alinea van het bericht. Hieronder nog even gequote. De dikgedrukte teksten zijn de zinnen die raar en verwarrend overkomen.
Volgens MTV zou bij de controller van Microsoft ook een microfoon ingebouwd worden en zou het apparaat voorzien worden van een analoge stick, die de Nunchuck zou moeten vervangen. [1] De Engelse ontwikkelaar Rare, eigendom van Microsoft, zou opdracht gekregen hebben een interface voor de nieuwe controller te ontwikkelen. Rare zou ook een variant maken van de Mii, de avatar die spelers kunnen gebruiken in de games die ze op de Wii spelen.[2] Met de nieuwe controller zou het makkelijker moeten worden om games voor de Wii uit te brengen voor de Xbox 360.[3] De bron van MTV is een ontwikkelaar die door Microsoft gevraagd is om de controller en de variant op Mii te gebruiken voor een game. Volgens deze ontwikkelaar zijn de eerste development kits inmiddels aan een kleine groep ontwikkelaars uitgereikt.
Ik zou er de teksten veranderen en het volgende ervan maken:

Punt 1: Xbox 360 heeft geen die vervangen kan worden.
Dit zou beter zijn:
en zou het apparaat voorzien worden van een analoge stick, zoals die op de Nunchuck-uitbreiding van Nintendo's Wiimote te vinden is.

Punt 2: Zoals het er nu staat lijkt het erop dat de Xbox Mii software gebruikt.
Dit zou beter zijn:
Rare zou ook een variant maken van de Mii avatarkanaal, waar avatars ontworpen kunnen worden, van de Nintendo Wii.

Punt 3: kleine aanpassing om het duidelijker te maken.
Dit zou beter zijn:
Met de nieuwe controller zou het makkelijker moeten worden om games van de Nintendo Wii uit te brengen voor de Xbox 360.

Verder geen opmerkingen meer.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

1 en 3 aangepast. Punt 2 is mijn niet duidelijk - Mii? Mii-channel? Mii-use? Daar zal de auteur even naar moeten kijken.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-12-2025
Wat punt 2 betreft, ik heb er nu dit van gemaakt:
Rare zou ook werken aan een variant op de Mii, de avatar die spelers kunnen gebruiken in de games die ze op de Wii spelen. Microsoft zou een dergelijke avatar ook in games voor de Xbox 360 willen introduceren, waarbij het de bedoeling is dat een speler dezelfde avatar in verschillende games kan gebruiken, net als bij de Wii.

En bedankt voor de opmerkingen :-)

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Nog kleine toevoeging om het af te maken :+

dergelijke avatar -> dergelijk avatarsysteem

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

You got it :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
d:)b

Pagina: 1