Toon posts:

USB Stick Error: Cyclinische Redunantiecontrole

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik al een jaartje een usb stick van 1gb. Deze heeft altijd prima gewerkt, en plots wanneer ik wat wilde kopieren naar mijn usb stick, krijg ik een foutmelding. Deze werkt via een FAT bestandssysteem.

"Gegevensfout (cyclinische redunantiecontrole)"

Deze fout treedt enkel op als ik bestanden NAAR de usb stick kopieer. Als ik wat open vanop de usb stick, doet hij dit zonder enige problemen, kopieren VAN de usb stick gaat ook perfect.

Ik heb al geprobeerd hem te formatteren, maar dit lukt niet. Tegen het einde van het formatteren geeft hij een fout. "Kan het formatteren niet voltooien."

Verder heb ik de foutcontrole laten draaien in XP.
Bij het aanvinken van "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" voert hij alles goed uit.
Maar bij het aanvinken van "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren", geeft hij halverwege de fout "Kan de schijfcontrole niet voltooien."

Ik heb geen flauw idee wat ik hier nu mee moet doen.. Bestaat er iets om dit te herstellen? Of kan ik mijn USB stick gewoon weggooien.

Alvast bedankt :-)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarschijnlijk is hij gewoon kaduuk, weggooien, geen risico nemen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Maak alvast een backup van de USB stick en start een Ubuntu Linux Live CD op.
Probeer daar maar wat naar de stick te kopieren, Linux is vaak wat uitgebreider in foutmeldingen geven dan Windows. Windows is zo gebruiksvriendelijk gemaakt dat een beetje gevorderde niets aan zo'n melding heeft :z

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Hey, rustigaan, zo te lezen is net de USBstick inorde, want bij het lezen daarvan gaat er niks fout. TS, waarvandaan kopieer je? Test het bronmedium eerst eens :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

CRC error geeft eigenlijk aan dat hetgeen weggeschreven niet hetzelfde is als wat er daadwerkelijk op de stick terecht gekomen is. Bij het weer uitlezen van de stick is een dergelijke controle niet mogelijk aangezien de originelen dan niet meer beschikbaar zijn. Dat bij het lezen dus niks fout gaat zegt helemaal niet dat de stick in orde is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, met mijn harde schijf scheelt er helemaal niets. Zelfs als ik een bestand dat al op de stick staat, kopieer naar de stick zelf, geeft hij deze fout. Het medium waarvan wordt gelezen is steeds in orde, het medium waarop wordt geschreven, daar scheelt wat mee.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:40
chkdsk draaien? Het lijkt erop dat de allocation table problemen geeft.

Edit dat heb je al gedaan.... Niet goed gelezen :O . Chkdsk is overigens een bagger tool. Vroeger had je Norton Disk Doctor, die was echt steengoed.

[ Voor 51% gewijzigd door asing op 08-04-2008 14:37 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Backuppen en daarna de stick weggooien, voor een habbekrats koop je tegenwoordig 8gb :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1