Toon posts:

Laptops met PCMCIA-slots

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb de FAQ and rules gelezen en ben bekend met het feit dat vragen welke laptop het beste is enz niet gewaardeerd wordt.
Mijn vraag is iets afwijkend en ik zoek me rot, iets wat ik niet verwacht had.

Mijn vader vroeg aan mij of het mogelijk was met een laptop overal online te zijn onderweg, ik zei natuurlijk kan dat. Heb wat abonnementjes opgezocht enz. Nu wil hij dus een nieuwe laptop en dan een abo er op zodat hij online kan zijn.
Nu ben ik al aan het zoeken geweest naar een laptop waar dus een PCMCIA kaart in kan. Uh, dat valt tegen (?) Ik ben zelf nogal Acer-fan, dus heb daar eerst gezocht maar van de nieuwere 17inch laptops heeft er geeneen een PCMCIA-slot! Althans, dat zeggen alle specificaties. Ik heb ook al op de tweakers pricewatch gezocht, maar zoeken bij laptops op PCMCIA levert niets op :(
Mijn vraag (of vragen) is eigenlijk, hoe kan dat? Is mobiel internetten op je laptop zo sporadisch dat ze het de moeite niet vinden om er een PCMCIA-slot in te monteren?
Verder, weet iemand welke merken/types wél PCMCIA-slots hebben, ik zie door de bomen het bos niet meer... :'(

Ik hoop dat dit niet onder de 'niet-toegestaan' regel valt.

~I

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-01 23:23
Volgens mij worden tegewoordig laptops uitgerust met de ExpressCard interfaces ipv pcmcia. Er zijn dan ook ExpressCard's voor mobiel internet, dus je probleem is opgelost?

[ Voor 32% gewijzigd door DaRKie op 08-04-2008 13:34 ]

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Even ter informatie, ExpressCard is de opvolger en daar zijn ook UMTS/HSDPA kaarten voor. Bijv bij de website van T-Mobile

[ Voor 3% gewijzigd door SgtStrider op 08-04-2008 13:32 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

De opvolger van Cardbus (wat de meeste mensen nog PCMCIA noemen) heet Express Card. Dat hebben de meeste nieuwe laptops wel en daar zijn ook mobiel internet uitbreidingskaarten voor te krijgen.

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
UMTS/HSDPA wordt ook geleverd in USB variant.

Overigens is dat ook aan te raden want de hogere snelheden van HSDPA kan een PCMCIA kaart niet aan (de 3,6Mbps varianten van HSDPA).

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Verwijderd

Topicstarter
Ok, enorm bedankt, zocht me de schommes! Dus een ExpressCard is feitelijk de nieuwe PCMCIA... Weer een paar uur van m'n leven vergooid met zoeken naar het verkeerde. :(

Thanks all! _/-\o_

~I

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Verder heb je ook laptops met HSDPA al reeds ingebouwd. Ook van jouw favoriete merk Acer

http://news.zdnet.co.uk/h...000000091,39278340,00.htm

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-01 10:10
Een Lenovo T61 heeft cardbus en expresscard. Ook handig. De nieuwe expresscard van vodafone werkt beter trouwens als de cardbus variant.
Pagina: 1