linux vanaf hd installeren?

Pagina: 1
Acties:

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-12 22:41
hoi,

ik heb hier een oud beestje staan waar ik asp linux op wil gooien. nu heb ik er geen cdrom drive in zitten dus ik wil graag de hele inhoud van de cdrom op de harde schijf van die oude pc zetten via het netwerk. maar hoe kan ik dan de installatie van linux starten als het op de harde schijf zelf staat?

• timothee
hmm....volgens mij gaat dat niet lukken :(
elke poging om via het netwerk wat op die 486 te zetten mislukt...hij hangt gewoon constant vast...shit man...
maar mijn vraag blijft uiteraard staan :)
kan dit wat ik wil en wat moet ik van die cd allemaal naar de hd kopieren? alleen de rpm's?

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08 15:36
ff je cd-rom overzetten in je oude bakkie. Zooi kopieren op een tweede hard-disk ofzo. Dan linux setup starten van je 2e hard-disk. Linux partities aanmaken op je 1e hard-disk en installen maar

Verwijderd

Je kunt bij de meeste linux distro's rechtstreeks over het netwerk van een http, ftp of nfs server installen, dat lijkt me nogal praktischer.

• timothee
ja dat is inderdaad praktischer maar hij vind de netwerkkaarten niet en vraagt naar een driverdisk voor linux :?

Hoe kan ik dan vanaf die tweede hd de linux setup starten?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-11 06:45

Valium

- rustig maar -

Je kunt de installatie starten vanaf een diskette. En dan de tweede hardeschijf aangeven wanneer hij vraagt waar hij de pakketten vandaan moet halen.

Wat voor netwerkkaart heb je? De meeste kaarten werken met de NE2000 driver. Die zit er als het goed is bij. Netwerkinstall is wel het makkelijkste. Kun je zelfs direct vanaf internet installeren.

Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.

• timothee
Op zaterdag 17 februari 2001 23:14 schreef Valium het volgende:
Je kunt de installatie starten vanaf een diskette. En dan de tweede hardeschijf aangeven wanneer hij vraagt waar hij de pakketten vandaan moet halen.
ah, ok. welke diskette moet ik daarvoor gebruiken? de gewone bootdiskette die je via het boot.img kunt maken?
Wat voor netwerkkaart heb je? De meeste kaarten werken met de NE2000 driver. Die zit er als het goed is bij. Netwerkinstall is wel het makkelijkste. Kun je zelfs direct vanaf internet installeren.
Er zitten op het moment twee netwerkkaarten in maar eentje gaat eruit. Het is een D-link en een target. allebei ne2000 compatible maar toch vond ie er geen :?
Als een van die kaarten gevonden worden met die bootnet diskette (wat dus nu niet het geval was) dan wil ik inderdaad via internet of via het interne netwerk setuppen.

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 23:21 schreef timotheebastin het volgende:

Er zitten op het moment twee netwerkkaarten in maar eentje gaat eruit. Het is een D-link en een target. allebei ne2000 compatible maar toch vond ie er geen :?
Als een van die kaarten gevonden worden met die bootnet diskette (wat dus nu niet het geval was) dan wil ik inderdaad via internet of via het interne netwerk setuppen.
Idtje: Geef es module parameters op. De meeste isa gevallen willen zich niet goed laten modproben.

• timothee
Op zondag 18 februari 2001 16:58 schreef pimz het volgende:

Idtje: Geef es module parameters op. De meeste isa gevallen willen zich niet goed laten modproben.
het is inderdaad een isa kaart. Maar hoe geef ik die module op? ik duw nu gewoon die diskette erin en dan start ie op maar zonder netwerkkaarten :?
Kan ik dan trouwens gewoon linux installeren over het netwerk als ik de cd in een andere pc in de cdrom speler duw?

• timothee
sorry...ik zak wat weg, dus post ik nog eens wat :)

Mijn brandende vraag is nu dus nog....hoe kan ik de linux setup starten als ik de cd op hd2 het gezet? ik wil dus gewoon opstarten evt. met diskette en dan kunnen zeggen dat ie het op hd1 moet zetten en van hd2 moet halen. Welke diskette heb ik daarvoor nodig?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-11 06:45

Valium

- rustig maar -

ASP. Het schijnt red hat compatible te zijn. Wat dat betreft moet het dus werken met de standaard diskette. Stop die d'r in en je kunt een HD-install selecteren.

Kun je dat niet, dan moet het anders, maar mag je het zelf uitzoeken.

Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.

• timothee
Oké, weet ik genoeg....ga ik dat maar eerst eens proberen wanneer ik asp linux op die oude bak heb gekregen via het netwerk...wil nog niet echt lukken omdat die 486 steeds blijft hangen als ik een schijf share en er vanaf een andere pc wat op probeer te zetten :?
Pagina: 1