Toon posts:

Red Hat mount problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Allen,

Ik heb een Server met daarop Red Hat Enterprise Linux AS release 4 (Nahant Update 6) nu heb ik een vaag probleem wat betreft het mounten van een storage.

In mijn /etc/fstab ziet het er zo uit:
FSTAB:

/dev/sdb1 /export ext3 defaults 0 0
/dev/sdc1 /export1 ext3 defaults 0 0

Als ik na opstarten mount -a doe dan gaat het goed. Ik wil graag dat deze gemount worden na een reboot.

In de logs komt het volgende voor:
mount: special device /dev/sdb1 does not exist
mount: special device /dev/sdc1 does not exist

het rare is dus dat het manueel met mount -a wel werkt.

Iemand een idee?

dank je.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 19:39

wzzrd

The guy with the Red Hat

Waarschijnlijk wordt je module voor je controller geladen na het mounten van je disks tijdens de boot. Dirty: gooi het in /etc/rc.local, mooi: stop die module in je ramdisk.

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik in mijn etc/rc.local gooien? mount -a werkt niet via /etc/rc.local en via ramdisk hebben we ook aanzitten denken maar dan moet ik eerst in /etc/sysconfig/kernel de volgende van laden veranderen en vervolgens de mkinitrd -k vmlinuz -i initrd-kernelnaam doen.heeft dit echter nog zware consequenties voor de server?

Verwijderd

Topicstarter
In etc/rc.local is het gelukt. Maar dit is wel een dirty manier en nfs services vallen over het feit dat de disken niet bij boot mounten. Ik ga de nette manier proberen. heb je voor de nette manier nog tips/trics?

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

stop de modules in de initrd. die is daar voor gemaakt.
zoals eerder al is gemeld.

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd

Topicstarter
Daft_dutch,

via ramdisk moet die erin. dit ga ik doen zoals bechreven in mijn post. Het enige waar ik over twijfel is of dit consequenties heeft voor de server.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 19:39

wzzrd

The guy with the Red Hat

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:05:
...of dit consequenties heeft voor de server.
Ik zou werkelijk niet weten wat.
Pagina: 1