Ik heb een MSI K9N moederbord met Realtek HD Audio chipset onboard. Als ik mijn koptelefoon hierop aansluit dmv. de aansluiting voorop mijn kast dan klinkt het geluid goed. Ik ben echter van plan om de koptelefoon permanent op mn PC aan te sluiten en daarom wil ik hem in een aansluiting aan de achterkant van de pc pluggen. Er komt dan een popupje in beeld van Realtek HD Audio Manager met de vraag wat voor device ik heb ingeplugd. Als ik dit instel op 'headphone' dan klikt het geluid heel schel en als ik het op 'line out' zet dan klinkt het iets minder schel (maar nog steeds niet zo goed als via de front aansluiting). Ik heb alle jack-plugs achterop mn kast geprobeerd, maar overal klinkt het hetzelfde. Ik hoor lang niet zoveel bas als via de front aansluiting.
Iemand een idee of hie rook iets aan te doen valt? Bij andere pc's/geluidskaarten heb ik nog nooit meegemaakt dat het geluid via de koptelefoon zo matig klinkt.
De koptelefoon is een Sony MDR-XD100.
Iemand een idee of hie rook iets aan te doen valt? Bij andere pc's/geluidskaarten heb ik nog nooit meegemaakt dat het geluid via de koptelefoon zo matig klinkt.
De koptelefoon is een Sony MDR-XD100.