Toon posts:

Gameserver weg van schoolnetwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 524 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met mijn laptop aangesloten op het wireless schoolnetwerk van mijn school. Nu zat ik ter ontspanning even te gamen maar ineens werd ik gedisconnect van de desbetreffende server, tevens is deze ook uit de serverlijst verdwenen. Een vriend met wie ik aan het gamen was zit nog wel gewoon op de server te spelen (niet op school).
Is het mogelijk dat de school het ip tegenhoudt oid?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waar is de tijd gebleven dat je op school zat om kennis te vergaren?

Ik vind het eigenlijk wel terecht dat ze je eraf schoppen. Er zullen vast wel regels zijn omtrent het gebruik van het schoolnetwerk.

[ Voor 50% gewijzigd door Gunner op 08-04-2008 11:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:08

IceStorm

This place is GoT-like!!!

En ja het is mogelijk.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heerlijk, lekker gamen op school :)
Ik zou het anders ff aan je docent vragen. Misschien heeft hij een oplossing ;)

[ Voor 53% gewijzigd door DeeJee op 08-04-2008 11:50 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:47:
Waar is de tijd gebleven dat je op school zat om kennis te vergaren?

Ik vind het eigenlijk wel terecht dat ze je eraf schoppen. Er zullen vast wel regels zijn omtrent het gebruik van het schoolnetwerk.
Zoals ik al zei was ik even aan het ontspannen, ben nou maar niet bang dat ik niets leer op school.
Ok dank je.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:52:
[...]

Zoals ik al zei was ik even aan het ontspannen, ben nou maar niet bang dat ik niets leer op school.
Misschien vond de leraar dat je genoeg ontspanning had genoten, en je subtiel probeerde duidelijk te maken om weer aan je werk te gaan. Misschien moet je aan hem eens vragen hoe het kan dat je gekicked ben. Wij kunnen hier ook niet beoordelen hoe het netwerk bij jullie op school eruit ziet.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Er zit niks anders op dan wireshark te downloaden en te kijken waarom en wat er gebeurt met je pakketjes.

Maar dan zou je per ongeluk wat kunnen leren over netwerk protocollen. Dat moeten we niet meer hebben op school.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

leuk_he schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:54:
Er zit niks anders op dan wireshark te downloaden en te kijken waarom en wat er gebeurt met je pakketjes.

Maar dan zou je per ongeluk wat kunnen leren over netwerk protocollen. Dat moeten we niet meer hebben op school.
Hahah, grappig :P

maar ik ben benieuwd of de systeembeheerder daar vrolijk van wordt, dat er zo'n snotneus zijn netwerk zit te sniffen..je kunt het doen maar pas maar wel op..
Hebben jullie op school een policy omtrent game? want het lijkt me niet dat je op school ook al is het "even ter ontspanning" mag game...
misschien ff patience ofzo maar geen CS of UT ofzow(weet niet wat je wil spelen)...

Anders vraag het aan je systeemberheerder en anders wordt je gewoon geblocked door de firewall..

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:54:
[...]

Misschien vond de leraar dat je genoeg ontspanning had genoten, en je subtiel probeerde duidelijk te maken om weer aan je werk te gaan. Misschien moet je aan hem eens vragen hoe het kan dat je gekicked ben. Wij kunnen hier ook niet beoordelen hoe het netwerk bij jullie op school eruit ziet.
De leraar beslist hier niet over dat soort dingen, ik weet niet over wat voor school jij het hebt maar ik zit niet op het middelbaar of basis onderwijs.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:00:
[...]

Hahah, grappig :P

maar ik ben benieuwd of de systeembeheerder daar vrolijk van wordt, dat er zo'n snotneus zijn netwerk zit te sniffen..je kunt het doen maar pas maar wel op..
Hebben jullie op school een policy omtrent game? want het lijkt me niet dat je op school ook al is het "even ter ontspanning" mag game...
misschien ff patience ofzo maar geen CS of UT ofzow(weet niet wat je wil spelen)...

Anders vraag het aan je systeemberheerder en anders wordt je gewoon geblocked door de firewall..
In de policy heb ik al gezocht maar daar staat niets over gamen in. Patience lijkt me wel dat dat mag ja want die gaat niet over het netwerk :P .
Maya ik zal wel teveel ul en dl gebruiken ofzo.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:04:
De leraar beslist hier niet over dat soort dingen, ik weet niet over wat voor school jij het hebt maar ik zit niet op het middelbaar of basis onderwijs.
Geen idee joh. Ik heb m'n middelbaar onderwijs tien jaar geleden afgerond. Toen had je mazzel als je één computer in een mediatheek aantrof met een 14K4 modem en waar je alleen naar planet.nl kon, dus tsjah, dingen zullen ondertussen veranderd zijn, maar die wijzigingen heb ik niet meegekregen :')

Daarom vind ik het een beetje loos gejammer omdat je je game niet kan spelen. Ga leren joh! Of leg je vraag bij een concierge annex systeembeheerder neer.

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 08-04-2008 12:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:06:
[...]

Geen idee joh. Ik heb m'n middelbaar onderwijs tien jaar geleden afgerond. Toen had je mazzel als je één computer in een mediatheek aantrof met een 14K4 modem en waar je alleen naar planet.nl kon, dus tsjah, dingen zullen ondertussen veranderd zijn, maar die wijzigingen heb ik niet meegekregen :')

Daarom vind ik het een beetje loos gejammer omdat je je game niet kan spelen. Ga leren joh! Of leg je vraag bij een concierge annex systeembeheerder neer.
Ik zeg ook niet dat ik niet leer! Daarnaast "jammer" ik ook niet over dat ik mijn game niet kan spelen ik vraag alleen wat er gebeurt kan zijn.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-03 20:45

Pogostokje

* twiet *

Er kan zo ongeveer alles gebeurd zijn. Bij jou op je laptop, op het schoolnetwerk, bij de provider van de school en zelfs bij de server waar je mee probeert te connecten.
De enige die er iets zinnigs over kan zeggen ben jij, want jij kan op je laptop de troubleshooting doen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, even los van of je nu op school zit om te leren of niet.. Dat je van het netwerk afgeschopt ben is in mijn ogen gewoon logisch. Het schoolnetwerk is niet bedoeld voor dergelijk verkeer.

Verder had je beter naar de systeembeheerder kunnen gaan om te vragen of dit met een reden is gebeurt.

Suc6 met je queeste..
Gunner schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:06:
[...]

With him.. ^^^
Voor mij is het zo'n 17 jaar geleden dat ik van het middelbaar onderwijs af kwam, en de PC's die je daar zag waren vziw niet eens met een netwerk verbonden..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.