Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladiool
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09-2017
Beste mensen,

Als ik de pc aanzet, begint hij Windows te laden. Op een gegeven moment onderbreekt hij dit en krijg ik een zwart beeld met een foutmelding dat lsass.exe niet kan worden uitgevoerd omdat LSARV.dll ontbreekt. Als ik op OK klik krijg ik alleen dat zwarte scherm met een muiscursor die ik kan bewegen. Iemand enig idee wat ik kan doen hieraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Hoi Gladiool, welkom op GoT. Groeten hoeft hier niet, dat doen we standaard al :P :w

Even over je probleem. Kun je in veilige modus opstarten door middel van F8 of lukt dit ook niet? Als dit niet lukt, stop dan de XP cd erin en probeer een recovery/herstelling.

EDIT: Ga ook even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter na!

[ Voor 14% gewijzigd door alex3305 op 08-04-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladiool
PC zou nog gewoon in orde moeten zijn ;-)

Veilige modus deed hij ook niet, en heb inderdaad al met de cd optie 2 herstellen/repair gedaan, maar dan kwam ik in een DOS-prompt. Heb toen op aanraden van een vriend Checkdisk laten lopen op /r, maar dat loste het probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Chkdisk heeft inderdaad weinig nut in geval van dit probleem. Echter ben ik bang als je al niet weet wat je een DOS prompt moet dat je dan maar gewoon XP moet herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Als je F8 toets heb je ook een optie "laatst bekende werkende instellingen" oid. Heb je die ook al geprobeerd?

Heb je randapparatuur die problemen kan geven? Probeer uit te sluiten of het een hard- of softwareprobleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladiool
Heb op de site van Microsoft wel wat ideeen opgedaan, maar ik heb nu voor Installeren gekozen. Hij herkende de oude installatie en vroeg of ik heb wilde laten checken en repareren, dus hoop dat dat een uitkomst biedt.

@ Stefan: Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. De pc deed het gisteren nog zonder problemen en naar behoren. Het lijkt me iig sterk dat het een Hardwareprobleem is.

[ Voor 27% gewijzigd door Gladiool op 08-04-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik vrees toch ook het ergste dat je, mits je iets van een Ghost backup hebt, windows opnieuw moeten installeren.. Of je moet uit gaan zoeken in welke Cab file het bestandje LSASRV.dll zich bevind en deze vanaf daar terugzetten (ook weer via recovery console van je Windows setup)

Meestal wordt zie iets ook veroorzaakt door een spyware/virus

[ Voor 10% gewijzigd door Mavvie op 08-04-2008 11:35 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladiool
Ben nu (opnieuw) aan het installeren.

EDIT: bestand al gevonden ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Gladiool op 08-04-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Gladiool schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:31:

@ Stephan: Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. De pc deed het gisteren nog zonder problemen en naar behoren. Het lijkt me iig sterk dat het een Hardwareprobleem is.
Hardware kan stuk ;)
Harde schijven, geheugenreepjes, etc. het is zo stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladiool
Ja, zit wel wat in. Zullen het dalijk wel zien, als Windows herinstallen niet werkt, dan weet ik het ook niet meer :p.

EDIT: Windows lijkt het weer te doen na de repair. Ben maar even gaan scannen voor virussen enzo. In ieder geval allemaal bedankt voor de hulp en suggesties ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Gladiool op 08-04-2008 12:04 ]

Pagina: 1