SB Live Player 1024 vs onboard Realtek ALC850

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 11:55
Ik heb een nieuwe computer gekocht (zelf samengesteld uit onderdelen) en dat betekent dat mijn oude doorschuift naar mijn vrouw. Nu vond ik het niet nodig om een nieuwe geluidskaart te kopen en de huidige (Audigy 2 ZS) verhuist dus mee naar mijn nieuwe computer. Nu moet ik voor mijn vrouw haar computer kiezen of ik haar oude SB Live Player 1024 overzet of dat ik gebruik maak van het onboard geluid. De computer die zij nu krijgt is een MSI Neo Platinum met 7.1 audio channel codec Realtek ALC850.

Ze zal qua geluid de PC vooral gebruiken voor:
- afspelen van MP3s
- gekuid bij spelletjes, maar dat zijn meer systeemgeluidjes bij Sudoku etc. FPS-en speelt ze sowieso niet.

Als speakers heeft ze de Creative Soundworks 5.1 Digital.

De vraag: Kan ik beter de SB Live overzetten of kan ik haar beter het onboard geluid laten gebruiken? De Live kaart is natuurlijk een stuk ouder dan dat moederbord met onboard sound.

Ik heb uiteraard al wel een beetje lopen Googlen, maar daar stond niet zoveel nuttigs. Je hebt de Creative haters die vinden dat alles beter is dan enige Creative kaart. Je hebt mensen die roepen dat de Creative SB Live drivers voor vastlopers zorgen (merk ik in haar huidige compu weinig van) en je hebt de mensen die elke aparte geluidskaart beter vinden dan onboard sound. Hopelijk zijn hier mensen die hun mening goed kunnen onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ik heb al een paar jaar dezelfe audio chipset, en die voldoet prima. sommige mensen vinden dat geluidskaarten supergoed moeten zijn, maar ik kan eerlijk gezegd weinig verschil ontdekken, en al helemaal op het vlak waarvoor het gebruikt gaat worden (simpele muziek en wave geluidjes) gaat een speciale of welke losse geluidskaart dan ook geen verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 16:42

Spoooky

Core temp 37°C

Ik zou gewoon die onboard proberen, als het niet bevalt kun je altijd nog die kaart er in zetten (of een andere kopen als die al een andere besteming heeft gekregen).

Ik heb zelf erg gemengde ervaringen met onboard geluidskaarten. Ligt denk ik ook heel erg aan het ontwerp van het moederbord. De ene doet het geweldig, de andere voldoet bijvoorbeeld niet.

Het is dus moeilijk een zinnig advies te geven. De chipsets zijn tegenwoordig erg goed, dus kans is gewoon dat die onboard gewoon voldoet.

Ik ben spuit 1011, aangenaam!