Dell Optiplex levensduur

Pagina: 1
Acties:

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op de site van DELL las ik iets, waarvan ik mij afvraag of het wel klopt of dat ik het verkeerd lees.

De link: http://www1-cdn.euro.dell...545&l=nl&s=pub&~ck=anavml

De tekst: "Door de verhoogde beschikbaarheid en beheerde productovergangen worden kosten en problemen geminimaliseerd. In de afgelopen 7 jaar hadden OptiPlex-desktops een gemiddelde levensduur van 15 maanden."

Wil DELL hiermee zeggen dat een gemiddelde Optiplex desktop 15 maanden meegaat?
Dit is toch veel korter dan een gemiddelde computer waarvan wordt verwacht dat een computer 3 of 4 jaar meegaat (en dan wordt afgeschreven).

Ik tik dit overigens op een Optiplex die al langer dan die 15 maanden meegaat ;)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-01 12:08

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dat is marketing, naar mijn weten zijn Optiplex voor de zakelijke markt en daar kan men zo'n korte levensduur werkelijk niet gebruiken. Dan krijg je vrij hoge bedrijfskosten :+

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Als je in de URL nl vervangt door en lees je:
Over the past 7 years, OptiPlex desktops have averaged a 15 month lifecycle.
Het komt er dus op neer dat een bepaald model zo'n 15 maanden leverbaar blijft. Aangezien je als bedrijf zo min mogelijk verschillende types PC wil hebben, is dat wel fijn.
Alhoewel het in het Nederlands een beetje rot is omschreven, staat het daar eigenlijk ook al in "beheerde productovergangen".

[ Voor 16% gewijzigd door Vunzz op 08-04-2008 10:47 ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vunzz schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:46:
Als je in de URL nl vervangt door en lees je:

[...]

Het komt er dus op neer dat een bepaald model zo'n 15 maanden leverbaar blijft. Aangezien je als bedrijf zo min mogelijk verschillende types PC wil hebben, is dat wel fijn.
Alhoewel het in het Nederlands een beetje rot is omschreven, staat het daar eigenlijk ook al in "beheerde productovergangen".
Ik vind het in het Engels ook nog wel rot omschreven, maar ik begrijp wel dat ze het zo bedoelen (ik dacht het al :))

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-01 22:06
Het is inderdaad wat vaag omschreven, maar het komt er inderdaad op neer dat na 15 maanden (ongeveer) er een nieuw(er) model komt van de OptiPlex. Echter vindt ik wel dat Dell hier in zijn marketing/site wel wat aan mag doen.

Verwijderd

Rob schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:07:
[...]Ik vind het in het Engels ook nog wel rot omschreven,
Nee hoor, ze hebben het over life cycle ('levensduur' van het model), niet over life span (levensduur van een enkele machine). Als de life cycle afloopt, is het model 'end-of-life', maar de geleverde machines zijn uiteraard nog niet afgeschreven.
Pagina: 1