Van het weekend heb ik voor iemand een nieuwe pc geinstalleerd met Windows XP. Echter loop ik tegen het probleem aan dat de muis bevriest wanneer de sata dvd ram drive wordt aangesproken, dit duurt zo ongeveer een seconde of 1 tot 2, daarna doet de pc het weer normaal.
Het gebeurd bv. wanneer ik op "My Computer" klik, of bv. bij apparaat beheer wanneer ik daar de eigenschappen van de dvd drive opvraag. Ook vanuit applicaties, wanneer ze op een of andere manier de dvd drive aanspreken gebeurd dit.
Hardware:
Moederbord: GigaByte EP35-DS3P
Geheugen: Kingston HyperX 2 GB DDR2-1066
Processor: Intel® Core 2 Duo E8200
Video kaart: GigaByte 8500 GT Silent
DVD drive: Sony NEC Optiarc AD-7200S (= sata dvd ram drive)
Hdd's: Hitachi Deskstar P7K500 2x in raid0 opstelling
Het moederbord heeft 2 sata chips, ik heb al gebrobeerd om de dvd drive zowel op de ICH9 chip als op de gigabyte sata chip te zetten, op beide chips doet dit probleem zich voor. Google levert ook geen resultaten op.
Ik heb ook bizar weinig ervaring met windows verder (aangezien ik zelf alleen maar unix/linux draai)... Is er iemand bekend met dit probleem?? of misschien goede tips waar ik de oplossing zou kunnen vinden??
Het gebeurd bv. wanneer ik op "My Computer" klik, of bv. bij apparaat beheer wanneer ik daar de eigenschappen van de dvd drive opvraag. Ook vanuit applicaties, wanneer ze op een of andere manier de dvd drive aanspreken gebeurd dit.
Hardware:
Moederbord: GigaByte EP35-DS3P
Geheugen: Kingston HyperX 2 GB DDR2-1066
Processor: Intel® Core 2 Duo E8200
Video kaart: GigaByte 8500 GT Silent
DVD drive: Sony NEC Optiarc AD-7200S (= sata dvd ram drive)
Hdd's: Hitachi Deskstar P7K500 2x in raid0 opstelling
Het moederbord heeft 2 sata chips, ik heb al gebrobeerd om de dvd drive zowel op de ICH9 chip als op de gigabyte sata chip te zetten, op beide chips doet dit probleem zich voor. Google levert ook geen resultaten op.
Ik heb ook bizar weinig ervaring met windows verder (aangezien ik zelf alleen maar unix/linux draai)... Is er iemand bekend met dit probleem?? of misschien goede tips waar ik de oplossing zou kunnen vinden??