Verwijderd

Topicstarter
Zaterdag onze nieuwe lcd-tv gaan halen (een Sony Bravia kdl32d3000). Na het monteren van de beugel en de tv eraan te plaatsen, merkten we enkele kleine krasjes in het panel op. Het zijn kleine krassen die moeilijk merkbaar zijn, maar onder bepaalde inkijkhoek toch duidelijk aanwezig, zeker als de tv uitstaat.
Ik heb dit gisteren al laten weten bij de winkel en daar wilden ze hem eventueel omruilen voor het toonzaalmodel, maar dat wil ik eigenlijk niet (een toonzaalmodel). De krassen zelf hebben ze nog niet bekeken.

Ik twijfel nu als ik deze moet omwisselen of gewoon zo laten aangezien het bijna niet te merken is. Ik veronderstel dat met de tijd deze krassen niet of nauwelijks erger gaan worden.

enkele foto's:
Foto 1
Foto 2

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-10-2025
Waarom genoegen nemen met een toonzaalmodel? Je hebt een product van de winkel gekregen die niet 100% voldoet...

Ik zou persoonlijk langs de winkel gaan en zorgen dat je een nieuwe krijgt!

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je in de winkel het toestel gecontroleerd? Netjes van ze dat ze in ieder geval mee denken, maar bewijs maar eens dat die krasjes niet zijn gekomen door het uitpakken en ophangen.

Hoe-dan-ook: ga sowieso terug naar de winkel, ze werken iig mee dus daar zullen ze ook niet al te moeilijk over doen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:38:
Heb je in de winkel het toestel gecontroleerd? Netjes van ze dat ze in ieder geval mee denken, maar bewijs maar eens dat die krasjes niet zijn gekomen door het uitpakken en ophangen.

Hoe-dan-ook: ga sowieso terug naar de winkel, ze werken iig mee dus daar zullen ze ook niet al te moeilijk over doen.
toestel niet gecontroleerd in de winkel. Zat nog volledig verpakt in de doos toen we thuiskwamen.

Ik weet heel goed dat ik niet kan bewijzen dat de krassen al in het scherm waren, maar ik ben er zeker van dat ik uiterst voorzichtig te werk ben gegaan.

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:09:
[...]

toestel niet gecontroleerd in de winkel. Zat nog volledig verpakt in de doos toen we thuiskwamen.

Ik weet heel goed dat ik niet kan bewijzen dat de krassen al in het scherm waren, maar ik ben er zeker van dat ik uiterst voorzichtig te werk ben gegaan.
Welke winkel heb je hem gehaald? Als je hem een beetje bij een fatsoenlijke winkel heb gehaald is dat niks meer dan normaal.

En ik zou ook echt geen genoegen nemen met een showroom-model. Die tv's staan dag en nacht aan, zit iedereen met zn vingers aan. Dat kan er nooit beter op worden.

Maar zoiets controleren in de winkel is haast niet te doen, je mag toch aannemen dat als je een nieuwe tv die helemaal in de doos verpakt zit goed is. Anderzijds ben ik ook van mening dat er bepaalde winkels zijn die bijvoorbeeld als er een tv terugkomt (zoals de tv van jou) geruild word en vervolgens gewoon weer wordt doorverkocht, net zo lang tot dat er niemand wat van zegt. En dat gebeurd trouwens met al van dat soort dingen. Soms krijg je een nieuwverpakking maar dan zie je dat de doos al reeds eerder is open geweest.

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik check daarom altijd of er twee lagen plakband op een naad van de doos zitten. Vooral bij de MediaMarkt liggen er vaak dozen waar bij de ene doos netjes 1 laag plakband op zit en bij een andere doos 2.

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zult dit zelf moeten beoordelen. Bij een TV kan ik me voorstellen dat het eigenlijk niet opvalt, omdat je er altijd ver vanaf zit. Ik zou het dan misschien wel erbij laten (vooral als het een heel gedoe is om het ding weer naar de winkel te transporteren e.d.). Maar ik heb ook wel eens een monitor gehad met exact zulk soort krasjes en die heb ik wel retour gedaan, omdat je daar met je neus bovenop zit en er dus altijd naar kijkt.

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb een tijd als bijbaantje gewerkt als bezorger voor een electronica-keten.

Nou, wat je dan allemaal ziet hoe mensen worden 'opgelicht', damn!!

Tv's die niet meer voorradig zijn, maar toch moeten worden geleverd: hupakee, een uit de winkel, doosje erom en niemand die het merkt. Triest...

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:02
Je kan als het goed is in het menu ook controleren hoeveel branduren het ding heeft gemaakt.

Daarnaast, lekker laten installeren ;). als het hangt beoordeel je het scherm en krasjes zijn echt voor de leverancier.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 09:50
Ik meen dat in het 'begin van de levensduur' de plicht bij de leverancier ligt, om te bewijzen dat een defect jouw schuld is. Oftewel - hij moet bewijzen dat de kras er nog niet in zat toen je de TV kocht. Na verloop van tijd draait dat om, en ligt er een plicht bij de klant.

Of dat hier ook relevant is, weet ik niet zeker. Maar misschien dat je er iets aan hebt.

• h00ligan83
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-04-2021
BartS12 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:57:
Ik meen dat in het 'begin van de levensduur' de plicht bij de leverancier ligt, om te bewijzen dat een defect jouw schuld is. Oftewel - hij moet bewijzen dat de kras er nog niet in zat toen je de TV kocht. Na verloop van tijd draait dat om, en ligt er een plicht bij de klant.

Of dat hier ook relevant is, weet ik niet zeker. Maar misschien dat je er iets aan hebt.
Klopt de eerste 6 maanden moet de leverancier bewijzen dat het probleem door zijn klant is veroorzaakt en als dit niet kan dan dient hij deze gelijk te geven.

Dit staat geloof ik ook op de website van www.consuwijzer.nl

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:56:
Zaterdag onze nieuwe lcd-tv gaan halen (een Sony Bravia kdl32d3000). Na het monteren van de beugel en de tv eraan te plaatsen, merkten we enkele kleine krasjes in het panel op. Het zijn kleine krassen die moeilijk merkbaar zijn, maar onder bepaalde inkijkhoek toch duidelijk aanwezig, zeker als de tv uitstaat.
Ik heb dit gisteren al laten weten bij de winkel en daar wilden ze hem eventueel omruilen voor het toonzaalmodel, maar dat wil ik eigenlijk niet (een toonzaalmodel). De krassen zelf hebben ze nog niet bekeken.

Ik twijfel nu als ik deze moet omwisselen of gewoon zo laten aangezien het bijna niet te merken is. Ik veronderstel dat met de tijd deze krassen niet of nauwelijks erger gaan worden.

enkele foto's:
Foto 1
Foto 2
Omruil garantie , ik had het zelfde terug naar de winkel en kreeg een nieuwe mee :)
geen genoegen met een ander gewoon een nieuwe in doos,dat is je recht binnen zoveel dagen heb je omruil garantie

[ Voor 5% gewijzigd door Mektheb op 08-04-2008 12:49 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
h00ligan83 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:45:
[...]

Klopt de eerste 6 maanden moet de leverancier bewijzen dat het probleem door zijn klant is veroorzaakt en als dit niet kan dan dient hij deze gelijk te geven.

Dit staat geloof ik ook op de website van www.consuwijzer.nl
De winkel heeft het eigenlijk al toegegeven doordat TS hem mag ruilen met een showmodel. Ik neem aan dat dat is omdat ze verder niks meer op voorraad hadden? Want dan zou je met een week ofzo ook wel een nieuwe moeten kunnen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
:$ :$ 7(8)7

't was vuiligheid. Denk iets van hotmelt die 'gemorst' is bij het fabriceren (of verpakken?) van het toestel.

|:(

Hadden al meerdere malen met een product van Oehlbach over de vlek gewreven, maar nooit echt durven doorwrijven. 10 min. voor ze het scherm kwamen omwisselen was de 'kras' weg |:(

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
OMG! _O-

Gelukkig maar dat het op is gelost. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1