Toon posts:

Integratie FP en GoT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik denk dat een eerste simpele stap om GoT en de FP beter te integreren is door de 'Profiel' pagina te vervangen door 1-enkele versie. Nu zijn het twee verschillende profielen. Dan zou ik ook op die profielpage in 2 aparte kolomen naast elkaar zowel de FP als GoT reacties tonen. Ook zou het misschien mogelijk zijn om usericons op de FP bij optie aan te laten zetten. Dit maakt een user herkenbaarder op zowel de FP als GoT ipv een naam (op de FP uiteraard een mini-icoon).

Ik snap niet zo goed waarom er nog steeds 2 aparte profielpagina's zijn. Zo kan ik bijv in een GoT-profiel niet direct zien of iemand ook een tweakblog heeft, terwijl hiervan wel melding wordt gemaakt in de FP-profile.

/edit: Onder het usericoon op GoT staan al een paar iconen: daar kan als iemand een tweakblog - misschien een icoon bijkomen? Er is nu immers ook al een homepage icoon. Waarom geen Tweakblog icoon erbij? Maar ik zou liever gewoon 1 profielpage hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 08:41 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Jij weet dat het zo'n 4 tot 5 jaar heeft geduurd dat je zowieso 1 profiel hebt voor heel Tweakers? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tja, als je de profielen echt wil integreren, moet je ook gewoon helemaal geen onderscheid maken tussen FP en GoT reacties bij profielen. ;)

Mede vanwege de steeds groeiende functionaliteit van beide site onderdelen (je noemde al tweakblogs), is het wellicht handiger om het integreren in 1x goed te doen, ipv steeds als je er toevallig aan denkt een linkje (bijvoorbeeld) toe te voegen. Dubbele features is dubbel onderhoud, maar alles goed rechttrekken is in eerste instantie ook veel werk. :)

En zelfs al zouden de beide onderdelen flink op elkaar gaan lijken, ik mot iig geen usericons op de frontpage. Ik zou het zelfs eerder interessanter vinden als alle user info juist verdwijnt, want dan wordt er tenminste echt een keer gemod op inhoud. B) Maar goed, dat is weer erg ongezellig in een community, dus laat het maar zoals het is. :P

{signature}

• crisp
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

Ja, dat willen wij ook uiteindelijk en staat dus ook op onze ToDo als onderdeel van de verdere integratie waarbij het naar mijn mening van belang is dat eerst de layouts meer gelijk getrokken worden.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:02:
Ja, dat willen wij ook uiteindelijk en staat dus ook op onze ToDo als onderdeel van de verdere integratie waarbij het naar mijn mening van belang is dat eerst de layouts meer gelijk getrokken worden.
En kan er misschien in de tussentijd een icoon worden toegevoegd voor de tweakblogs, onder de usericoon op GoT? Op die manier wordt de Tweakblogs ook wat meer onder de aandacht gebracht zonder dat het storend werkt. Er zijn nu immers ook al icons voor de homepage en msn. Lijkt me gemakkelijk te implementeren.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:28:
[...]

En kan er misschien in de tussentijd een icoon worden toegevoegd voor de tweakblogs, onder de usericoon op GoT? Op die manier wordt de Tweakblogs ook wat meer onder de aandacht gebracht zonder dat het storend werkt. Er zijn nu immers ook al icons voor de homepage en msn. Lijkt me gemakkelijk te implementeren.
Nee, dat is op dit moment nog niet mogelijk aangezien dat informatie is die enkel binnen de frontpage omgeving bekend is en we nog geen echte gedeelde profielen hebben (enkel synchronisatie). Het is onwenselijk om enkel voor dat stukje informatie een extra query op een andere database uit te voeren.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:35:
[...]

Nee, dat is op dit moment nog niet mogelijk aangezien dat informatie is die enkel binnen de frontpage omgeving bekend is en we nog geen echte gedeelde profielen hebben (enkel synchronisatie). Het is onwenselijk om enkel voor dat stukje informatie een extra query op een andere database uit te voeren.
Maar dan kan dat stukje informatie toch met de synchronisatie van de profielen worden meegenomen? Als je toch al checked voor MSN, Homepage etc. Eentje meer of minder lijkt me dan niet veel uit te maken. Maar goed, ik heb m'n punt gemaakt en als reactie gekregen dat er in de toekomst zeker naar gekeken gaat worden. Dus wat mij betreft kan de discussie dan nu wel gesloten worden.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:39:
[...]

Maar dan kan dat stukje informatie toch met de synchronisatie van de profielen worden meegenomen? Als je toch al checked voor MSN, Homepage etc. Eentje meer of minder lijkt me dan niet veel uit te maken. Maar goed, ik heb m'n punt gemaakt en als reactie gekregen dat er in de toekomst zeker naar gekeken gaat worden. Dus wat mij betreft kan de discussie dan nu wel gesloten worden.
Dat vereist een aanpassing aand de forum-database die op termijn weer overbodig zou zijn. Daarbij kost het gewoonweg veel moeite om alle code na te lopen die daardoor geraakt zou kunnen worden. Dat is niet bepaald triviaal dus.

Intentionally left blank

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:31
Ik denk dat bij de meeste mensen op GoT de tweakblog al bekend is, daarnaast heb je ook nog eens je sig die je voor je TB kunt gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Alex3305 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:48:
Ik denk dat bij de meeste mensen op GoT de tweakblog al bekend is, daarnaast heb je ook nog eens je sig die je voor je TB kunt gebruiken.
Klopt, maar die is niet zo eenvoudig te vinden vanaf GoT terwijl dat wel eenvoudig zou kunnen. En om nou iedere keer in signatures links naar tweakblogs te lopen gaan spammen is ook niet ideaal. Een subtiel icoon of gewoon onder 'profiel' (zoals bij de FP) is een nettere oplossing. Maar het ging niet enkel alleen om de tweakblogs, maar meer om 1 standaard profiel. Maar dat is inmiddels wel duidelijk toch.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Waarom zet je je tweakblog niet onder je homepage in je profiel of in je signature? Degene die dit willen kunnen het doen en degene die dit niet willen doen dit niet :P

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
/edit: Onder het usericoon op GoT staan al een paar iconen: daar kan als iemand een tweakblog - misschien een icoon bijkomen? Er is nu immers ook al een homepage icoon. Waarom geen Tweakblog icoon erbij? .
Kan er nu met de integratie die voltooid is dan ook een icoon bij de user komen als deze tweakblog heeft?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 12:25 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

De integratie is feitelijk nog niet volledig voltooid natuurlijk want er zijn altijd punten die beter geintegreerd kunnen worden ;) Dit is er 1 van :)

Intentionally left blank

• Reinier
  • Laatst online: 07:07

Reinier

\o/

crisp: heb je het nu over het tweakblogicoon of het samenvoegen van de twee profielpagina's? Want dat tweede lijkt me een flinke verbetering :)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De twee profielpagina's samenvoegen lijkt mij ook wel wat :) Dat tweakblogicon is minder belangrijk lijkt me. Daar kun je ook op andere manieren naar linken.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het samenvoegen van de profielpagina's zou inderdaad een mooie verbetering zijn. Eigenlijk moeten we dan tegelijkertijd de Tweaker Gallery op de schop nemen. De profielpagina's kunnen nog wel een stukje beter zodat er beter inzicht gegeven kan worden in de werken die een user op Tweakers.net heeft geproduceerd.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Toevallig zat ik net te kutten omdat ik van iemand op de frontpage naar zijn myreact wilde. Uiteindelijk moest ik dat via de search van het forum doen.

Op dit moment kun je wel van de (forum)myreact naar de (forntpage)Gallery pagina komen, maar andersom heb ik nog niet kunnen vinden.

Zou er in de gallery ook een linkje naar de myreact kunnen komen? Het lijkt me niet dat dat een query kost aangezien de userId al beschikbaar is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Janoz schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:45:
Zou er in de gallery ook een linkje naar de myreact kunnen komen? Het lijkt me niet dat dat een query kost aangezien de userId al beschikbaar is.
offtopic:
Je kan ook het userid copy/pasten in de url, dat is wat ik af en toe doe.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ik doe meestal got/forum/myreact/<nickname> ;)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 29-09-2008 10:03 ]

Intentionally left blank

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat zou ik inderdaad kunnen doen, maar jullie zouden natuurlijk gewoon dat linkje op die pagina kunnen zetten :P

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1