Hallo,
Ik heb een Acer Travelmate 5520.
Prima notebookje hoor, alleen het lawaai, da's minder.
De fan springt om de 30 seconden aan op volle snelheid, dat gaat op je zenuwen werken.
Ik heb al gezocht naar eventuele Cool'n'Quiet instellingen, maar zijn helaas afwezig.
Nu heb ik via een optie van Emanager van Acer, de fan ook al eens op "always on" gezet.
Hij gaat dan idd constant draaien, da's beter, maar wel op vol vermogen.
Met speedfan en/of andere utilities kan ik niets bewerkstelligen om de fan WEL constant
te laten draaien, maar dan een tikje langzamer.
Nu weet ik dat de Athlon 64 X2 dualcore heethoofden zijn, en dat ze natuurlijk goed
gekoeld moeten worden, is terugklokken misschien een optie ?
(maar daarmee haal ik natuurlijk niet het lawaaiige fanprobleem weg)
Wat zal beter zijn ?
- een notebook cooler voor onder de notebook ?
- een stillere cpu-fan ?
In principe zou ik het liefst een stillere cpu-fan erin willen hebben, alleen waar kun je deze
krijgen ?
Bedankt voor de tips...
Ik heb een Acer Travelmate 5520.
Prima notebookje hoor, alleen het lawaai, da's minder.
De fan springt om de 30 seconden aan op volle snelheid, dat gaat op je zenuwen werken.
Ik heb al gezocht naar eventuele Cool'n'Quiet instellingen, maar zijn helaas afwezig.
Nu heb ik via een optie van Emanager van Acer, de fan ook al eens op "always on" gezet.
Hij gaat dan idd constant draaien, da's beter, maar wel op vol vermogen.
Met speedfan en/of andere utilities kan ik niets bewerkstelligen om de fan WEL constant
te laten draaien, maar dan een tikje langzamer.
Nu weet ik dat de Athlon 64 X2 dualcore heethoofden zijn, en dat ze natuurlijk goed
gekoeld moeten worden, is terugklokken misschien een optie ?
(maar daarmee haal ik natuurlijk niet het lawaaiige fanprobleem weg)
Wat zal beter zijn ?
- een notebook cooler voor onder de notebook ?
- een stillere cpu-fan ?
In principe zou ik het liefst een stillere cpu-fan erin willen hebben, alleen waar kun je deze
krijgen ?
Bedankt voor de tips...