[Vista] kan niet als admin op share ??

Pagina: 1
Acties:

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08-2025

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Sorry die topic titel kan ik niet veel duidelijker maken maar dit zou helpen (hoop ik).

Heb nu toch maar gewaagt om Vista Home Premium te installeren (wel als dual boot) op mijn Media center.

alles lijkt goed te gaan op wat kleine dingen na. (nou jah alles :P als hij voor de eerste keer de windows updates installeerd, automatische updates, dan valt heel het netwerk uit -> netbios over tcp/ip werkt dan in eens niet meer)

Maar daar is een oplossing voor, wachten met updates :P

verder heb ik een probleem.
Mijn Films,Series en TV-opnamen heb ik allemaal op Netwerk schijven staan, welke een user nodig hebben voor volledige toegang.
voorbeeld:
netwerk naam: hdd
user: admin
password: pass

Nu heb ik geprobeerd om via mijn computer een nieuwe netwerk verbinding te maken en dan andere gebruikersnaam en dan daar deze gebruikersnaam en wachtwoord in te toetsen.
Hij maakt wel verbing maar gewoon als guest o.i.d.

In windows XP MCE was dit ook een probleem dus heb ik gewoon een DOS-batch file gemaakt met alle netwerk paden enz en deze tijdens opstarten draaien.
regek in deze file:
net use F: \\server\share /PERSISTENT:YES /USER:admin pass
Zelfde effect : wel verbinding maar niet met gebruikersnaam en wachtwoord!!!
net use F: \\server\share /USER:admin pass
Ook zonder presistent werkt het niet zoals verwacht (in de batch file staat geen presistent omdat ik deze batch file gewoon bij elke opstart beurt laat draaien..

Die batch file gebruik ik overigens bij winXP MCE2k5 en daar werkt ie prima!

Licht dit aan Windows Vista Home Premium (heb ik ultimate o.i.d. nodig hier voor?)
of waar ligt dit aan?

weet iemand hoe dit te verhelpen valt ??

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

earithramir84 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 01:10:

alles lijkt goed te gaan op wat kleine dingen na. (nou jah alles :P als hij voor de eerste keer de windows updates installeerd, automatische updates, dan valt heel het netwerk uit -> netbios over tcp/ip werkt dan in eens niet meer)

Maar daar is een oplossing voor, wachten met updates :P
Lijkt me niet echt jofel, maar ok, jouw beslissing :)
[...drive mappings werkt niet...]

Ligt dit aan Windows Vista Home Premium (heb ik ultimate o.i.d. nodig hier voor?)
of waar ligt dit aan?
Maakt je Vista PC toevallig bij het opstarten al een connectie met de shares van de NAS?

Zet er eens een net use * /d /y boven, en probeer het nog eens?

Kan best zo zijn dat door die /persistent switch eerst de connectie wordt hersteld met je eigen useraccount, namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 08-04-2008 19:53 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device