Toon posts:

Game shoppen via internationale internet website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag medeforum leden,

mijn vraag is het volgende:

ik heb een Playstation 3 spel bestelt vanuit www.play.com ( het gaat dus om een spel dat in Blu-Ray formaat is. )

Er staat dat het Free delivery etc.. is. maar mijn grootste vraag is. moet ik enige vorm van belasting of what so ever betalen als dat spel word afgeleverd aan mijn adres ??

en mijn volgende vraag: als ik 20 stuks bestel wat dan ?? moet ik dan evt. ook belasting betalen ??

ik ben echt bang dat als ik via een ander land iets koop dat ik dan nog is extra belasting moet betalen -_- !

info:

word verstuurd vanuit: United Kingdom
ik heb betaald in: Euro's met mijn Creditcard

Mvg,

Mukooo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 21:59 ]

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 07:35
play.com is europa dus vrij vervoer van goederen.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Gelukkig hoort de UK wel bij de Europese Unie, waar er vrij verkeer van personen en goederen is! Je hoeft dus geen belastingen hierover te betalen!
Kwam het nu echter van buiten de EU, dan heb je daar wel een kans op.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-01 22:20

DefLite

Why so serious?

Mischien staat er op de douane site iets nuttigs over import van dit soort producten

/edit ugh te laat : /

[ Voor 14% gewijzigd door DefLite op 07-04-2008 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jongens. hoe langer ik lid ben op dit website, hoe wijzer ik word -_-

Hartelijk bedankt voor jullie snelle en leerzame reactie !!! :D

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En dat na één posting. :)

ARME AOW’er

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

ow kleine hint uit ervaring.

Nadat je de prijzen van dvd's hier en bij play hebt vergeleken.
Niet over enthousiast 10 films bestellen

Mijn broertje deed dat wel, met als gevolg dat ik 9 dvd's zonder NL ondertiteling voor een prikkie kon overkopen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mn nieuwe account, oude e-mail kan ik nie meer in voor opvraag van mijn w8woord :D

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:19:
[...]

Dit is mn nieuwe account, oude e-mail kan ik nie meer in voor opvraag van mijn w8woord :D
En je denkt dat de T.net crew je daar niet behulpzaam bij kan zijn? Liever dat, dan dat je een clone gaat aanmaken ;)

Zie je mail iig.

Verwijderd

SmartDoDo schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:26:
[...]
En je denkt dat de T.net crew je daar niet behulpzaam bij kan zijn? Liever dat, dan dat je een clone gaat aanmaken ;)

Zie je mail iig.
^^ Thanx :D

damn wat een chille forum echt.. wat een SERVICE zeg :D !

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Play.com is een winkel in Jersey.
Het is geen onderdeel van het Verenigd Koninkrijk, noch van de Europese Unie.
Dat verhaaltje over vrij verkeer van goederen gaat dus vziw niet op.
Met een enkele bestelling zal de kans op extra kosten desalniettemin nihil zijn.

Een van de redenen dat de prijzen zo gunstig zijn is omdat ze er geen BTW kennen :)

Verwijderd

SH4D3H schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:50:
Play.com is een winkel in Jersey.
Het is geen onderdeel van het Verenigd Koninkrijk, noch van de Europese Unie.
Dat verhaaltje over vrij verkeer van goederen gaat dus vziw niet op.
Met een enkele bestelling zal de kans op extra kosten desalniettemin nihil zijn.

Een van de redenen dat de prijzen zo gunstig zijn is omdat ze er geen BTW kennen :)
ik heb net 20 stuks bestelling geplaatst !!!

moet ik het terug intrekken en mijn bestelling cancellen ??!??!!

( UPDATE ) ik heb net : Terms & Conditions gelezen. en het is WAAR !

SH4D3H << hartelijk bedankt man !!

het bedrijf is gevestigd in: Jersey op een eiland dat buiten de EU valt.

dus ik cancel direct mijn orders !

PS: in wat voor een kut land wonen we zeg. zag nog net op de douane website dat de btw op 1 Januari word verhoogd naar 20% OMG !

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 00:37 ]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Weet niet precies hoe ze het doen.
Maar bij play is de prijs die er staat ook de prijs die jij betaalt.

Ik en een paar vrienden hebben denk ik al minstens 200 orders geplaatst daar (inclusief complete 44dvd verzamelboxen) en nog nooit 1 cent extra hoeven te betalen.
Ook in het budget game topic zie ik play regelmatig voorbij komen, maar nog nooit iemand gehoord over extra kosten.

Wel is het zo dat als je 20 dingen besteld, je ook 20 pakketjes krijgt, misschien dat dat er mee te maken heeft. IIG zou ik het blindelings doen (ook al vaak genoeg gedaan trouwens :) )

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

heuveltje,

is het dan zo dat je bestellingen wel boven de 22 euro waren ?

want onder 22 euro is het vrij. maar boven de 22 euro moet je dat betalen staat het op de douane website...

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Admin Softe Goederen
Ben toch een redelijk goede klant van play.com en heb nog nooit douanekosten ofzo moeten betalen :)
En ja, daar zaten zeker bestellingen boven de 22 euro bij.
Sowieso word alles los verstuurd, dat maakt de kans dat je gepakt word al wat kleiner. De kans is er natuurlijk wel, maar in mijn beleving is die wel erg klein (0 keer gepakt op 71 items)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Muko, dat het vrije verkeer verhaal niet opgaat wil niet zeggen dat je niet gewoon kunt bestellen hoor :)
Ik heb ook al zeker zo'n 20-25 pakketjes uit de VS/Azië laten komen en heb ook nog niets iets hoeven betalen. Dat varieerde van zo'n 20 euro tot ruim 100 euro...

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:02:
heuveltje,

is het dan zo dat je bestellingen wel boven de 22 euro waren ?

want onder 22 euro is het vrij. maar boven de 22 euro moet je dat betalen staat het op de douane website...
de meeste niet. maar er zaten er ook genoeg van 22 tot 45 euro tussen, met een paar uitschieters van over de 100 :)

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:51

Stewie!

Keen must die!

Honderden DVDs via Play besteld, nog nooit extra kosten betaald dan wat op hun website stond aangegeven. Ook als het kwijt raakt in de post doet Play nooit moeilijk. Helaas gebeurd dat wel eens bij "Selektvracht".

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:18
hoelang duurt het meestal van uk naar nl?

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Meestal duurt het ergens tussen de 3 en 8 dagen voordat je iets binnen hebt.
Nog nooit een systeem in kunnen ontdekken waarom de een nou sneller komt dan de ander
DaMorpheus schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:37:
Honderden DVDs via Play besteld, nog nooit extra kosten betaald dan wat op hun website stond aangegeven. Ook als het kwijt raakt in de post doet Play nooit moeilijk. Helaas gebeurd dat wel eens bij "Selektvracht".
Vooral bij guitar hero pakketten |:(
gewoon 2 van de 5 pakketten nooit aangekomen. terwijl ik normaal toch nooit problemen had met de bezorging.
Wel mooi nieuwe opgestuurd gekregen, maar ergens zat toch een of andere bezorger lekker te co-oppen terwijl wij moesten wachten :(

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 10-04-2008 11:26 ]

Pagina: 1