Toon posts:

Active Directory

Pagina: 1
Acties:
  • 736 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey.

Ben ff bezig met Active Directory en lukt mij allemaal wel, andere pc kan inloggen op het aangemaakte DomainController.

Maar ik vraag me toch ff iets af, is er ook een manier in Windows 2003 Server zelf of niet dat je dingen kunt gaan tweaken dus dat je de Resolutie per groep/gebruiker kan bewerken, dingen uit Startbalk halen enzovoorts.

Zodat het beetje beveiligdblijft zeg maar.

Alvast bedankt!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ga maar eens op group policies en security zoeken. Er staat zat op GoT hierover :)

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 07-04-2008 21:25 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09

bonzz.netninja

Niente baffi

group policy's is wat je zoekt, maar daar kun je zelf genoeg over vinden op de interwebs

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 20:32

TF

bla bla

Group Policy's inderdaad.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:22:
Hey.

Ben ff bezig met Active Directory en lukt mij allemaal wel, andere pc kan inloggen op het aangemaakte DomainController.

Maar ik vraag me toch ff iets af, is er ook een manier in Windows 2003 Server zelf of niet dat je dingen kunt gaan tweaken dus dat je de Resolutie per groep/gebruiker kan bewerken, dingen uit Startbalk halen enzovoorts.

Zodat het beetje beveiligdblijft zeg maar.

Alvast bedankt!
gpedit.msc
Maar schermresolutie kan je afaik niet via AD wijzigen, ik zou ook niet weten waarom....
je kan wél je gebruikers verbieden eraan te prutsen ;)

ter aanvulling: je zou wel een logonscript oid kunnen maken dat de resolutie controleert en evt corrigeert, en daarvoor z'n info uit AD haalt...

[ Voor 9% gewijzigd door the_stickie op 07-04-2008 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu bij AD - Gebruikers en Computers en ik zag dinges Policy wel ergens staan maar kan hem helaas niet terug vinden zit ik nu wel goed? :)

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 16:00

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:29:
Ik zit nu bij AD - Gebruikers en Computers en ik zag dinges Policy wel ergens staan maar kan hem helaas niet terug vinden zit ik nu wel goed? :)
Euh.. niet om het 1 of ander hoor, maar zo te merken heb je de ballen verstand van datgene waar je mee bezig wilt gaan. Het gebruik van GPO heeft ook een gevaar. Je kan nml jezelf ook buiten sluiten.
Je hebt het over andere gebruikers. Ik weet niet of je nu al zaken voor anderen moet gaan regelen. Koop eerst eens wat boeken over Windows 2003 voordat je dit soort zaken gaat doen.

Overigens moet je niet verwachten dat we je hier aan de hand meenemen in de wondere wereld van Windows / Active Directory. Je zal zelf wel wat meer tijd moeten investeren om zaken te leren.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:29:
Je zit hier duidelijk verkeerd, dit is voor professioneel networking, niet voor beginners in AD. Een goed startpunt om je in te lezen is de Windows Clients - Howto's and Guides :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Installeer even de GPMC (group policy management console) op je server:
http://www.microsoft.com/windowsserver2003/gpmc/default.mspx

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:43
.

[ Voor 96% gewijzigd door Rolfie op 08-04-2008 07:04 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Welkom op GoT ProXus,

Je hebt een probleem, en dat is natuurlijk heel vervelend. Helaas heb je geheel begrepen wat de bedoeling is van GoT. We zijn namelijk geen helpdesk waar je even je vragen kan dumpen.

Lees a.u.b. de Het algemeen beleid nog eens goed door. :)

V.w.b. je probleem:
Ik zou zeggen, koop een goed boek over de implementatie van AD en Group Policy Objects, en leef je uit.

Verder dien je voortaan even te letten op de keuze voor het juiste subforum. Iets basics als een GPO hoort niet in Professional Networking & Servers.

Suc6 verder en hopenlijk nog veel plezier in je tijd op GoT :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.