Msi K9vgm-v Overklokken met Amd x2 4200+ probleem

Pagina: 1
Acties:

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-01 21:52

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig om mijn pc te overklokken, maar er zijn een paar problemen.

Mijn hardware:

Amd x2 4200+ (dual core)
Msi k9gm-v
2gb (2x1gb) pc5300 ddr2 geheugen (kingston en elixir)

Nu kan ik hem tot 220 mhz overklokken, maar dan werkt internet (draadloos) ineens niet meer, en ook loopt hij bij sommige dingen vast.

Nu denk ik zelf dat ik iets ingesteld heb op het moederbord dat er iets meeklokt met de cpu, en dat ik hem zo te hoog zet, met overklokken.

wat ik graag wil weten:

Wat moet ik allemaal in mijn bios veranderen om de overklok goed te laten gaan?
En wat moet ik met de memory doen, zo laten staan, of 1:1 laten lopen met de cpu, wat een onderklok van memory betekend( volgensmij).

Alvast hartelijk bedankt. :)

Mijn SNES verzameling!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat je de PCI en PCI-e niet vast gezet hebt. Als je dan gaat overklokken klok je die mee en krijg je vreemde dingen. PCI moet op 33MHz en PCI-e op 100MHz.

Dit zijn dingen die eigenlijk wel moet weten als je gaat overklokken.

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Weet jij ook hoe je dit vast moet zetten op mijn bios (phoenix), ik wist wel dat dit moet, maar dit werd voorgedaan op een heel anders soort bios, en ik kon het bij mij niet meer vinden, de kennis van het overklokken heb ik verder wel, maar je kunt niet verwachten dat alles gelijk goed gaat, toch?

Mijn SNES verzameling!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
painkill schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:27:
Weet jij ook hoe je dit vast moet zetten op mijn bios (phoenix), ik wist wel dat dit moet, maar dit werd voorgedaan op een heel anders soort bios, en ik kon het bij mij niet meer vinden, de kennis van het overklokken heb ik verder wel, maar je kunt niet verwachten dat alles gelijk goed gaat, toch?
Kijk gewoon je bios na op iets wat lijkt op PCI en PCI-e en kijk of je hier 33 of 100 kunt instellen. En als je het niet kan vinden kijk in de manual en als je die niet hebt of kunt vinden die staat ook wel op de site van MSI. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
En is dat dan alles wat ik naast het gebruikelijke moet veranderen?

Maar nog even op mijn andere vraag, moet ik mijn geheugen mee klokken, of gewoon standaard laten staan, of 1:1?

En omdat ik het graag goed uitgelegd wil hebben, het liefst met cijfers komen als je wilt uitleggen hoe ik het geheugen in moet stellen.

Mijn SNES verzameling!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Na even zoeken heb ik deze 2 opties gevonden:

Iets me een pci lock die staan op enabled (zoek morgenvroeg de echte naam wel op, het was in ieder geval iets met 4 woorden)
Spread Sprectrum, die staat ook op enabled, voor de rest kan ik nergens de pci en pci-e waardes zien of veranderen.

Mijn SNES verzameling!

Pagina: 1