[Vista] Verborgen partitie zoek?*

Pagina: 1
Acties:

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Gegroet,

Afgelopen weekend wist ik het; een dual-boot van Leopard en Vista Home Premuim. Allereerst is het leuk te vermelden dat Leopard als een zonnetje draaide op m'n Sony Vaio FZ21E. Toen ik echter terug wou naar mijn Vista installatie kwam ik bedrogen uit; alles was weg. Niks deed het meer en ben dus ook de hele zaterdag, zondag en vandaag de hele dag bezig geweest om de boel te fixen. Nou heb ik bij een pc-boer hier in t dorp een Vista installatie cd gehaald zodat ik de boel weer kon draaien. Alles ging goed... dacht ik! Ik krijg continu errors en zelfs m'n accu 'past niet op deze laptop'. Erg fijn dus want dat kreng heb ik wel nodig!!

Nu wil ik dus mijn verborgen partitie maar weer openen om de boel recht te zetten naar fabrieksinstellingen maar Paragon Partition Magic 9.0 Pro vindt 'm niet en F10 in het bootscherm werkt niet. Verschillende opties van m'n laptop doen het niet en ik wil gewoon dat de boel weer werkt. Heb er onderhand wel lang zat aan gezeten. Ben echt ten einde raad... help! :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk heb je bij het installeren van een van je OSen de verborgen partitie verwijdert. Hoe ziet je partitie indeling er nu uit?

Beste optie is denk ik gewoon Sony bellen en een recovery DVD kopen.

• djpdjpnl
  • Niet online
Terw_Dan schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:14:
Waarschijnlijk heb je bij het installeren van een van je OSen de verborgen partitie verwijdert. Hoe ziet je partitie indeling er nu uit?

Beste optie is denk ik gewoon Sony bellen en een recovery DVD kopen.
Ik heb een 160gb hdd erin zitten. Totaal heb ik een capaciteit dus van 149,0gb en meer zie ik niet staan. Momenteel staat er 1 partitie van 149,0gb dus.

Hoe lang zou het duren die dvd's te krijgen?

Ik heb trouwens wel back-up dvd's maar die willen niet mee werken. >_<

edit; De start sector staat op 33 terwijl mijn externe hdd op 1 begint. Geen idee of het wat is maar misschien zegt het jullie iets. :)

[ Voor 13% gewijzigd door djpdjpnl op 07-04-2008 21:31 . Reden: schpellfaud ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

djpdjpnl schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:18:
[...]

Ik heb een 160gb hdd erin zitten. Totaal heb ik een capaciteit dus van 149,0gb en meer zie ik niet staan. Momenteel staat er 1 partitie van 149,0gb dus.

Hoe lang zou het duren die dvd's te krijgen?

Ik heb trouwens wel back-up dvd's maar die willen niet mee werken. >_<

edit; De start sector staat op 33 terwijl mijn externe hdd op 1 begint. Geen idee of het wat is maar misschien zegt het jullie iets. :)
Tja, je gebruikt dus de volledige ruimte voor je partie, dan is er geen ruimte meer voor die recovery partitie. Dat je startsector 32 sectoren later begint zegt vrij weinig, je hebt immers de volledige ruimte al in gebruik.

En hoe lang het duurt voordat je zo'n DVD hebt weet ik niet, kan Sony je vast beter vertellen.

• djpdjpnl
  • Niet online
Terw_Dan schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:58:
[...]

Tja, je gebruikt dus de volledige ruimte voor je partie, dan is er geen ruimte meer voor die recovery partitie. Dat je startsector 32 sectoren later begint zegt vrij weinig, je hebt immers de volledige ruimte al in gebruik.

En hoe lang het duurt voordat je zo'n DVD hebt weet ik niet, kan Sony je vast beter vertellen.
Active Partition Recovery scant nu naar verwijderde partities. Misschien dat het helpt. Die gasten van Sony liggen nu vast al op een oor. :)

Verwijderd

Hmm. Zou een Sony DVD wel werken? Want sommige recovery DVD's addresseren gewoon de verborgen partitie, maar als hij hem per ongeluk heeft verwijderd kan hij daar niets mee.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titel aangepast, zoals je kan zien aan elk ander topic staat de Windows versie in de titel.
Graag even op letten in het vervolg :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:03:
Hmm. Zou een Sony DVD wel werken? Want sommige recovery DVD's addresseren gewoon de verborgen partitie, maar als hij hem per ongeluk heeft verwijderd kan hij daar niets mee.
Je moet natuurlijk de DVD hebben waar alles op staat. En Sony zal die wel hebben. Hoe moeten ze anders een systeem reinstallen als een hdd vervangen wordt. Die dingen worden doorgaans gewoon leeg geleverd (het is niet te doen om die te preloaden).

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:39
Overigens, even om te onthouden bij Leopard (OSX86), deze vernielt zowat je hele partitietable, je moet daarom ook eerst Leopard installeren en daarna pas Vista :) Althans dat werkt meestal het best, of je moet LILO oid booten icm een MBR (!).
Pagina: 1