[XP] register wijzigen van andere hd

Pagina: 1
Acties:

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Probleem: Als Windows opstart start hij zichzelf opnieuw op tegen de tijd dat het 'normale' beeld dient te komen, dus wel eerst het xp-logo...

Wat gedaan; hardware problemen uitgesloten, dmv een clone van de hd te maken en op de 'oude' hd xp opnieuw te installeren. Dit laatste ging goed, dus in principe zou hij het wel weer gewoon kunnen doen. Daarnaast deed de clone-hd hetzelfde als de orginele hd, dus leek mij duidelijk dat de fout in xp zat.
Nu lijkt het probleem misschien opgelost door xp opnieuw te installeren, maar ik ben toch erg nieuwschierig wat het probleem zou kunnen zijn. En hoe het eventueel te verhelpen.
Voor zover ik het kan zien, is er iets in het register terecht gekomen wat er niet thuis hoort, het probleem is dus alleen dat een pc niet kan opstarten met deze hd. Weet één van jullie misschien hoe je het register van een andere hd kunt wijzigen ? (of het uberhaupt kan). Dus je bent opgestart met een goeie hd en de 'foute' hd zit er in als 2e hd.
Ik weet de registerbestanden wel te vinden, maar ik kan ze natuurlijk niet normaal wijzigen met regedit, aangezien deze dan het register van de opstart-hd pakt.

Daarnaast heb ik fixboot/fixmbr geprobeert, opstarten in veilige modus wil niet (zelfde verhaal), virusscan gedaan, ook geen resultaat.

Ben benieuwd of iemand mij hier verder mee kan helpen...
Bedankt alvast.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dwid schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:10:
Weet één van jullie misschien hoe je het register van een andere hd kunt wijzigen ? (of het uberhaupt kan). Dus je bent opgestart met een goeie hd en de 'foute' hd zit er in als 2e hd.
Ik weet de registerbestanden wel te vinden, maar ik kan ze natuurlijk niet normaal wijzigen met regedit, aangezien deze dan het register van de opstart-hd pakt.
Loze key aanmaken en dan de optie 'load hive' kiezen in regedt32 :)

http://richardrudek.space...B65F3DE0BE797AA!172.entry

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device