Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 12:43

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Kan dat?

Ik heb hier een 20 mbit lijn (effectief 9mbit). Deze deel ik met medebewoners. Nu is er een perzoon die een laptop met daarop Vista Home Basic heeft. Telkens als deze laptop in het netwerk hangt is indernet ineens traag. Ik speel dan online games (zoals SoF2) en merk dan dat de ping van 100-120 ineens omhoog gaat naar 300-600 (niet meer mee te spelen).

Na dus veel uitgezoek en logboeken van mijn router door genomen te hebben, kwam ik erachter dat het de vista laptop is. Nu draait hij geen rare (p2p of bittorrent) dingen. Alleen maar internet en MSN (zegt hij).

Nu denk ik aan 2 dingen: Of hij heeft een virus/spyware/Troijan of het is Vista. Ik zelf werk nog niet met Vista (heb het wel in een test omgeving draaien voor de 70-620).

Ik heb nu maar zijn Mac adres geblokkeerd uit voorzorg maatregel. (wil natuurlijk niet dat mijn Game PC besmet wordt :+ die in hetzelfde netwerk hangt).

Wat kan het zijn? Virus? of toch Vista?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:51
Persoonlijk lijkt mij dit een virus/spyware.
Sowieso een virusscan doen met bijv. een online virusscanner als TrendMicro Houscall (http://housecall65.trendmicro.com/).
Misschien kan je kijken welke up- en downloadsnelheid die latop gebruikt, mbv. bijvoorbeeld DU Meter.
Mocht dat heel erg hoog liggen, kijk dan eens welke verbindingen er met de 'buitenwereld' gemaakt worden mbv bijvoorbeeld het commando "netstat -n" (start -> uitvoeren -> cmd -> netstat -n).
Uiteraard dit alles op de desbetreffende laptop :P

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 07-04-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Misschien moet hij zijn windowsupdates nog binnenhalen en gebeurd dat zonder zijn medeweten, dus ff aanvinken dat wel gekeken mag worden of er updates zijn maar eerst toestemming gevraagd moet worden om ze te downen.

Tot slot, firewall installeren natuurlijk, niet die van vista zelf want je ziet niet wat eruitgaat, wel wat erinkomt en zo wordt je vast veel wijzer :Y