netwerkhistory (wireless) verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 18:02
Hi all,

Even jullie hulp nodig..

Ik draai een Vista business systeempje met een linksys pci kaartje (WMP54G). Verder een wpa beveiligd draadloosnetwerk.

Vorige week hield in 1 keer mijn draadloze verbinding ermee op maar uitsluitend op eerder genoemd systeem. Mijn laptop geeft geen enkel probleem en heeft netjes de wpa verbinding.

In het wireless overzicht van netwerken is heel af en toe mijn netwerk te zien en is dan ook vol bereik (dus geen ontvangstprobleem) maar connecten lukt op zo'n moment niet. De vraag komt netjes voor de WPA sleutel maar na het invoeren geeft ie de melding dat er problemen zijn.

Paar dagen geleden lukte het (niet te herleiden waarom het toen wel werkte) om na veel proberen weer even connectie te hebben maar na een kwartiertje was er geen data meer. Na met "ipconfig" de boel te releasen/renewen werkte het weer even.

Het lijkt er dus op dat er netwerkinformatie ergens wordt bewaard. Uiteraard kan ik niks releasen als er geen verbinding is met het netwerk en er geen ip adres staat gekoppeld.

Ik vraag me af wat er aan de hand is en of ik de ECHTE (verborgen) history kan verwijderen wat betreft netwerk. Na veel proberen staat er inmiddels ook een (5) achter mijn netwerkkaart als zijnde 5e verbinding. Dit moet ie toch ergens hebben onthouden.

iemand een idee?

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Als er een 5 achter je nic staat is dat volgens mij niet de 5e netwerkconnectie, maar dat de nic al voor de 5e keer geinstalleerd is.
Ik vermoed dus eerder een probleem met je nic (driver?) aangezien andere pc's geen moeite hebben met het verbinden met je draaloze netwerk. Zit de kaart wel goed in de pci socket? (wel/geen contact maken).

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 18:02
ETM schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:12:
Als er een 5 achter je nic staat is dat volgens mij niet de 5e netwerkconnectie, maar dat de nic al voor de 5e keer geinstalleerd is.
Ik vermoed dus eerder een probleem met je nic (driver?) aangezien andere pc's geen moeite hebben met het verbinden met je draaloze netwerk. Zit de kaart wel goed in de pci socket? (wel/geen contact maken).
Ja dat is allemaal geen probleem. Lijkt echt om een soort van ip adress history te gaan of zo. De kaart zelf lijkt gewoon goed te functioneren. Sterker nog ik heb deze linksys kaart gekocht ndat ik hetzelfde probleem had met een andere kaart. Er zit gewoon iets mis in deze vista installatie..maar is mij even iets teveel om heel vista opnieuw te installeren.

nog meer suggesties?