[pc] Warhammer game volgorde

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik ben erg nieuwschierig naar warhammer verhaal. Nou kun je dat gewoon lezen maar mijn idee was meer om alle game reeksen te spelen. Nou heb ik echtter een klein probleem. Kan nergens duidelijk vinden wat de eerste game was en de volgorde naar de laatste toe. Daarbij heb ik het idee dat er 2 verhaal lijnen zijn de warhammer en de warhammer 40.000 reek. Kan iemand me hier duidelijkheid in geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 09:47
De pc game series zijn gebaseerd op het boord spel van de Games Workshop
http://www.gamesworkshop.com/

Als goed is heeft de Games Workshop ook boeken waar de verhalen in verteld worden
en zijn de games gewoon zelf verzonnen verhalen (volgens mij :P)

Warhammer zelf is een fantasie gerichte veriant
en
Warhammer 40.000 (40k) de Sci-Fi kant.

de 40k game reeks begon met:
Warhammer 40,000: Fire Warrior (2003)
Warhammer 40,000: Dawn of War (2004)
Warhammer 40,000: Dawn of War - Winter Assault (2005)
Warhammer 40,000: Dawn of War - Dark Crusade (2006)
Warhammer 40,000: Dawn of War - Soul Storm (2008)
Warhammer 40,000: Dawn of War II (TBA)

De fantasie reeks begon met:
Warhammer: Mark of Chaos (2006)
Warhammer: Mark of Chaos - Battle March (TBA)

althans dit is voor zover ik weet.
De "Dawn of War" serie is apart van "Fire Warrior" voor zover ik weet anders moet ik "Fire Warrior" ook nog maar eens gaan spelen.

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

eerdere 40k titels:

Warhammer 40,000: Rites of War 1999
Warhammer 40,000: Chaos Gate 1998
Final Liberation: Warhammer Epic 40,000 1997
Space Hulk: Vengeance of the Blood Angels 1995
Space Hulk 1993
Space Crusade 1992

In Fire Warrior (FPS) speel je een tau krijger, die ook in de Dawn of War games te spelen is (Dark Crusade, RTS).

Overigens is het vrij nutteloos om de games te spelen voor het verhaal. Wil je de achtergronden van de warhammer universa kennen, lees dan de codices. De games moeten toegankelijk zijn voor een breed publiek en zijn dus niet bepaald in een samenhangend verhaal gegoten.

[ Voor 29% gewijzigd door Edmin op 07-04-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is zo'n beetje wat er op de pc is uitgebracht, hoe het zit met een eventuele verhaallijn, ik weet het niet..
Geen van deze spellen heb ik gespeeld, en zover ik bekend ben met Warhammer is het alles dood maken wat niet bij jouw team hoort..

Ik meen mij te herinneren dat Fire Warrior iets dieper ingaat op het character waar je mee speelt, het is denk ik ook de enigste first person shooter.. Tau ftw _/-\o_

Warhammer: Shadow of the Horned Rat - 1995
Final Liberation: Warhammer Epic 40K - 1997
Warhammer: Dark Omen - 1998
Warhammer 40K: Chaos Gate - 1998
Warhammer 40K: Rites of War - 1999
Warhammer 40K: Fire Warrior - 2003
Warhammer 40K: Dawn of War - 2004
Warhammer 40K: Dawn of War: Winter Assault - 2005
Warhammer: Mark of Chaos - 2006
Warhammer 40K: Dawn of War - Dark Crusade - 2006
Warhammer 40K: Dawn of War: Soulstorm - 2008

edit: aan het multitasken en geen f5 voor de reply

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Warhammer online is gebaseerd op de fantasie reek. er komen geen space marines in voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:13:
Dit is zo'n beetje wat er op de pc is uitgebracht, hoe het zit met een eventuele verhaallijn, ik weet het niet..
Geen van deze spellen heb ik gespeeld, en zover ik bekend ben met Warhammer is het alles dood maken wat niet bij jouw team hoort..

Ik meen mij te herinneren dat Fire Warrior iets dieper ingaat op het character waar je mee speelt, het is denk ik ook de enigste first person shooter.. Tau ftw _/-\o_

Final Liberation: Warhammer Epic 40K - 1997
Warhammer 40K: Chaos Gate - 1998
Warhammer 40K: Rites of War - 1999
Warhammer 40K: Fire Warrior - 2003
Warhammer 40K: Dawn of War - 2004
Warhammer 40K: Dawn of War: Winter Assault - 2005
Warhammer: Mark of Chaos - 2006
Warhammer 40K: Dawn of War - Dark Crusade - 2006
Warhammer 40K: Dawn of War: Soulstorm - 2008

edit: aan het multitasken en geen f5 voor de reply
Beste warhammer spel ooit :) Word bijna al nostalgisch als ik de naam alleen lees O+

Tja om meer te weten te komen moet je niet die games spelen, maar gewoon wat op wiki en forums lezen. 40k is de donkere variant in de toekomst, wordt eigelijk genkenmerkt dat er geen goede kant is, eigelijk zijn ze allemaal rot. Dat is ook meteen het leuke aan het warhammer universum _/-\o_
Ik zou graag een korte samenvatting typen, maar een korte uitleg van al die rassen kost als snel weer veel typwerk dus tenzij iemand er echt ingeintresseerd is ga ik het niet doen omdat het vast ergens anders staat :p

[ Voor 18% gewijzigd door Postius op 08-04-2008 14:10 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:07:
[...]

Beste warhammer spel ooit :) Word bijna al nostalgisch als ik de naam alleen lees O+

Tja om meer te weten te komen moet je niet die games spelen, maar gewoon wat op wiki en forums lezen. 40k is de donkere variant in de toekomst, wordt eigelijk genkenmerkt dat er geen goede kant is, eigelijk zijn ze allemaal rot. Dat is ook meteen het leuke aan het warhammer universum _/-\o_
Ik zou graag een korte samenvatting typen, maar een korte uitleg van al die rassen kost als snel weer veel typwerk dus tenzij iemand er echt ingeintresseerd is ga ik het niet doen omdat het vast ergens anders staat :p
Ik denk dat op de G&W site een mooie start is..

Warhammer 40K
Warhammer

En het schilderen van modellen blijft toch altijd leuker dan een spel op een computer.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:13:
:-) Die heb ik nog een keer voor 1 euro of zo bij de bieb gekocht.... .... kreeg het niet echt aan de praat onder XP.... Windows 3.11 ftw... :S

Overigens is het echte warhammer (fantasy of 40k) veel leuker dan de pc games :) Maar die links die hier boven gegeven worden zullen wel een aardige indruk geven...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Vindt warhammer serie in ze huidge status wel een end of life product zit erg te wachten op deel 2 maar SoulStorm hadden ze niet hoeven uit te brengen.

Zeer goed spel verder daar niet van

[ Voor 11% gewijzigd door evilpin0 op 08-04-2008 14:43 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verhaal haal je niet echt uit de spellen, dat kan ik je wel verzekeren. Ik heb er aardig wat van gespeeld en al die spellen zijn een aaneenschakeling van battles met een miniem achtergrond verhaaltje. Dark Omen was idd nog een van de beste daarvan met een campagne die nog enige logica bevat.

De boeken zijn best vermakelijk.
Voor Fantasy vind ik de Gotrek&Felix reeks uitermate amusant en een goed beeld geven van de wereld.

Voor 40K is de Ragnar Blackmane reeks best aardig. De Horus Heresy reeks is de uitleg hoe het allemaal zo ver kwam, maar vind ik slechter geschreven. Gaunt's Ghosts (imperial army) en Eisenhorn (Inquisition) vind ik daarentegen wel weer heel vermakelijk. Vooral Gaunt's ghosts vind ik uitermate goed geschreven, prachtige boeken als je science fiction oorlogen leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:14:
Het verhaal haal je niet echt uit de spellen, dat kan ik je wel verzekeren. Ik heb er aardig wat van gespeeld en al die spellen zijn een aaneenschakeling van battles met een miniem achtergrond verhaaltje. Dark Omen was idd nog een van de beste daarvan met een campagne die nog enige logica bevat.

De boeken zijn best vermakelijk.
Voor Fantasy vind ik de Gotrek&Felix reeks uitermate amusant en een goed beeld geven van de wereld.

Voor 40K is de Ragnar Blackmane reeks best aardig. De Horus Heresy reeks is de uitleg hoe het allemaal zo ver kwam, maar vind ik slechter geschreven. Gaunt's Ghosts (imperial army) en Eisenhorn (Inquisition) vind ik daarentegen wel weer heel vermakelijk. Vooral Gaunt's ghosts vind ik uitermate goed geschreven, prachtige boeken als je science fiction oorlogen leuk vind.
Dat zijn die novels toch? Net als dat je van veel (computer)spellen ook van die verhalen hebt. Ik lees/las wel eens de clannovels van Vampire: The Masquerade, wel leuk was dat, zeker omdat ze dan geschreven zijn uit het oogpunt van een bepaalde clan. Of in WH geval de groep waar ze bijhoren.

Vind ik wel een goede manier om meer te weten te komen over de diverse verhaallijnen. Codices zijn ook heel erg mooi maar dar speelt het verhaal maar een kleine rol in, meestal alleen voor de intro. Vooral de stats zijn dan belangrijk. En er staan hele mooie tekeningen in.

De boeken kan je meestal wel kopen bij de Games Workshops, of even kijken bij de American Book Center Krijg je nog studentenkorting ook :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mis space hulk nog in het rijtje games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ik niet:
Edmin schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:56:
eerdere 40k titels:

Warhammer 40,000: Rites of War 1999
Warhammer 40,000: Chaos Gate 1998
Final Liberation: Warhammer Epic 40,000 1997
Space Hulk: Vengeance of the Blood Angels 1995
Space Hulk 1993
Space Crusade 1992

In

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 08:15
Er is toch ook nog dat RPG achtige spel op basis van Space Quest?

/edit
oh space crusade dus ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Loona35 op 09-04-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je je necromancy aan het oefenen?

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:13
evilpin0 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:43:
Vindt warhammer serie in ze huidge status wel een end of life product zit erg te wachten op deel 2 maar SoulStorm hadden ze niet hoeven uit te brengen.

Zeer goed spel verder daar niet van
Warhammer: DAwn of war II is al uit hoor ;)

http://www.dawnofwar2.com/uk/home

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ja, maar niet in april 2008.

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Epic necro fail met zo'n opmerking :9

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubbel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-07 16:48
De nieuwe Bloodbowl schijnt ook bruut te zijn. Heb nog geen demo kunnen vinden.

Heb het bord en een paar teams nog staan. Nog steeds een master spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:13
damn de enorme schop niet gezien |:(
Pagina: 1