Toon posts:

tv tuner s-video, zwartwit beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb een nieuwe pc, met een tv tuner.

ik heb digtale tv van canal digitaal en wil via mijn pc gaan tv programma's kijken/opnemen

Nu zit op mijn digitale ontvanger geen s-video uitgang, en dus heb ik zo'n scartblokje waarmee je dat "kunt omzetten in s video" die zit in de ontvanger, en dus omgezet naar s-video, en dan naar de pc. . Maar ik heb zwart wit beeld!
nu moet ik noodgedwongen de gele tulp kabel gebruiken, maar de kwaliteit is niet optimaal!
Ik heb windows vista en kijk dan tv via Windows media center.... Ik kan ook geen geavanceerde instellingen vinden, Waar ik mischien wat aan de pc kan veranderen....

HELP!

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Dat klinkt alsof je NTSC op een PAL apparaat probeert te kijken. Ik weet niet of dat hier ook van toepassing is, maar je kan er allicht even naar kijken :)

www.mayaposch.com

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-05 19:47
lees anders eens het "grote tv-out faq"?

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-05 22:49
Ik heb dit ook gehad op mijn tv met 3 scart aansluitingen. Blijkt dat maar 2 van de 3 scart aansluitingen in te stellen zijn voor s-video. Overigens moet je dit wel in het menu instellen dat je een svhs input hebt.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie snelle reactie.

Maar maar de Tv heeft er in dit geval niets mee te maken, het signaal komt uit de onvanger, en dan naar de pc.......

Ik kijk tv met Windows media center, van vista,,,, En daarmee kan ik zulke dingen niet instellen... (kan de instellingen niet vinden) En in het menu van de ontvanger ook niet... (het is een Philips DSR 2210)

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Er zijn twee varianten van een s-vhs connector. Oud en nieuw. De ene heeft meer signaaldraden dan de ander (Luminance en Chrominance). Mijn antieke televisie kan niet overweg met gescheiden signalen, en geeft zwart wit beeld als je een bron hebt waar dit wel gescheiden is. Ik heb in het scartblokje pen 3 en 4 van de connector met elkaar verbonden => kleur.
Als dit het is staat het trouwens duidelijk in de TV-out FAQ dan ik het uitgelegd heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Milmoor op 08-04-2008 19:24 . Reden: FAQ gelezen. ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

Milmoor schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:54:
Er zijn twee varianten van een s-vhs connector. Oud en nieuw. De ene heeft meer signaaldraden dan de ander (Luminance en Chrominance). Mijn antieke televisie kan niet overweg met gescheiden signalen, en geeft zwart wit beeld als je een bron hebt waar dit wel gescheiden is. Ik heb in het scartblokje pen 3 en 4 van de connector met elkaar verbonden => kleur.
Als dit het is staat het trouwens duidelijk in de TV-out FAQ dan ik het uitgelegd heb.
Echt niet! De svhs of hosiden connector is al sinds de tijd dat ik die kabels soldeerde hetzelfde (1989) en daarvoor ook al denk ik. Altijd de Y en de C gescheiden. Als je echter een scart ingang hebt die geen svhs accepteert, maar alleen baseband(composiet) video, dan pakt ie alleen je luminantie (groen) signaal, en dit uit zich als zwart/wit beeld. Wat jij hebt doorverbonden is waarschijnlijk composite. Je had ook de bron op composite kunnen zetten.

Dus het antwoord van Wiene is waarschijnlijk het juiste, je moet wellicht de canal digital ontvanger op s-vhs uit zetten ipv. composite/baseband. Mits de scart verloop goed in elkaar zit.
Kijk eens in het menu van de (schotel of kabel?)ontvanger.

EDIT: las net dat je dat niet vind in het menu, maar moet er echt inzitten, misschien heet het anders.
Hoeveel scart uitgangen heeft de ontvanger? staat daar misschien iets bij van RGB/ composite/svhs?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 22:17 ]

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Verkeerde redenatie waarom, maar bij mij het goede resultaat. Dit staat ook in de FAQ.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:05:Nu zit op mijn digitale ontvanger geen s-video uitgang, en dus heb ik zo'n scartblokje waarmee je dat "kunt omzetten in s video" die zit in de ontvanger, en dus omgezet naar s-video, en dan naar de pc. . Maar ik heb zwart wit beeld!
De S-Video uitgang van het SCART blokje zal alleen werken als er een S-Video signaal uit de SCART connector komt.
Er wordt geen signaal omgezet!

Ik lees in de beschrijving van deze ontvanger dat er wel een S-Video signaal op de VCR SCART uitgang mogenlijk zou moeten zijn?

PDF Philips dsr 2210
TV SCART:
Output: CVBS, Controlled audio
L/R, RGB, Slow blanking,
Fast blanking

VCR SCART:
Input: CVBS, Slow blanking,
Audio L/R
Output: CVBS, Y/C (SVHS), Audio
L/R

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:49

mjl

Ugh

The_Doman schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:49:
[...]

De S-Video uitgang van het SCART blokje zal alleen werken als er een S-Video signaal uit de SCART connector komt.
Er wordt geen signaal omgezet!

Ik lees in de beschrijving van deze ontvanger dat er wel een S-Video signaal op de VCR SCART uitgang mogenlijk zou moeten zijn?

PDF Philips dsr 2210

[...]
Je moet dus de output van de VCR SCART gebruiken om S-Video output te krijgen, wellicht moet dit ook nog ingesteld worden in een menu bij de configuratie van de VIDEO scart. De TV scart ondersteund dus het betere RGB signaal, maar je video kaart in de computer ondersteund dat wellicht niet.

Het kan zo zijn dat de decoder RGB en SVHS niet teglijk kan uitsturen, probeer eens het RGB signaal voor de TV SCART in het menu uit te zetten op CVBS (of op Y/C of SVHS)!

Verder moet je dus zorgen dat je SCART -> S-Video kabel op de juiste manier bedraad is (zoek eens op SCART SVHS of Svideo pinout op Google). Een standaard SCART -> SVHS blokje wil soms niet werken (zeker met zo'n in/out schakelaar erop).

[ Voor 6% gewijzigd door mjl op 09-04-2008 18:03 ]

-------

Verwijderd

Topicstarter
iK HEB NU KLEUR!

Bedankt allemaal!

Ik moest inderdaad nog even kijken bij de instellingen in de decoder. Maar ik had het blokje eerst in de scart uitgang voor de TV, en niet die voor de VCR Dus daarom werkte het nog niet.

het beeld is nu veel beter dan met de gele tulp kabel.
Maar ik vraag me af of het niet nog beter kan..... Want het is wel Digitale tv, en dan wil ik er wel graag het optimale uithalen. Of moet ik dan een andere tv kaart hebben?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 19:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hmmm ik gebruik dezelfde constructie (scartdoosje met twee aansluitingen en daarop svideo + scart naar video/dvdrecorder) en heb perfect beeld... geen storing/ruis niets..

Als de kwaliteit je niet bevalt kun je misschien een screenshot posten. Dan kan ik je wel zeggen of dat het maximaal haalbare is.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Misschien inderdaad een andere televisiekaart, het beste zou een kaart zijn met een hardwarematige encoder/decoder erop.

Daarnaast zou je ook kunnen kijken naar een interne satteliet kaart, maar kijk hiervoor ook eens bij consumentenvideo.

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Je kan natuurlijk een semi-professionele externe (USB/Firewire) 'kaart' aanschaffen :) Dan heb je geen last van storingen in de kast zelf.

www.mayaposch.com

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:49

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:32:
iK HEB NU KLEUR!

Bedankt allemaal!

Ik moest inderdaad nog even kijken bij de instellingen in de decoder. Maar ik had het blokje eerst in de scart uitgang voor de TV, en niet die voor de VCR Dus daarom werkte het nog niet.

het beeld is nu veel beter dan met de gele tulp kabel.
Maar ik vraag me af of het niet nog beter kan..... Want het is wel Digitale tv, en dan wil ik er wel graag het optimale uithalen. Of moet ik dan een andere tv kaart hebben?
Als je een videokaart zou hebben die RGB als input kan krijgen ben je nog iets beter af via de TV scart dan met SVHS. RGB is vergelijkbaar met component.

Wikipedia: Component video

-------

Pagina: 1