Via VoIP doorverbinden

Pagina: 1
Acties:

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Beste medetweakers,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om het volgende scenario eenvoudig te realiseren is en wat ik daarvoor nodig heb:

PSTN telefoon <-> VoIP adapter <-> Internet <-> VoIP adapter <-> PSTN telefoon of VoIP telefoon

De situatie is namelijk als volgt, een vriend van mij heeft een bedrijf in midden Nederland (2 mans bedrijf) maar hij woont in Brabant. Nu is er een kleine op komst. Wij vroegen ons af of het mogelijk is, ivm incidenteel thuiswerken, of de telefoon vanuit het werk doorgeschakeld kan worden via internet naar hem thuis.

Is er misschien een standaard VoIP adapter op de markt beschikbaar, die 1-op-1 kan verbinden met een andere adapter? Het idee is om PSTN naar VOIP en weer terug te converteren, om zo het PSTN (alleen bellen) signaal te transporteren van punt A naar punt B via de VoIP techniek.

Nou heb ik niet heel veel kennis van VoIP maar het lijkt dat dit toch wel mogelijk zou moeten zijn. Uiteraard moet je dan wel 2 kanten uit kunnen bellen...
Ik heb hier en daar gezocht, ook op Tweakers maar veelal komt het er op neer dan je een aparte SIP server moet gebruiken als Asterix

Heeft iemand een oplossing?

Bij voorbaat al dank voor het lezen van dit bericht en het nemen van je tijd voor een reactie!

[ Voor 7% gewijzigd door Rekenmachine op 07-04-2008 21:41 ]

https://www.enwatbenjedan.nl/

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Moet kunnen.

Wat je kunt doen dan is een FXO naar SIP adapter fixen in je kantoor, en een SIP telefoon bij die gast thuis. In theorie kun je dat wel redelijk direct aan elkaar hangen (als dat doosje een SIP server speelt), maar 't is ook mogelijk dat je nog een stukje software ertussenin nodig hebt zoals Asterisk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
shop!

https://www.enwatbenjedan.nl/